سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رفتار دوگانه

پرسش

تاریخ ثبت : 26 اسفند 1397
464  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام.من مدتى است كه از آقايى خوشم اومده و ايشون هم ظاهرا در برخورد هاش بي تمايل نبود. حتى زمان هايى كه من انتظارش رو نداشتم توجه هاى ويژه بهم نشون داد، مثلا اينكه يه سفر رفت كه از ٦روز سفر ٤ روز، هر روز با من تماس ميگرفت و شرح ماوقع ميداد. حتى يه بار رفت به محلى در اون شهر كه ميدونست من خيلى به اونجا علاقه دارم و ويديو كال كرديم و بعدها در صحبتهامون به اينكه اون شب خيلى خوب بود و (يه جورى)بود اشاره كرد. اين يك نمونه بود. اما بعدش مثلا براى مدت طولانى حتى يك احوالپرسى ساده هم نكرد. من الان بعد از ٣ ماه كه از اين ماجرا ميگذره، خواستم با ايشون قرار ملاقاتى بذارم و از طريق (fact feeling offer) موقعيت رو شفاف كنم. ايشون هم در ابتدا استقبال كرد از اين قرار ملاقات اما در عمل (انگار كه ترسيده باشه) هى ماجرا رو به تعويق انداخت. در ضمن ما حدود يك سال هست كه هم رو دورادور مبشناسيم، اما زياد تعامل نداشتيم. در حد يك كلاس مشترك و يكى دو بار ديدار بعدش. البته تلفنى و در فضاى مجازى در ارتباط بوديم.

مهمترین سوال :
من واقعا از رفتار دوگانه ايشون خسته شدم. ميدونم كه چنين آدمى شايد مناسب من نباشه با اين مدل رفتار و من انتظار care بيشترى دارم از سمت كسى كه ابراز تمايل ميكنه براى ارتباط نزديكتر. ولى نميدونم بايد چطور با اين موقعيت پيش اومده برخورد كنم كه در ذهنم چيز آزاردهنده اى ازش باقى نمونه؟ من سعى كردم با ايشون صحبت كنم و بهشون بگم كه حس كردم اين مدل ارتباطى از دوست
اجتماعى كمى بيشتره و اينكه آيا اين حس من درسته يا نه؟ اما ايشون دو بار تابحال قرار ملاقات رو به تعويق انداخته
ايراد كار من كجاست؟ و طرز برخورد مناسب با چنين فردى چى هست واقعا؟ من نميخوام چهار سال بعد وقتى به امروز فكر ميكنم خودم رو سرزنش كنم كه چرا اقدامى نكردم يا حداقل ميخوام حرف بزنم كه بدهى عاطفى نداشته باشم به خودم

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
19 بهمن 1398 ساعت 00:50

بانوی گرامی سلام

نامه شما را خواندم و آنچه متوجه شدم این بود که شما به شیوه ای بالغانه و جراتمند تلاش کرده اید که ابهام موجود در رابطه را برطرف کنید و شفاف سازی کنید، با این حال طرف مقابلتان از پاسخ مستقیم دادن به شما طفره می رود و این به این معنی نیست که کار شما ایراد دارد.

بلکه ایشان ظاهرا از رویارویی با این مسئله اجتناب می کنند که می گویید دو بار تابه حال این قرار را به تعویق انداخته اند.

برخورد شما  با توجه به توضیحاتی که نوشتید مناسب بوده است و شما مسئول رفتار ایشان نیستید و از طرفی نمی توانید ایشان را وادار به شنیدن صحبت های خود کنید. به نظر می رسد که ایشان هنوز بلوغ های لازم برای ازدواج و تصمیم به ازدواج را نداشته باشند و شما در این میان می توانید انتخاب کنید که فرصت دیگری برای گفتگوی بالغانه با ایشان درخواست کنید یا نه.

و برای اینکه جای ایکاش نگذارید می توانید به احساس و نیاز خود اعتبار دهید و این فرصت را برای گفتگوی مجدد درخواست کنید 

با این حال به  خوبی هزینه های ادامه ارتباط با فردی که به نظر می رسد هنوز بلوغ های لازم را کسب نکرده اند و ابهاماتی که  در بیان نظر و تصمیمشان دارند در نظر بگیرید.

با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه



معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه