سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

نیاز به رابطه عاطفی

پرسش

تاریخ ثبت : 13 اسفند 1397
439  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
دختری 18 ساله... از نظر اطرافیانم نسبت به سنم بزرگتر فکر میکنم... قبلا رابطه واقعی با کسی نداشتم (به شکل مجازی و اینترنتی بوده) اخیرا هر چند ماه یک بار نیاز شدید به بودن یک جنس مخالف رو احساس میکنم و کاری میکنم که آخر ازش پشیمون میشم. احساس میکنم که دلم میخواد کسی حتما کنارم باشه، حمایتم کنه و دلم بهش گرم باشه، ولی چون 18 سالمه به خودم این اجازه رو ندادم وارد رابطه بشم. هم بخاطر سنم و هم بخاطر اینکه گزینه مناسب ندارم و معمولا از هر مردی که خوشم میاد دسته کم 9 سال از من بزرگ تره و من فقط جذب مردانی میشم که از خودم خیلی بزرگترند. بخاطر اینکه پختگی دارند و کاملا میتونند من رو درک کنند. البته نه هر کسی، ولی اغلب تو رده 26 تا 30 سال سن دارند که با معیارهای من هماهنگند. این احساس نیاز من رو کلافه کرده، خیلی سعی میکنم جلوی خودم رو بگیرم و حواسم رو پرت کنم. من فعالیت های زیادی انجام میدم، دانشجوی علوم تربیتی هستم. عکاس و نقاش و گرافیست هم هستم، مدتی شاغل بودم. با وجود اینکه مشغله زیاد دارم اما این موضوع اذیتم میکنه و گاهی زندگیم بخاطرش متوقف میشه.

مهمترین سوال :
من باید با این احساس چیکار بکنم؟ دلم میخواد تو زندگیم کسی باشه ولی 18 سال به نظر شما کم نیست؟ بگم که دور و اطراف من همه ی دوستان تو این سن متاهلند، ولی حس میکنم سن مناسبی نیست.
چطوری میتونم به این گرایشم غلبه کنم؟
آیا اینکه من از مردهایی با اختلاف سنی 9 تا 12 سال خوشم میاد میتونه بعدا برام مشکل ساز بشه؟
چطوری باید احساساتم رو کنترل کنم؟
من وقتی از مردی خوشم میاد به سختی میتونم خودم رو کنترل کنم تا این رو بهش نگم، برای اینکه احساساتی عمل نکنم و خودم رو کنترل کنم باید چه کار کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
24 بهمن 1398 ساعت 08:53

سلام بانوی گرامی

نامه شما را خواندم و متوجه شدم که نیاز به رابطه عاطفی را در خود احساس می کنید، این تمایل و کشش طبیعی است و چیزی نیست که شما بخواهید جلوی آن را بگیرید، با ابن حال بهتر لست که مراقب باشید تا با واسطه این کشش وارد هر جور رابطه ای نشوید و باعث نشود که بدون بررسی معیارها و اولویتهایتان اولین نفری که که جذبتان شد و جذبش شدید وارد رابطه شوید.

در مورد اختلاف سنی پرسیدید، به صورت قانوت و قاعده از پیش تعیین شده نمی توان گفت که این اختلاف سنی در رابطه مسئله ایجاد میکند و یا نمی کند ، همه چیز بستگی به دو نفر ، و نوع ارتباط و تعاملات آنها با یکدیگر دارد. 

 این اختلاف سنی در دهه ای که شما هستید بروز چندانی ندارد  اما در دهه ۴ و ۵ زندگیتون نمود بیشتری دارد، با اینحال مسئله ای نیست که به خاطر آن بخواهید از برقراری رابطه کناره بگیرید.


مهمترین مسئله این است که شما تلاش به شناخت خود کنید و بدانید که اولویتها و انتخابهابتان به چه ترتیب است و بر اساس آنها طرف مقابلتان را انتخاب کنید.

وقتی از مردی خوشتان می آید می گویید که سریع به او ابراز علاقه می کنید، از خودتان بپرسید چه نیازی در شما باعث می شود که قدری خویشتن داری نداشته باشید؟

چه فکری در آن موقعیت می کنید؟

شاید بررسی و سبک سنگین کردن معیارها و ارزشهایتان به شما کمک کند که قدری تامل بیشتری کنید و بعد احساس خود را اگر خواستید بیان کنید.

دروس غیر حضوری که در این رابطه ارایه شده اند می توانند برای شما مفید باشند.


با تشکر از اعتماد شما 

مونا گوشه



معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
20+40 نکته نبوغ عاطفی
جذابتر شدن و محبوب ماندن

توصیه های پیشنهادی
شناخت خود و معیارهای خود برای برقراری رابطه
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه