سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

با ناراحتی و غم خیانت شریک عاطفی چکار کنم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 08 فروردین 1398
643  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. من 17 سالمه و با یه دختر خانومی از طریق فضای مجازی آشنا شدم و با ایشون وارد رابطه عاطفی شدم. خیلی بهش وابسته شدم. شش ماه رابطه خوبی رو داشتیم ولی بعد از شش‌ ماه گفت که خانواده ام فهمیدند و مدتی نیستم، ولی بر میگردم. به همین روال چند هفته گذشت و ایشون بر نگشت. چند روز پیش بهش پیام دادم و علت رو جویا شدم و با اصرار زیاد فهمیدم که ایشون عاشق یه نفر دیگه شده و به من خیانت کرده. هرچی باهاش صحبت کردم که چرا خیانت کرده و اگر موردی در من بوده بهم بگه و فقط بهم گفت که تو رو خیلی دوست داشتم اما عاشق این شدم. و نکته‌ای که وجود داره این بود که رابطه ما نه سرد شده بود و نه به مشکلی خورده بودیم. این اتفاق به شدت روی من اثر گذاشته و حتی من رو به شدت بیمار کرده است. روز قبل، از شدت ناراحتی استفراغ کردم و تا الان که 24 ساعت از این ماجرا میگذره هیچ چیزی نتونستم بخورم. خیلی سعی کردم ذهنم رو به چیز‌های دیگه مشغول کنم. ولی با کوچک‌ترین چیزی یادش میافتم و این عذابم میده.

مهمترین سوال :
چطور با غم این شکست در رابطه عاطفی کنار بیام و نذارم عذابم بده؟ الان واقعا دارم زجر میکشم.
آیا ادامه دادن این رابطه به عنوان یک دوستی ساده، کار درستیه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
27 دی 1398 ساعت 22:37

سلام . 

نوشته شما را خواندم . از اینکه چنین احساسات ناخوشایندی را تجربه می کنید متاسفم.

بیان کردید که حدود شش ماه در رابطه ای بودید که برای شما وابستگی و دلبستگی به همراه داشت اما دختر مورد علاقه تان به بهانه ای ارتباطش را با شما قطع کرده و اکنون شما حال خوبی ندارید .

در سنین ابتدای جوانی هیجانات در افراد بسیار بالا است و ممکن است تصمیمات لحظه ای و ناگهانی  ای بگیرند که این تصمیمات اغلب بدون فکر بوده و استواری زیادی ندارند . به نظر می رسد دختری که شما به ایشان علاقمند بودید نیز دچار چنین حالاتی بوده و با شکل گیری یک رابطه و احساس جدید از رابطه با شما نیز خارج شده است .اینکه شما تا به این حد وابسته ایشان شده اید نیز می تواند ناشی از همین احساسات و هیجانات بالا باشد که به مرور از شدت آن کاسته خواهد شد. لازم است بررسی کنید چه عاملی باعث شده که تا به این حد به ایشان وابسته شوید . حالا که از طرف ایشان با بی توجهی روبرو شده اید چه احساساتی دارید و افکار پشت این احساسات کدام است؟  حالا که ایشان شما را رها کرده اند چه احساسی نسبت به خودتان دارید؟ به نظر شما در رابطه ای یک نفر پارتنر عاطفی خود را رها می کند فرد رها شده چگونه فردی است؟ چه نیازی در شما از طرف ایشان نادیده گرفته شده  و دلتان می خواست ایشان چه رفتاری را با شما در پیش میگرفتند؟

اینده رابطه تان را با ایشان تا کجا در نظر گرفته بودید؟ با توجه به سنتان و تجربیاتی که در زندگی اینده تان کسب خواهید کرد پایداری و ماندگاری رابطه تان را تا به کجا می دانستید؟ 

 به خودتان زمان بدهید تا با این احساس کنار بیایید . اینکه حال خوبی ندارید قابل درک است اما اگر رابطه جدیدی تحت عنوان دوستی ساده با ایشان برقرار کنید تا چه اندازه برای شما مفید و کارآمد خواهد بود؟ آیا این شکل از دوستی برای شما حال بهتری به همراه خواهد داشت یا دائما با فکر ایشان می خواهید خودتان را عذاب بدهید؟

توصیه می کنم از برقراری هرگونه ارتباطی با ایشان پرهیز کرده  و به خودتان فرصت بازسازی بدهید. فراموش نکنید شما فرصت های بسیاری برای ساختن رابطه های عاطفی جدی خواهید داشت  و از این فرآیند برای کسب تجربه برای خود می توانید استفاده کنید .

امیدوارم مسیر زندگی تان هموار و پر از روشنی باشد ...

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی درس
رهایی از تنهایی
20+40 نکته نبوغ عاطفی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه