سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

حرفهایش و كارهاش كاملا باهم تناقض دارد

پرسش

تاریخ ثبت : 09 فروردین 1398
530  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
شش ماهه با پسری آشنا شدم. در اين مدت كلا چهار بار بيشتر هم رو نديديم، از آغاز رابطه هم دائما درخواست رابطه جنسي ميكنه، ولى من از اول هم بهش گفتم قبول نميكنم، توى حرفاش ابراز احساسات ميكنه و ميگه دوستت دارم ولى كارهاش اصلا شبيه كسى نيست كه يكي رو دوست داشته باشه، مثلا تا من زنگ نزنم خبرى ازش نميشه، واسه بيرون رفتن مشتاق نيست و همه اش ميگه بيا خونه، خلاصه من نميتونم بهش اعتماد كنم و عشقش رو باور كنم، چند بار هم خواستم رابطه رو تموم كنم به خاطر همين تناقضاتش، ولى قبول نكرد. حالا دو هفته اى هست كه ديگه از طرف خودم رابطه رو تموم شده ميدونم و ديگه بهش پيام ندادم، تو اين مدت فقط يه بار حالم رو پرسيد، اون هم دوباره ختم شد به درخواستش برای رابطه جنسى. ميدونم هم فقط با من نيست، ولى بهش كه ميگم انكار ميكنه، علاقه ام در حدى نيست كه اگه نباشه اذيت بشم، شايد واسه فراموشيش دو ماه اول واسم سخت بگذره، قصدش هم ازدواج نيست.

مهمترین سوال :
به نظرتون بهترين واكنشى كه ميتونم داشته باشم چيه؟ موندم رابطه ام رو همين جورى باز بذارم و در حد همين باهم باشيم يا اينكه كلا رابطه رو تموم كنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
28 دی 1398 ساعت 23:03

سلام . وقتتان به خیر .

نوشته تان را خواندم . 

بیان کردید در رابطه ای هستید که امنیت عاطفی زیادی را در آن تجربه نکرده و پارتنر شما از شما درخواستهایی دارند که برخلاف میل شماست و با اینکه چندین بار این موضوع را با ایشان در میان گذاشته اید باز هم این خواسته را مطرح می کنند.

از اصولی که در هر رابطه ای بهتر است وجود داشته باشد احترامی است که دو طرف به عقاید و خواسته های یکدیگر می گذارند و اگر موردی هم باشد که باعث اختلاف نظر است با تفاهم و عدم فشار آن را حل می کنند.بیان کردید که در مدت آشنایی تان که حدود 6 ماه است 4 مرتبه با هم ملاقات داشته اید که برای این مدت تعداد کمی است . به نظر می رسد ایشان تمایلی برای ملاقات های اینچنینی ندارند و قرار های ملاقاتی که مورد نظر ایشان است دیدارهایی است که در محیط خانه انجام شود که احتمال ایجاد رابطه هایی بر خلاف میل شما در آن بالاست. اینکه تمایل شما برای برقراری چنین رابطه ای چیست در  اولویت پاسخگویی من نیست ، نکته ای که مایل هستم به آن توجه کنید این است که با وجود اینکه از رابطه با ایشان حس مثبت و خوبی نمی گیرید چه عاملی باعث شده که رابطه را تا به حال ادامه داده و از آن خارج نشده اید؟ اگر انتظار شما از همراهی با ایشان چیز دیگری است و ایشان قصد ازدواج و ساختن یک رابطه عاطفی جدی را ندارند و این موضوع را شما هم می دانید افکاری که باعث تدارم این موضوع شده است را رد یابی کنید. گفته اید که ایشان با دیگران نیز رابطه هایی دا تجربه می کنند و شما نیز از این موضوع اطلاع دارید پس  مزایایی که برای شما این رابطه دارد کدام موارد است؟

گاهی پیش می اید که افراد از ترس تنها ماندن در رابطه هایی می مانند که بیشتر از اینکه منفعتی برایشان داشته باشد از آنها انرژی روانی می گیرد. تا چه حد شما از تنها ماندن می ترسید؟ 

اینکه رابطه را به قول خودتان باز بگذارید چه مزایایی دارد؟ دوست دارید انتهای این رابطه به کجا ختم شود؟ شما از عدم اطمینانتان به ایشان آگاهی دارید. بنا به گفته خودتان علاقمندی خاصی هم در میان نیست که آسیب ببینید . توجه و امنیت عاطفی ای هم که مورد نظرتان است کسب نمی کنید . پس ماندن شما و ادامه دادن چنین رابطه ای چه توجیهی برایتان دارد؟

امیدوارم  سی دی های آموزشی  که به شما معرفی می کنم ، بتواند شما را در انتخاب مسیر درست کمک کند.

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی



معرفی درس
20+40 نکته نبوغ عاطفی
رهایی از بی ارزشی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه