سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آیا اگر این رابطه منتهی به ازدواج شود میتوانم زندگی خوبی داشته باشم؟؟

پرسش

تاریخ ثبت : 22 اردیبهشت 1398
635  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با عرض سلام و خسته نباشید پسر 36 ساله ای هستم که به دلیل دغدغه ها و مشکلاتی که داشتم رابطه عاطفی نداشتم. با این حال الان به مدت یک سال هست که در یک رابطه ی عاطفی به سر میبرم.
دختر جوانی را دوست دارم که ویژگی های او برایم قابل تحسین است. از اشتباهات من به راحتی چشم پوشی میکند و از همه نظر او را دوست میدارم. در کل میتوانم بگویم عشق و دوست داشتن بین ما دو طرفه است.
اما با این حال در روز کارهایی که قرار است انجام دهد را وقتی از او میپرسم به یکباره تغییر میدهد ویا ساعات بیرون رفتنش را هم که به من اطلاع میدهد در برخی موارد تغییر میدهد. این موضوع باعث شکاکی من نسبت به او میشود وقتی هم این را با او در میان میگذارم متوجه میشوم شکاکی من بی مورد بوده است و یا اغلب اوقات ناخواسته مرا با حرف یا کاری که انجام میدهد میرنجاند. با تمام دوست داشتن هایی که نسبت به من دارد دلم را کاملا نا خواسته میرنجاند. نمیدانم با این وجود رابطه ام را با او ادامه دهم یا خیر؟ چرا که من برای تشکیل زندگی وقت کمی دارم.

مهمترین سوال :
با تمام این اوصافی که این دختر دارد، ولی ناخواسته مرا با کارها و رفتارش میرنجاند. آیا میتوانم این رابطه را ادامه بدهم؟ چرا که من وقتی برای تلف کردن ندارم

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
30 آذر 1398 ساعت 01:59

سلام دوست گرامی

وقت شما بخیر


از مهم ترین واژگانی که در محتوای متن تان قابل تامل می باشد ، دو واژه شک و رنجش می باشد. ظاهرا برخی رفتارها از سوی ایشان موجب شک و تردید و در ادامه احساس رنجش در شما می شود. هرچند بیان نمودید این شک ها بی مورد بوده اند. با این حال از سویی دیگر  اشاره می کنید از همه نظر او را دوست دارید و این عشق میان شما متقابل است.


این مهم است که بدانید شما از یک رابطه عاطفی پایدار چه می خواهید؟ در مواقعی که احساس رنجش دارید چگونه احساسات و نیازهای خود را با او در میان می گذارید؟ چگونه از نیازها و خواسته های ایشان آگاه می شوید؟ 


گاهی ماندن در خواسته ها و نیازهای درونی، ما را از پرداختن به نیازها و دغدغه های فرد مقابل باز می دارد. این شکل از درخودماندگی، موجب برهم خوردن تعادل میان نیازهای متقابل شده و رابطه را به سویی می کشاند که ترجیح طرفین نبوده است. سرمایه گذاری روی یک رابطه اتلاف وقت نیست. 

بنابراین چنانچه بر سر موضوعات مهم ( بلوغ های شخصیتی ، روانی،فرهنگی،فکری،خانوادگی،مالی و جنسی) و اولویت های زندگی تان به اشتراک نسبی رسیده اید در خصوص تداوم این رابطه اقدام نمایید. در غیر اینصورت چنانچه رنجش در زندگی،  مقوله مهمی برایتان می باشد ممکن است این تصمیم برای شما به شکلی دیگر اتخاذ شود. با این حال لازم است بررسی نمایید الگوی رنجش در زندگی تان در چه بخش های دیگری نیز ممکن است تجربه شود. و راهبرد شما برای مقابله کارامد با آن چگونه بوده است.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری



معرفی درس
بسته کامل مجموعه شخصیت سالمتر من (4 جلسه)
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه