سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تردید در ادامه ی رابطه

پرسش

تاریخ ثبت : 12 فروردین 1398
423  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
دختری 24 ساله و دانشجوی ارشد مهندسی هستم. 1 سال و خورده ای است که با یکی از همکلاسی هایم رابطه عاطفی دارم. از رابطه ام کاملا راضی بودم. هر دو به دنبال ادامه تحصیل در خارج از کشور هستیم. همه چی خوب بود تا اینکه چندین روز پیش بنده در ناراحتی حرف بدی به او زدم و دعوا شد. بعد دعوا سه روز هیچ کدام سراغ هم نرفتیم. تا اینکه اون زنگ زد و گفت این سه روز بی خبری نشان بی علاقگی است و دیگر نمیخواهد با من حرف بزند. دو روز کامل فقط من سراغ او رفتم و حس کردم نیاز به دلجویی داره. بعد دو روز خیلی بهتر شد و دوباره بهم نزدیک شد. این بار او برای یک سوال بی اهمیت از جانب من به شدت واکنش نشان داد و گفت بهتره یه مدت فاصله بگیریم. اول قبول کردم ولی بعد 4 روز حس بدی داشتم. زنگ زدم و گفتم باید دلیل این فاصله را توضیح دهد. او گفت وقتی از من ناراحت بوده و فاصله گرفته به درستی رابطه (به خصوص از لحاظ آینده دار بودن) شک کرده و خواسته از من دور باشه تا منطقی تر در مورد رابطه فکر کنه. به خصوص اینکه می ترسد بودن با من مانع مهاجرتش شود. قرار شد 10 روز فاصله بگیریم، به درستی رابطه فکر کنیم و سپس حرف بزنیم.

مهمترین سوال :
بعد این اتفاق احساس کردم حتی اگر رابطه ادامه یابد اونقدر که باید برای رابطه تلاش نخواهد کرد. به خصوص به این فاصله ای که برای اولین بار بین مان افتاده به شدت بدبینم. به او علاقه شدیدی دارم ولی از ادامه ی رابطه مطمئن نیستم. انتظار ندارم که اگر روزی من نخواستم مهاجرت کنم او از خواسته ی قلبی خود بگذرد و با من ازدواج کند. ولی متوقعم برای انتخاب کشور و دانشگاه مقصد، رابطه را درنظر بگیرد و برای حفظ رابطه در انتخاب مقصد انعطاف نشان دهد. در یک کلام ببینم که در کنار هدفش برای حفظ رابطه نیز میجنگد. اما حس میکنم این ویژگی در او نیست. اما برعکس، من حاضرم تا حدی در انتخاب مقصد مهاجرت انعطاف به خرج دهم و حتی در صورت لزوم در دانشگاهی با رنک کمی پایین تر تحصیل کنم ولی در عوض رابطه ی دلخواهم را داشته باشم. نظر شما در مورد ادامه یا اتمام رابطه چیست؟ (ضمن اینکه برای اینکه تکلیف مهاجرت کاملا مشخص شود حدود 2 سال احتمالا زمان خواهد برد)

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سارا میرزامحمدی
سارا میرزامحمدی
25 دی 1398 ساعت 17:29

همراه گرامی 

نامه شما را مطالعه کردم. 

به نظر میاید با خودتان و احساستان صادق هستید. به نیاز ها و خواسته هایتان فکر میکنید میدانید دقیقا چه میخواهید.این نکته بسیار خوبی است اما مشکل اینجاست که آنها را به شریک عاطفی تان بیان نمیکنید. 

این نقطه عطف  مشکل شماست. 

خواسته های شما شفاف است، معقول است و با سن و سال و سیستم زندگی شما هماهنگی دارد. 

این بازی که مدام از هم فاصله بگیرید و دوباره نزدیک شوید بعد از مدتی  لوث شده و باعث سردی رابطه تان میشود. 

شاید ایشان از ایجاد رابطه عاطفی هراس دارد و یا مشکل عمیق تری وجود دارد. 

فقط باید در یک فضای بالغانه با شریک عاطفیتان گفتگو کنید و نیازها و خواسته هایتان را برایشان مطرح کنید. ببینید نظر ایشان در مورد آنها چیست. از وی  درباره اهدافش در آینده بپرسید و اینکه تا چه میزان برای  رابطه اش با شما خواهد جنگید و در نهایت چقدر برای زندگی وآینده تان انعطاف خواهد داشت. 

شما با ایجاد فضای امن میتوانید باعث شوید ایشان هم بتوانند مشکلات و دغدغه هایشان را مطرح کنند . 

امکان دارد با هم به راه حل مشترکی برسید تا بتوانید مسائل تان را در حد مناسب پوشش دهید. 

یادتان باشد که شما قصد سکونت در کشوری دیگر را دارید و باید در کنار کسی قرار بگیرید که مشکلات خاص ناشی از زندگی در کشوری غیر از کشور خودتان را با وی به حداقل رسانده و آرامش نسبی داشته باشید. 

انتخاب فردی که مناسب ازدواج و مناسب معیارهای زندگی  آینده شما باشد انتخاب ساده ای نیست. 

سعی کنید تا میتوانید آگاهانه و بالغانه انتخاب کنید. 

از منابعی که برایتان معرفی میکنم استفاده کنید و خودتان را به ابزارهای خوبی برای  این انتخاب مجهز کنید. 


از اعتمادتان به مجموعه ما سپاسگذارم

سارا میرزامحمدی


معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه