سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خیانت پدرم به مادرم

پرسش

تاریخ ثبت : 14 فروردین 1398
828  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام، من دختری ۲۵ ساله هستم. حدودا بیشتر از یک سال پیش متوجه شدم پدرم داره به مادرم خیانت میکنه. از نظر مالی و احساسی فکر نمیکنم مادر و پدرم چیزی از هم دریغ کرده باشند، دلیل این کار پدر رو نمیتونم بفهمم. اخیرا اس ام اس های اون خانوم خیلی بولدتر شده و وقتی میبینم بابا یه سره سرش تو گوشیه و با اون خانم در حال چت کردنه بیش از پیش اذیت میشم،

مهمترین سوال :
سوال بنده اینه که آیا درسته که من اقدامی انجام بدم یا همین رویه یک سال و خورده ای رو حفظ کنم و توی خودم بریزم؟
اگر بخوام به روی کسی بیارم درستش اینه که با بابا اول در میون بذارم یا با اون خانم صحبت کنم که قید پدر من رو بزنه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
22 دی 1398 ساعت 17:36

باسلام واحترام

متوجه هستم که دیدن چنین وضعیتی چه قدر میتواند دردناک و آزاردهنده باشداما نکته ای که باید به آن  توجه کرد اینست که رابطه زناشویی یه رابطه صرفا دوطرفه است و به شما پیشنهاد میشود که از مثلث سازی و ورود به جزئیات رابطه والدینتان به عنوان ضلع سوم جلوگیری کنیدواز جاسوسی کردن بپرهیزید، از آنجا که مسئولیت تبعات خیانت رو پدرتان میبایست به عهده بگیرند و در صورتی که مادرتان این موضوع رو متوجه شده باشند، میبایست مسئولیت سکوتشان  را و یا حتی عدم آگاهیشان رو به عهده بگیرند، بگذاریم تصمیم زندگیشان بر عهده رفتارهای خودشان باشد، چون در غیر این صورت تصمیم ورود به چنین داستانی از روی هیجان و خشم بوده و تبعاتی به همراه خواهد داشت که علاوه بر پیش بینی نشدن، خدشه ای بیشتر میتواند به رابطه وارد کند و رابطه والد و فرزندی به خطر می افتد.

همچنین این احتمال هست که مادر شما متوجه ی این امر شده باشند، ولی ترجیح شان به سکوت است؛ یا ممکن است با پدرتان در این زمینه درگیری هایی هم داشته باشند ولی ترجیحا برای حفظ خانواده، این سبک ارتباطی را برگزیده باشند یا هر امکان دیگری که می توانید در نظر بگیرید.اما در صورتیکه رابطه تان با پدرتان خوب است ومیدانید که میتوانید بر پدرتان تاثیر بگذارید در محیطی آرام با او صحبت کنید ولی نباید از روی خشم ومحکوم کردن ایشان باشد.به ایشان از احساستان بگویید.همچنین یاداور شوید که حاضرید به او در جهت جبران این اشتباه کمک کنید.باز هم تاکید میشود عنوان کردن این موضوع کاملا به رابطه شما وپدرتان و نحوه بیان شما بستگی دارد.

در هر صورت اگر اوضاع و احوال خانوادگی در درگیری و تنش قرار ندارد، هدایت این امر را به خودشان واگذار کنید. این یک قاعده ی کلی است که اگر فرزندان یک خانواده بیش از حد با مسائل ارتباطی والدین خود درگیر شوند، از رشد و زندگی خود جا می مانند.هر چند، گاهی مسائل به گونه ای سخت و دشوار می شود، که فرزندان را برای دنبال کردن اهداف خود با چالش روبرو می کند ولی بهترین حالت و منطقی ترین تصمیم این است که مسائل ارتباطی والدین را به خودشان واگذار کنند چون این ورود، اوضاع را سر و سامان نمی دهد که هیچ، بلکه متشنج تر  هم خواهد کرد. 

اما در خصوص شما اقداماتی باید انجام شود:

نزد مشاور بروید. چرا که در چنین شرایطی، احساسات متفاوتی از خشم تا ناراحتی به سراغ شما خواهد آمد. حرف زدن با یک متخصص روانشناس که در زمینه مشاوره تجربه داشته باشد به شما کمک شایانی میکند، چون ممکن است موضوع را از دیدی به شما نشان دهد که خودتان متوجه آن نبودید. مشاور، همچنین والدین شما را هم بخاطر رفتارشان قضاوت نمی‌کند و رویکردی منتقدانه خواهد داشت.همچنین به سبب این نوع ارتباط امکان دارد نسبت به جنس مخالف دید منفی پیدا کنید که در زندگی آینده تان تاثیر گذار خواهد بود واکنون باید به دنبال اصلاح باشید.

از همدردی با مادرتان خودداری کنید. شاید خودداری از این کار بسیار سخت باشد زیرا ممکن است احساس کنید مادرتان که به او خیانت شده محافظت کنید. ولی ازدواج  بین ان دو نفر است و آنها داستانی به مراتب پیچیده‌تری از آنچه شما در جریان آن هستید، با همدیگر دارند.

باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی درس
آموزش غیر حضوری سفر زندگی
مقدمات کلیدی دانش آرکتایپ (رازهای زنانگی و مردانگی)
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه