سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چگونه رابطه معمولی را به رابطه عاطفی تبدیل کنیم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 16 فروردین 1398
564  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من با پسری در دانشگاه آشنا شده ام که قبلا به خاطر مسائل درسی و پایان نامه ام با ايشون صحبت میکردم. بعد از اتمام پایان نامه ام با ايشون گهگاهی صحبت میکنم، چون پایان نامه ام به اتمام رسیده است فقط در فضای مجازی باهم در ارتباط هستیم، به عنوان دو دوست معمولی با هم صمیمیت و ارتباط خوبی داریم، اما بیشتر من به ايشون پیام میدهم، ايشون کمتر، من به ايشون علاقه مند شده ام اما نميدونم ايشون هم این حس رو دارند یا خیر؟ ايشون 34ساله و من 27ساله، ايشون مدرک دکتری دارند و من فعلا کارشناسی ارشد دارم، از نظر اقتصادی خانواده ايشون در سطح بالاتری هستند، از نظر فرهنگی هم اطلاع زیادی ندارم فقط ميدونم خواهر و برادرشان مثل خواهر و برادر من تحصیل کرده و شاغل هستند و از نظر مذهبی خانواده من به خصوص پدرم مذهبی و ايشون هم فقط به واجبات عمل میکنند و خانواده اش از نظر پوششی مثل ما نیستند، و این خودش یعنی از جانب پدرم مشکل هست، ايشون تا اینجایی که میشناسم بسیار خوش اخلاق و فهمیده و زرنگ و شوخ طبع هستند و تمام ویژگی های اخلاقی مورد نظر من رو دارند.

مهمترین سوال :
صمیمیت ارتباط شون با من به خاطر رفتار راحتی هست که با جنس مخالف دارند؟ چطور ميشه به رابطه عاطفی رسید؟ اگر بعد از مدتی حرفی در این مورد نزدند من چطور میتونم اين حرفم به ايشون بزنم؟ من چه رفتاری میتونم داشته باشم که به خواسته ام برسم؟ در واقع هدف اصلی من این هست ايشون ابراز علاقه کنند، مشکل ديگه من این هست که ارتباط ما فقط در فضای مجازی هست، اين مشکل هست؟ من نميخوام جوري بشه که رفتار من حالت چسبندگی پیدا کنه و غرورم شکسته بشه. چه کار باید بکنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
25 دی 1398 ساعت 20:54

درود بر شما

نامه تان را خواندم دوست عزیز. احساسی که دارید قابل درک است.


با توجه به توضیحاتی که داده اید و پرسشهایی که مطرح فرموده اید به این نکات توجه داشته باشید:

  • ارتباط در فضای مجازی امکان شناخت درست را به کسی نمی دهد و برای رسیدن به شناخت کافی، معاشرت لازم است.
  • نوشته اید: بیشتر من به ايشون پیام میدهم، ايشون کمتر/ ممکن است به این دلیل باشد که حس علاقه از سوی شماست ولی برای ایشان، شما فقط در حد هم دانشگاهی هستید.
  • آگاهی ایشان از علاقمندی شما، می تواند فرصت آشنایی بیشتر را فراهم کند اما در عین حال نیز ممکن است به دلیل عدم تمایل ایشان، همین ارتباط نیز به طور کامل قطع شود. ولی مزیتش این است که تکلیف شما با زندگی تان روشن خواهد شد و از این ابهام بیرون خواهید آمد.
  • ممکن است ایشان اصلاً ابراز علاقه نکنند. شما به جای انتظار برای پا پیش گذاشتن ایشان، می توانید غیرمستقیم علاقه تان را ابراز کنید.
  • می توانید نکات مثبت ایشان را که سبب جلب نظر شما شده به ایشان بگویید و نشان بدهید که وجودش برای شما مهم و خاص است. از خوبیها و امتیازاتی که ایشان دارد تعریف کنید و متفاوت بودنش در نظرتان را به او نشان دهید. معمولا آقایان از شنیدن تحسین هایی که در خصوص برتری آنان نسبت به سایر مردان است لذت می برند.
  • اگر آن آقاپسر هم متقابلا چنین احساسی به شما داشت موقعیت برای آشنایی بیشتر را ایجاد نموده اید و اگر هیچ واکنشی دریافت نکردید، ممکن است به این دلیل باشد که یا ایشان بنا به هر دلیلی فعلاً تمایل به رابطه ندارد یا اینکه علاقه ای به ایجاد رابطه با شما ندارد که البته عدم علاقمندی متقابل ایشان به شما، چیزی از ارزشهای شما کم نمی کند. شما نیز تلاش خود را برای کسی که مورد پسندتان بوده کرده اید و بعدها هم جای حسرت و ایکاش باقی نخواهد ماند. موفق باشید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه