سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چیکار کنم ادم خاکستری رابطه نباشم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 16 فروردین 1398
956  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من ۲۶ سالمه و تقریبا مستقلم. پکیج های من ارزشمند دکتر شیری رو هم تهیه کردم و رو خودم کار کردم، تله هام رو تا جایی که فهمم یاری می کرد پیدا کردم و شناختم تا خاطرات کودکی که باعث فعال شدن تله رهاشدگی شد رو هم ردیابی کردم و بعد از اون پیش طرحواره درمانگر رفتم و خیلی راهنماییم کرد و راهکار داد. بار دومی که ناگهانی صدای دکتر شیری پلی شد، یکی از مطالبش تلنگر بود برام که حواستون به این دختر نارسیس های بلوندی باشه ها! بعدش که راجع به آدم های خاکستری صحبت کردند دیگه انگار زد زیر گوشم! من همون آدم خاکستریم. اما نه به همون فضاحتی که دکتر نراقی میگه! اما می دونم هستم! یکی از باور مرکزی هام اینه که قرار نیست هرکسی عاشقت شد و دوستت داشت تو هم دوستش داشته باشی! یا هر مردی لیاقت دوست داشتن از طرف من رو نداره! حالا همه رابطه هایی که شروع میشه یا دوره یا اینقدر عشق میده‌، من فرار می کنم. اگه محبت و توجه کم بشه من شروع می کنم به دست و پا زدن، اون هم در حدی که فقط رابطه اوکی بشه و اگر قرار بر تموم شدن رابطه هست از طرف من باشه! نمی خوام آدم خاکستریه باشم، نمی خوام‌ اونی باشم که اذیت میکنه همه رو! چیکار کنم؟

مهمترین سوال :
این بلاتکلیفی که تو تمام رابطه هام بوده و باعث شده همه ولم کنند رو چجوری درستش کنم؟ من ویس ها رو گوش دادم، مطلب خوندم، حالا تقریبا درد هام رو میشناسم، ولی راهکار ندارم! الان که یه چیزی میشه میدونم تله است، به خودم میگم ولی واقعا ۲۶ سالمه و دیگه نمی خوام رابطه خوبم رو با تله کوفتی خراب کنم.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

ساجده ودودی
ساجده ودودی
12 اسفند 1398 ساعت 15:10

سلام پرسشگر گرامی 

سوال شما را خواندم . اینکه شما موارد خودشناسی را دنبال می کنید و سعی در شناخت بیشتر خودتان دارید جای بسی خرسندی است . 

اما مواردی که ذکر کرده اید تقریبا مربوط به یک آدم خودشیفته خاکستری نمی شود بلکه بیشتر مربوط به همان تله رهاشدگی شما است . داشتن تله ها در زندگی همه ما موثر است . و زمانی در تعادل روانشناختی قرار می گیریم که تله هایمان را در یک خط تعادل نگه داریم . اما چطور ؟ 

آگاهی پیدا کردن نسبت به تله ، رد یابی باور مرکزی به وجود آورنده ی آن ، بازسازی خاطرات دوران کودکی موثر در ایجاد تله مورد نظر ، بازوالدینی برای کودک درونمان و مراقبت از او و دیدن نیازهای پنج گانه خودمان و بسیاری از موارد دیگری که در روند طرحواره درمانی وجود دارد باعث میشود که به مرور زمان ما آگاهی پیدا کنیم نسبت به زخم هایمان آنها را ببینیم و بشنویم احساس و افکارمان را رصد کنیم ، عکس العمل های نارامد را شناسایی و کم کم رفتار های کارامد را جایگزین آن کنیم . در این صورت می توانیم زندگی بهتر و انتخاب های سالم تری را تجربه کنیم . 

اما باز هم به این معنی نیست که قرار باشد هیچ رنجی را متحمل نشویم .. این بدان معناست که رنج را میبینیم اما همانند گذشته در آن نمی مانیم و یا دست به رفتارهایی نمی زنیم که تخریب گر باشد . با مشکلاتمان بیشتر صبوری می کنیم . خودمان را و دیگران را نیز با نقص هایشان می پذیریم در زمان حال و در لحظه زندگی می کنیم اما از گذشته درس می گیریم و برای آینده برنامه ریزی داریم . و برای پیشرفتمان نیز تلاش و کار می کنیم . 

به شما پیشنهاد می کنم که درس غیر حضوری آدم های خاکستری را تهیه کنید تا تفاوت آدم خاکستری را با تله رها شدگی متوجه شوید . 

همینطور شرکت در دوره حضوری من بهتر می تواند برای شما موثر باشد . 


ضمن آرزوی روزهای خوب برای شما از اعتمادتان سپاسگزاریم .


ساجده ودودی 

خانه توانگری طوبی



معرفی درس
آموزش غیرحضوری شفای خودشیفتگی
رهایی از تنهایی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه