سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خیانت پدر به مادر

پرسش

تاریخ ثبت : 16 فروردین 1398
559  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقت تون بخیر
چند وقتی هست متوجه پیام های پنهانی پدرم به فردی شدم، امروز که پیام هاشون رو خوندم متوجه رابطه پدرم با خانم غریبه ای شدم.
این چندوقت ذهنم به شدت درگیر این موضوع شده و خیلی انرژیم رو تحلیل برده. مادر و پدرم رابطه زیاد قشنگی ندارند و کمتر بگو بخند دارند.
نسبت به این اتفاق، من ترسهای زیادی دارم، از جمله اینکه اگه خدایی نکرده افشا بشه که پدرم خیانت میکنه چه آبرو ریزی میشه و چه تاثیری در من میذاره؟ من در شرف نامزدی هستم و خانواده فرد مقابل در حال تحقیقات. از اینکه نکنه اون فرد میخواد از پدرم اخاذی کنه و اذیتش کنه و باج بگیره، از اینکه پدرم مهر و عاطفه اش رو برای مادرم دیگه خرج نکنه و رابطه شون کم رنگ بشه و از بین بره
نمیدونم چکار کنم دقیقا؟ گیج گیجم
ترس زیادی از این اتفاق دارم و با پدرم صحبت نکردم چون نمیدونم چی بگم و مطمئنا اون هم نمیاد به من بگه که به چه دلیلی دارن به هم پیام میدن

مهمترین سوال :
نمیدونم باید نسبت به این اتفاق بی توجه باشم یا کاری باید بکنم چون این اتفاق خارج از کنترل منه

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
29 دی 1398 ساعت 01:19

جناب آقای "م.خ" سلام

نامه شما را خواندم و متوجه شدم که در چه موقعیت دشواری قرار گرفته اید، از طرفی میخواهید نامزد کنید و از طرف دیگر با موقعیتی مواجه شده اید که چالش ها و افکار زیادی را برای  شما به همراه آورده است ، به ترس  و احساس گیجی  اشاره داشتید که در  چنین موقعیتی هر دو احساس طبیعی است.

اگر چه به محتوای پیام ها اشاره ای نداشتید، از این رو نمی توان با قطعیت وجود ارتباط موازی را تایید کرد. حتی اگر اطمینان هم داشته باشیم گفتگو در این خصوص با پدرتان به چه هدفی می تواند باشد؟

چه نیازی از شما را می تواند برآورده کند؟

این رابطه اگرچه برای شما بسیار ناخوشایند است اما از آنجایی که به رابطه مادر و پدرتان مربوط می شود بهتر است که شما بهش ورود نکنید، چرا که در واقع شما مسئول پیامد های آن ارتباط نیستید.. و شما مسئول ارتباط خودتان  با پارتنرتان هستید فقط.

در خصوص نگرانی از برملا شدن این ماجرا بیان کردید که نگرانی شما بخصوص از این جهت که در شرف نامزدی هستید هم قابل درک است . با این حال همانطور که خودتان هم به آن اشاره کردید از آنجایی که خارج از کنترل شما می باشد پیشنهاد می کنم به استقبال اتفاق نیفتاده نرویم و درد چک نخورده را لازم نیست از الان به خود وارد کنید.


شما تمرکز را بر روی رابطه عاطفی خودتان بگذارید  می توانید رابطه ای مستحکم بسازید که عوامل جانبی که دخلی به رابطه شما هم ندارد تزلزلی در ارتباط شما ایجاد نکند.


با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه