سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تله بی ارزشی و مهرطلبی

پرسش

تاریخ ثبت : 19 فروردین 1398
545  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
الان که ردس تله رها شدگی رو گرفتم متوجه شدم که من بواسطه این تله چندین بار آسیب دیدم ، من به صورت متوالی با چند مرد زن دار ارتباط برقرار کردم، اینطور که یکدفعه چشم باز کردم و دیدم تو رابطه ام و البته اون بلوغ این ارمها خیلی بهم حس خوبی میداد تا جایی که حسادت خودم یا رفتارهای اونا باعث میشد رابطه تموم شه، آخریشم درست قبل عید تموم کردم . اما داستان اینه که این آذمها جذابیتهای لازم رو برای من داشتن و رابطه ایجاد شد اما ارمهای مجردی که از نظر من جذابن و من واقعا دوسشون دارم با من وارد رابطه نمیشن این موضوع باعث شده که احساس کنم روس داشتنی نیستم، گاهی در مقایسه با اونها خودمو ضعیف میبینم، مثلا من یک همکار مجرد دارم که سه ساله دوسش دارم از طرف اون حسای مقطعی گرفتم فقط دوردور و احساس میکنم خیلی از من بهتره، احساس میکنم در مقابلش قدرت ابراز ندارم و همین موضوع اعتماد بنفسمو در مقابلش زیر سوال برده، ینی رفتارهای غیر منطقی هم حتی شده نشون بدم، نمیدونم از این ملغمه چیزی متوجه شدید یا نه اما وضعیت وحشتناکیه، از طرف دیگه در دانشگاه یک خانومی از طرف استادم هد تز من بودن که متوجه شدم دنبال دور زدن من هستن و چون هد من بودن و من اونمقع با استادم خیلی ارتباط نداشتم (و الان هم یکم نسبت به استادم و واکنشهاشون ترس دارم) خیلی سکوت کردم خیلی با موش و گربه بازیو اومدن به دانشگاه روزایی که ایشون نیستن و پیچومدن تماساشون تزمو جم کردم، الان هم 1 ماهه یک پیامشونو جریت نمیکنم باز کنم که حالم بد نشه به من میگفتن تو به خاطر من موفق شدی و کلی سرم داد زدن، همه این اتفاقا باعث شده علی رقم نوفقیتهای این مدتم احساس فروپاشی بکنم و همش خودمو بخورم چه از لحاظ تنهایی چه بی ارزشی په دوست داشتنی نبودن واقعا داره بهم فشار میاره. ممنون میشم کمکم کنید

مهمترین سوال :
استرس پایان نامه و کارهای زبان و مهاجرت ، تله بی ارزشی و مهرطلبی ، عدم امکان ارتباط با جنس مخالف و ارتباطهای متعدد با افراد متاهل باعث فروپاشی روانی من شده است، چه کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

ساجده ودودی
ساجده ودودی
22 دی 1398 ساعت 23:51

سلام پرسشگر گرامی 

بنظر می رسد  پله اول که همان اگاهی است را طی کرده اید و این موضوع باعث خشنودی است .

اینکه شما در مقابل افراد مجرد احساس کم بودن دارید

و در کل جذب افراد متاهل میشوید

ممکن است به این دلیل باشد که بدنبال داشتن یک برگ برنده برتر بودن در رابطه اید قطعا شما توانایی ها و نقاط مثبت زیادی دارید که تا زمانی که این توانایی ها به جای پراکنده بودن در ذهن به بیرون از ذهن بطور مرتب انتقال پیدا نکند شما نمیتونید بدرستی خودتان و توانایی هاتان را نظاره کنید .

پیشنهاد اول من اینه یک لیست واقع بینانه از توانایی ها و ویزگی های مثبت  برای خودتان بنویسید اینکار نیاز به زمان کافی دارد شاید روزها به طول انجامد .

برای کامل کردن آن  از افراد نزدیک مهم زندگیتان نیز کمک بگیرید

گاهی افراد چیزهایی را در ما میبینند که ما خود نخواهیم توانست.

ما معمولا راهبرد های مقابله ای خاصی در مسایل داریم یا در موقعیت تسلیم می شویم یا فرار می کنیم و یا جبران افراطی را  سر لوحه رفتارمان قرار می دهیم در  مورد مساله باز نکردن پیام خانمی که هد شما بودند راهبر مقابله ایی شما اجتناب به نظر می رسد . اما آیا این رفتار برای شما کارامد است ؟ و چه میزان انرژی از شما می گیرد ؟ 

این سوال را درباره ارتباطات خودتان با افراد متاهل هم از خودتان بپرسید . و سعی کنید با آموزش و مطالعه دانش و آگاهی خود را ارتقا دهید گذر از این مرحله و رشد سخت است و درد دارد اما نتیجه بخش خواهد رود . 

اعتماد شما سپاسگزاریم

ساجده ودودی 

خانه توانگری


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید / جفری یانگ /حسن حمیدپور

معرفی درس
رهایی از بی ارزشی
بسته رهایی از تنهایی و مهرطلبی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه