سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

هماهنگی پیشرفت فردی با رابطه

پرسش

تاریخ ثبت : 13 اسفند 1397
480  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. من هم شاغلم و هم دانشجو، و هم تو یه رابطه عاطفی قرار دارم. یارم و درس وکارم رو خیلی دوست دارم اما متاسفانه هر چی تلاش میکنم نمیتونم بین هر سه تعادل ایجاد کنم. حاضر هم نیستم از هیچکدوم بگذرم. چون به هر کدوم به نحوی حس خیلی خوبی دارم. وقتی به زنهایی نگاه میکنم که همه این کارها رو با هم انجام میدن و بعضا حتی بچه هم دارند خیلی بهشون غبطه میخورم و واقعا احساس بی لیاقتی میکنم. چون هم استادم، هم صاحبکارم و هم نامزدم مدام از من ایراد میگیرند، که البته حق هم دارند چون به هیچکدوم کامل نمیرسم. اگه فقط خودم بودم میتونستم یه برنامه ریزی داشته باشم. اما خب نامزدم براشون قابل قبول نیست که وقتی پیشنهاد ملاقات یا بیرون رفتن میده رد کنم. که البته حق هم داره. البته بحث سر کم وقت گذاشتن من همیشه تو رابطه های قبلیم هم بوده متاسفانه. هر چند وقت عظیمی از هفته به یارم اختصاص داره. اما چیکار کنم که همین مقدار به چشمش بیاد؟ اختلاف از این نظر بینمون پیش نیاد؟ و خودم دچار این تزلزل و اضطرابی که الان هستم نباشم؟ و بتونم همین چندتا کار ساده رو خوب پیش ببرم؟ نه مثل الان همه چی آشفته باشه

مهمترین سوال :
چطور باید برنامه های زندگی خودمون رو با رابطه عاطفی هماهنگ کنیم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
09 بهمن 1398 ساعت 18:00

بانوی گرامی سلام

نامه شمارا خواندم. اینکه شما نقش های مختلفی را در زندگی به عهده دارید و سعی می کنید مسئولیتهای مربوط به هر نقش را به عهده بگیرید و انجام دهید نشان می دهد که دختری توانمند هستید.

با اینحال جمله ای مطرح کردید :"البته حق هم دارند چون به هیچکدوم کامل نمیرسم."

منظورتان از کامل  بودن و کامل رسیدن به نقشتان چیست؟

تگر چه اتفاقی بیفتد شما فکر می کنید که نقشهایتان را کامل ایفا کردید؟

و چه معیارهایی در هر کدام دارید؟

آیا معیارهای شما با تواناییها و محدودیت هایتان متناسب هست؟


گاهی ما انتطاراتی که از خودمان داریم اینقدر بالاست که زیر بار آن فشار له و خسته می شویم و این در حالیست که به خاطر محدودیت انسانی -نه بی لیاقتی - از پس آن توقعات برنمی آییم و ابنطور به نظرمان می رسد که هر چه بیشتر تلاش می کنیم کمتر می رسیم و نا امید می شویم..

در حالی که در گام اول اولویت بندی ببن نقشها.. به شما کمک می کند که بتوانید ببن آنها تعادل ایجاد کنید. دوم بپذیرید کا وقتی به اولویت اول می پردازید طبیعی است که اولویتهای بعدی هر کدام باسند درصد کمتری از تایم و انرژی شما صرفشان خواهد شد.. و به تناسب نیازها این اولویت ها نیز می تواند تغییر کند.

و در مرحله بعدی معیارها و انتظارات خود را از هر نقش بررسی کنید تا بببنید چقدر واقعبینانه و چقدر سختگیرانه است تا بتوانید این معیارها و انتظارات را اگر سخت گیرانه است، تعدیل کنید.

با گفتگو با نامزدتان متوجه می شوید که انتظارات ایشان از رابطه و میزان و کیفیت معاشرت چیست.. همینطور می توانید انتظارات خود را نیز بیان کنید و محدودیتهایتان را مطرح کنید تا به توافقی در این خصوص برسید.

کتاب زن بودن اثر تونی گرنت می تواند در این خصوص برای شما مفید باشد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

مونا گوشه

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زن بودن/ تونی گرنت

توصیه های پیشنهادی
۱-کامل بودن را تعریف کنید و معیار شما برای کامل بودن در هر سه نقش چیست
۲-معیارهایتان را برای هر نقش مشخص کنید و اگر سختگیرانه است آن را با توجه به محدودیاهایتان تعدیل کنید
۳-اولویت بندی کنید نقش ها را و براساس اولویت برای هر یک وقتی اختصاص دهید
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه