سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ملاک های انتخاب همسر

پرسش

تاریخ ثبت : 22 فروردین 1398
483  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با عرض سلام. من دختری ۲۳ ساله و دانشجوی ارشد مهندسی در یک دانشگاه تقریبا خوب هستم. خواستگاری برام اومده که شرایط شغلی نسبتا خوبی داره ولی دیپلمه است. از طرفی من سطح تحصیلات طرف مقابلم برام خیلی مهمه (نمیدونم درسته یانه؟) اما خانواده ام هم تحت فشار گذاشتند من رو برای ازدواج. در واقع ملاک و معیارهای من براشون خیلی مهم نیست و مدام هم به من میگن که نباید تحصیلات برات مهم باشه. خودم هم در کل علاقه زیادی فعلا به ازدواج ندارم. دوست دارم تحصیلاتم رو ادامه بدم و خودم به استقلال مالی برسم. ولی فشار از طرف مادرم برای ازدواج زیاد هست و دلیلش هم اینه که من دوتا خواهر دیگه که به سن ازدواج رسیدند بعد از خودم دارم و باید به فکر اون ها هم باشم. ممنون میشم اگه راهنماییم کنید که من چه برخوردی باید داشته باشم با خانواده ام؟

مهمترین سوال :
اختلاف در سطح تحصیلات طرفین چقدر برای ازدواج مهم است؟

پاسخ پرسشگر

18 دی 1398 ساعت 23:59

باسلام واحترام

قبل از اینکه بخواهیم در ارتباط با سوالا شما یعنی اهمیت میزان تحصیلات طرفین صحبت کنیم، نکته ای مهمتر وجود دارد وآن اینست که قبل از بررسی معیارها،اگر چرایی یا دلیل ازدواج منطقی ومعقول نباشد ازدواج کردن اشتباه است.اینکه دلیل شما اجبار مادرتان است وشما خودتان نیز تمایلی به ازدواج ندارید،وبرنامه ای دیگر برای زندگیتان در نظر دارید ،گویای عدم آمادگی شما برای ازدواج است.همچنین در رابطه با سوال شما توجه فرمایید که شما باید معیارهایتان را بصورت معقول در ذهن داشته باشید وآنها را الویت بندی کنید وبررسی کنید که اگر فردی بیشتر از نصف ملاک های شما را داشت با این فرض که دلایل شما برای ازدواج معقول است وشما آمادگی ازدواج را دارید ،این فرد کیس است که قابلیت بررسی را دارد.بنابراین اگر فقط به خاطر باز شدن راهی برای ازدواج خواهرانتان ،تصمیم به ازدواج دارید کمی تامل کنید ودر این زمینه از یک روانشناس یا یک فرد منطقی مورد اعتماد خانواده بخواهید که با خانواده تان صحبت کنند وبه آنها بگوید که با وجود شما وازدواج نکردن تان نیز خواهران دیگرتان نیز میتوانند ازدواج کنند وهرکسی مسیر خود را با توجه به اهدافش انتخاب کند.

باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
تئوری انتخاب

معرفی درس
ازدواج مثبت
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
19 دی 1398 ساعت 00:04

باسلام واحترام

قبل از اینکه بخواهیم در ارتباط با سوال شما یعنی اهمیت میزان تحصیلات طرفین صحبت کنیم، نکته ای مهمتر وجود دارد وآن اینست که قبل از بررسی معیارها،اگر چرایی یا دلیل ازدواج منطقی ومعقول نباشد ازدواج کردن اشتباه است.اینکه دلیل شما اجبار مادرتان است وشما خودتان نیز تمایلی به ازدواج ندارید،وبرنامه ای دیگر برای زندگیتان در نظر دارید ،گویای عدم آمادگی و دلیل نامعقول شما برای ازدواج است.همچنین در رابطه با سوال شما توجه فرمایید که شما باید معیارهایتان را بصورت معقول در ذهن داشته باشید وآنها را الویت بندی کنید وبررسی کنید که اگر فردی بیشتر از نصف ملاک های شما را داشت با این فرض که دلایل شما برای ازدواج معقول است وشما آمادگی ازدواج را دارید ،این فرد کیسی است که قابلیت بررسی را دارد.بنابراین اگر فقط به خاطر باز شدن راهی برای ازدواج خواهرانتان ،تصمیم به ازدواج دارید کمی تامل کنید ودر این زمینه از یک روانشناس یا یک فرد منطقی مورد اعتماد خانواده بخواهید که با خانواده تان صحبت کنند وبه آنها بگوید که با وجود شما وازدواج نکردن تان نیز خواهران دیگرتان نیز میتوانند ازدواج کنند وهرکسی مسیر خود را با توجه به اهدافش انتخاب کند.

باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب

تئوری انتخاب


معرفی درس

ازدواج مثبت

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه