سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

دوستم دارد، اما برایم جذاب نیست

پرسش

تاریخ ثبت : 24 اردیبهشت 1398
1,506  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
دختری 29 هستم که در طول زندگیم با افراد مختلف آشنا شدم که آدم های بدی نبودند، اما فقط با یک نفر به طور حضوری چهار سال در رابطه بودم. دوران دانشجویی، علیرغم احترامی که برای هم قائل بودیم و سعی در درک هم داشتیم ولی به دلایل نبود شرایط برای او و کش دار شدن رابطه خسته شدم و اون هم تا حدودی سرد شد و ختم به ازدواج نشد. اون با تمام علاقه ای که قبلا می گفت به من داره بعد از یک سال رفت و ازدواج کرد. اما برای من موقعیت جدی پیش نیومد. سال قبل یک نفر به بنده پیشنهاد ازدواج داد. از بچه های دانشگاه و یک سال و چهار ماه کوچکتر از من، همشهری و با شرایط تحصیلات، خانوادگی و اعتقادی خوب. ولی هنوز کار درستی نداشت و نگرانی رو در وجودش میدیدم. ازهمون روز اول حس خوشایندی از قیافه اش، طرز لباس پوشیدنش و حرف زدنش نگرفتم و کشش جنسی خاصی برام نداشت. ولی چون کسی بود که شرایط اخلاقی مثبتی داشت بهش جواب منفی ندادم و گفتم چون شرایط شغلی مشخصی نداره و من هم قصد ازدواج ندارم فعلا نه. رفت و موفق شد کار پیدا کنه و دوباره این مسأله رو مطرح کرد و من با اینکه این مدت خیلی کم آشنا شدم و نمیرفتیم بیرون گفتم با خانواده اش بیان و با خانواده ام صحبت کردند و خانواده ام قبولش کردند و حدود یک ماه بعدش آشنا شدیم. ولی همچنان کشش جنسی خاصی از طرف من نیست که حتی گرفتن دستش انگار حس تازه و هیجان انگیزی رو در من ایجاد نمیکنه. با توجه به اینکه خانواده اش اومدند و مهریه و شرایط دیگه رو هم مشخص کردند، الان نمیدونم انتخاب درستی دارم میکنم یا نه؟ چون این افکار من اون رو هم نگران کرده.

مهمترین سوال :
اگر با این فرد ازدواج کردم. رویکردم در رابطه باید چطور باشه؟ چطور مدیریت کنم که به پیشرفت خودم و اون آسیب وارد نشه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
28 آذر 1398 ساعت 16:54

سلام .

نوشته تان را خواندم . از اینکه به ما اعتماد کرده و مساله خود را با در میان گذاشتید از شما سپاسگزارم.

معمولا هر رابطه ای در ابتدا با هیجانات و احساسات عمیق و پر رنگی شروع می شود و در طول مدت زمان از شدت آن تا حدودی کاسته شده و وارد فاز منطقی و نرمال می شود . در صورتیکه در رابطه مدیریت درستی وجود نداشته باشد و به دل گرفتگی ها و دلخوری های طرفین حل و فصل نشود ، رابطه به سمت سردی می رود . کما اینکه خودتان در رابطه قبلی تان چنین تجربه ای را داشته اید .

اینکه شما در ابتدای رابطه جدیدتان ، احساسات  پررنگ و کشش جدی را در خودتان نمیبینید ، تا حدودی قابل تامل است . بیان کردید که از چهره ، طرز لباس پوشیدن  و نوع حرف زدن ایشان حس مطلوبی نمی گیرید و صرفا به خاطر اخلاق مثبت شان قبول کرده اید که با ایشان وارد رابطه و آشنایی برای ازدواج بشوید . از طرفی هم بیان کرده اید که شناختی نسبت به ایشان نداشته و مدت یک ماه است که در رفت و آمد هستید . بنابراین این جنبه از انتخاب و تاکید شما نیز می تواند صحیح و قابل استناد نباشد.

سوالی که بهتر است به آن فکر کنید  این است که هدف شما از ازدواج چیست؟ در ازدواج چه فاکتورهایی برای شما اهمیت دارد و این فرد تا چه میزان استاندارد های مهم و لازم را در ازدواج با شما دارد ؟ اگر نمره ای که میگیرند پایین است دلیل اینکه می خواهید وارد رابطه  بشوید چیست؟

ازدواج مقوله ای است که شما تا قبل از دادن پاسخ مثبت باید با چشمان کاملا باز انتخاب کنید . تناسب فرهنگی ، تحصیلی ، مذهبی ، اجتماعی و اقتصادی از جمله موارد مهمی است که بهتر است در دو طرف رابطه  وجود داشته باشد. ( اینکه سن شما تا حدی از ایشان بیشتر است نیز میتواند یکی از ریسک فاکتور های رابطه باشد).

دوست عزیز منظورتان را از اینکه رویکردم در رابطه چطور باشد ، متوجه نشدم . خودتان را به هر قیمتی برای ازدواج متقاعد نکنید .وقتی هنوز کششی در خودتان نسبت به ایشان احساس نمی کنید چه عاملی و چه افکاری باعث می شود که خودتان را راضی به این وصلت کنید  و به رویکردتان در ارتباط با ایشان فکر کنید؟

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه