سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

همسرم به کاری نامتعارف خیلی علاقه داره

پرسش

تاریخ ثبت : 24 فروردین 1398
697  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. من حدود 1 سال و نیم هست که ازدواج کردم. یه مشکلی که دارم اینه که همسرم علاقه خیلی زیادی به قلیان داره ولی متاسفانه من از این کار همسرم به شدت بدم میاد. هروقت که خونه دوستاش میره متاسفانه این کار رو انجام میده، با وجود اینکه میدونه من خیلی ناراحت میشم. نمی دونم چه کاری از دستم برمیاد که انجام بدم که دیگه این کار رو نکنه؟ چون هر وقت این کار رو میکنه من به هم میریزم و عصبانی میشم. بهش گفتم فردا میخوای بچه داشته باشی باید این کار رو ترک کنی. البته توی خونه این کار رو نمیکنه ولی اگه بره با دوستاش بیرون میکشه. الان یکی دوبار متوجه شدم به خاطر این کار بهم نمیگه کجا میره و وقتی برمیگرده متوجه میشم که قلیان کشیده.


جدیدا توی رابطه عاطفی باهاشون به مشکل خوردم. ممنون میشم بفرمایین کدوم پک آقای دکتر شیری به من میتونه کمک کنه.
با سپاس

مهمترین سوال :
چطور باید رفتارم رو مدیریت کنم که حساسیت ایجاد نشه؟ چکار کنم که دائم غر نزنم سر این موضوع؟ چرا که دیگه غر زدنهای من اون رو خسته کرده و اثری هم نداره.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
17 دی 1398 ساعت 20:05

سلام. وقت به خیر.

ممنونم که مساله خود را با ما در میان گذاشتید.

اینکه شما از یک رفتار همسرتان اذیت می شوید و علیرغم درخواست هایی که از ایشان دارید به این موضوع توجه نمی کنند متاسفم.

شما کشیدن قلیان را دوست ندارید و این موضوع را همسرتان نیز پذیرفته اند و در محیط منزل این کار را انجام نمی دهند. اینکه انتظار دارید در جمع های دوستانه شان نیز این مورد را همیشه رعایت کنند به چه  عاملی در شما باز می گردد؟ کسی که قلیان می کشد به نظر شما چگونه فردی است ؟ در اطرافیان شما کسی بوده که  سیگار یا قلیان مصرف می کرده و به همین علت آسیب دیده است؟ 

امکان اینکه ما شرایطی را فراهم کنیم که ایشان به طور کامل در این زمینه تغییر کنند وجود ندارد . کاری که بهتر است شما انجام دهید این است که درباره حساسیت خود و شدت ناراحتی  ای که از این موضوع تجربه می کنید با همسرتان صحبت کنید.

بیان کرده اید که واکنش شما نسبت به این موضوع غر زدن های مداوم شماست به طوری که تاثیر گذاری ابراز ناراحتی شما کاهش یافته است.غر زدن هایتان تا چه حد کارایی داشته است؟ به نظر می رسد اگر این رفتارتان دست اوردی داشت ایشان این رفتار را انجام نداده و اکنون ما در خدمت شما نبودیم! پس علیرغم اینکه این کار شما حاصلی جز دور شدن شما از یکدیگر ندارد چه عاملی باعث تداوم این رفتار می شود؟ به یاد داشته باشد که شما همسر ایشان هستید نه والدشان . امر و نهی کردن و کنترل گری از عواملی است که  به شدت باعث فاصله گیری های عاطفی در زوجین می شود.شیوه واکنشی خود را تغییر دهید . به ایشان بگویید که هدف شما صرفا سلامتی ایشان است و قصد کنترل کردن ایشان را ندارید . از احساستان درباره این کار همسرتان با ایشان صحبت کرده و نگرانی های خود را در میان بگذارید.

امیدوارم با رعایت کردن این موارد و همین طور تهیه سی دی های آموزشی توصیه شده بتوانید شرایطتان را تغییر دهید.

نسرین قربان زاده _خانه توانگری


معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
امپراطوری رابطه
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه