سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواح با فردی که بسیار حسابگر است

پرسش

تاریخ ثبت : 13 اسفند 1397
766  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
يك سال هست كه با آقايي به قصد ازدواج آشنا شده ام. اما با توجه به بعضي رفتارهايي كه ازشون ديدم حس ميكنم كه ايشون آدم خسيسي هست. مثلا تو مناسبت ها هميشه كمترين حد هديه رو براي من با توجه به سطح درآمدشون تهيه كردند. يا وقتي با هم به رستوران ميريم حواسشون هست كه فاكتور پرداختي از يه حد بيشتر نشه، اما درنهايت نميدونم سطح توقع من بالاست يا اين آدم واقعا خسيس هست؟
آيا این رفتارها میتونه به نامعلوم بودن تکلیف رابطه ما مربوط باشه؟

مهمترین سوال :
ميخواستم بدونم ازدواج با كسي كه كاملا حسابگر هست ميتونه مشكلي ايجاد كنه؟ براي اينكه مطمئن بشم، چه كارهايي ميتونم انجام بدم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
07 بهمن 1398 ساعت 23:34

باسلام واحترام

از آنجاییکه یکی از موارد در بلوغ اقتصادی طرفین در ازدواج سبک خرج کردن آنهاست بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید، سپس باید تعریف درستی از بعضی از موارد مثل خساست ویا مدیریت مالی داشته باشید.

توجه داشتهباشیدکهمرزباریکیبینخسیس‌بودنومدیریتهزینه‌هادرزندگیوجوددارد.هرچنداینتفاوتکاملامحسوساست، اما نبایداین‌دوراباهماشتباهگرفت. 

فردخسیس کسی است که به‌اندازه پول داردامانمی‌خواهدبه آن دست بزند.چنین فردی حتی اگرمیلیون‌هاپول درحساب خودداشته باشد  بازهم برسریک۵۰۰تومانی دعواراه می‌اندازد. پس باتوجه به شرایط اقتصادی تلاش برای صرفه‌جویی به معنای خست نیست،بلکه مشخصه‌ی بارزآن خرج نکردن باوجودپول کافی است.خسیس بودن آدم‌هامعمولا از کادوخریدن آن‌هانیزمشخص می‌شود.پس دردوران آشنایی به این موضوع توجه کنید.آنهاتاجای ممکن ازکادوخریدن طفره می‌رودندواگرهم بخرندمعمولاچیز بسیاربی‌ارزشی می‌خرندکه البته سال‌هاعمرکندوبادوام باشد.آدم خسیس زندگی خودهمسرش وفرزندان راقربانی روزمبادامی‌کند.

***مهمنیستچقدرپولپس‌اندازداشتهباشد،انگارهیچ‌گاهقصدخرج‌کردنشراندارد.اوبه‌طوربیمارگونه‌ایدرمصرفکوچک‌ترینچیزهاصرفه‌جوییمی‌کند.

توجهداشته‌باشیدکهخساستبهسختیدرمانمی‌شود؛پسبهاینامیدازدواجنکنیدکهمی‌توانیدباروان‌درمانیوقرصوداروهمسرخودرادرمانکنیدواوراتغییردهیداوهیچ‌گاهنمی‌تواندبهآدمدستودلبازیتبدیلشود

همچنین مثلااگرفردیکهمبلمانخانهراهرهشتسالیکبارعوضمی‌کندخسیسنیست. یاکسیکهبهدلیلکمبوددرآمدباپیشنهادهمسرشبرایسفرخارجیمخالفتمی‌کندنیزخسیسنیست. پسهرچیزیرادر طرف مقابل خودبهحسابخساستاونگذارید

بهترین کار اینست که با ایشان در این زمینه صحبت کنید.مثلا در زمینه سبک خرج کردن خودتان بگویید ومدل ایشان را هم بپرسید همچنین اگر ابهامی برایتان وجود داشت از ایشان بپرسید و حتی میتوانید در نهایت احترام برداشت خود را در باره نحوه خرج کردنشان به ایشان بگویید. بنابراین دغدغه ذهنی شما تا حد زیادی مرتفع میگردد همچنین این نکته را نیز از یاد نبرید ( باتوجه به گفته خودتان)که شاید مدل خرج کردن شما به گونه ایست که ایشان به چشم شما فرد حسابگری به نظر میرسد.ضمن اینکه شاید انتظارات شما در دوران آشنایی از ایشان کمی زیاد از حد است و یا اینکه به مقایسه ایشان با افراد دیگر که در شرایط بهتری از نظر اقتصادی قرار دارند پرداخته اید.بنابراین با بررسی درست وبالغانه موضوع میتوانید به یک شفافیت دست یابید.

باسپاس ازاعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی درس
20+40 نکته نبوغ عاطفی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه