سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

اویل رابطه تعهداتی را از روی احساس پذیرفته ام ، حالا پشیمانم و یا باید رابطه را تمام کنم یا با همان شرایط برای همیشه زندگی کنم

پرسش

تاریخ ثبت : 20 اسفند 1397
1,021  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
حد و ۶ ماه است که با پسری در ارتباطیم حد ود ماه سوم تعهداتی دادیم مبنی بر اینکه هر پیری هر چند کوتاه هر زمانی خواست با من صحبت کند یا دختری با او یا هر ارتباطی با جنس مقابل را به اطلاع هم در اولین فرصت برسانیم، مورد دیگر اینکه کارهای خانه را وظایف من میداند و در شرایطی حق کار دارم که کاملا کارهای خانه را بکنم و او اگر کاری بکند کمک است، و دیگر اینکه من حجاب را قبول ندارم و بعضی جاها روسری سرم نمیکنم ولی به خاطر او قبول کردم همه جا روسری سر کنم و حالا فکر میکنم همه ی این تعهدات احساسی بودن و در عمل احساس محدودیت زیادی میکنم و نمیتونم از پسشان بر بیام و این مسئله رو با ایشون در میان گذاشتم و او گفت ما این شرایط را پذیرفتیم و تو اگر بهشون عمل نکنی به تعهداتی که پذیرفتی عمل نکردی و او گفت شرایط جدیدی که من اینها را رعایت نکنم نمی تواند بپذیرد و حالا من باید انتخاب کنم که به این تعهدات پایبند بمانم یا رابطه را تمام کنم. از نظر عاطفی ارتباط خوبی داریم و توجه و محبت او نسبت به من خیلی زیاد است و من هم عاشق او هستم به خاطر همین هم شرایط را پذیرفته بودم و حالا تصمیم گیری برایم خیلی سخت است .

مهمترین سوال :
حالا تمام کردن درست است یا نه و من با این احساس بد که برای اینکه به تعهدات پایبند نبودم دارم رابطه را تموم میکنم چطور کنار بیام؟ من به مشاور دانشگاه مراجعه کردم و بهم گفتن این نوع کنترل گری ها ناسالم و اشتباه است و گفتند به ازدواج فکر نکنیم و این رابطه متشنج خواهد بود. من با وجود همه ی اینها چون قبلا پذیرفتم شرایط رو الان برام خیلییی سخته و همش میترسم مثل الان که از تصمیمات قبلم پشیمون شدم بعدا هم ز ایم تصمیم پشیمون بشم. ضمنا طرف مقابلم با اخلاق های بد من خیلی کنار اومده من موقع عصبانیت و ناراحتی حرف های خیلی بدی بهش زدم و او منو بخشید بخاطر اینکه خیلی دوسم داره و من اوایل همش می ترسیدم از اینکه اون آدم بدی باشه و بخواد پولم بزنه و سواستفاده کنه و همه ی این ترس ها رو بهش گفته بودم و اون خیلی ناراحت شد از اینکه همچین فکرهایی در موردش دارم ولی باز هم هر کاری که به من حس اعتماد میداد کرد حتی همه ی عکسامونو پاک کرد که من نگران نباشم و با وجود این فداکاری های اون حس میکنم منم برای عشقمان از این خواسته هام بگذرم و با شرایطی که پذیرفتم کنار بیام از طرفی حس میکنم اشتباهه. نمیتونم تصمیم بگیرم.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
16 اردیبهشت 1398 ساعت 23:38

بانوی گرامی سلام

نامه شما را خواندم، توصیفی که از رابطه عاطفی خود داشتید نشان می دهد که کنترل گری زیادی در رابطه وجود دارد. هر جا که کنترل گری زیادی دیده می شود زیرش ناامنی  وجود دارد که طرفین سعی می کنند با محدود کردن طرف مقابل مثل اطلاع دادن ارتباط با هر دختر و پسری یا تاکید بر پوشش خاصی خلاف عقیده طرف مقابل یا ندادن حق کار و ...که مصداق هایی بود که شما عنوان کردید این امنیت را برای خود ایجاد کنند. اما از طرفی چون این ناامنی منشایی درونی دارد این محدودیت ها به همینجا می تواند ختم نشود و در طول رابطه  با بوجود آمدن هر عامل بر هم زننده امنیت به تعبیر طرف مقابل شما قوانین سخت تری گذاشته شود و نهایتا شما خود را در حصاری از این قوانین ببینید که اختیار عمل و خودمختاری را از شما گرفته باشد.

تشخیص شما درست است که متوجه شدید پذیرش این محدودیت ها می تواند بیشتر از ظرفیت شما باشد و این لزوما ربطی به عاشق هم بودن و دوست داشتن هم ندارد. شما می توانید کسی را دوست داشته باشید اما تشخیص تان این باشد که با ایشان به خاطر تفاوتهای زیاد خوشبخت و خوشحال نخواهید بود. افراد در رابطه عاطفی با تفاوت هایشان جذب می شوند ولی این شباهتهایشان است که آنها را در رابطه نگه می دارد. از این رو لازم است . بیشتر به کنترلگری های موجود در رابطتان توجه کنید چرا که به راحتی رابطه را مین گذاری می کنید.

رفتارهایی که شما اسمش را فداکاری های ایشان می گذارید مثل پاک کردن عکسها در رابطه ای که سالم باشد با یک اعتماد و امنیت متقابل هیچ ضرورتی ندارد که وجود داشته باشد و همینطور خواسته هایی که شما از آنها می خواهید بگذرید هم در صورتی که بهش اعتقادی نداشته باشید در واقع نوعی پاگذاشتن بر روی خودتان و عزت نفستان است که می تواند هزینه های عاطفی زیادی برای خودتان و رابطه تان به همراه داشته باشد. برای ساختن رابطه  عاطفی سالم با وابستگی سالم پیشنهاد می کنم که درس غیر حضوری 20+40 نکته را گوش دهید.

از اعتماد شما سپاسگزارم

مونا گوشه 

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
وابستگی سالم

معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
20+40 نکته نبوغ عاطفی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه