سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

نا امیدی

پرسش

تاریخ ثبت : 25 فروردین 1398
560  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
31 ساله هستم و به واسطه همسرم که دانشجوی دکترا در آلمان هستند 3 ساله به این کشور مهاجرت کرده ام. در ایران برای رضایت پدرم با وجود بی علاقگی رشته شیمی خواندم و کار کرده ام. بعد از مهاجرت، 2 سال زبان خواندم و مدرک گرفتم، به امید شروع یک زندگی موفق. اما همه چیز سخت تر از چیزی بود که فکر میکردم. رشته دانشگاهی رو نتونستم تغییر بدم به دلایل قانونی و ناامیدانه رشته شیمی رو دوباره از لیسانس، ترم بالاتر ادامه میدم ولی کوچکترین کششی ندارم.
بسیار ناامیدم و احساس بی عرضگی میکنم، نمیتونم درست تصمیم بگیرم که چه رشته ای رو انتخاب کنم که در اینده پشیمون نشم؟ به کارهای کامپیوتری و دیزاین علاقه دارم ولی احساس میکنم شروع برای یه خانم 31 ساله خیلی دیر است و ممکنه نتونم و شکستی دوباره باشه. از طرفی باید برای این رشته هم حداقل 4 سال زمان بگذارم و یاد بگیرم اون هم با هزینه شخصی. همسرم درآمد خوبی داره ولی متاسفانه بی منت کاری رو انجام نمیده. من باید غرورم رو کاملا له کنم و 4 سال تحمل کنم. بسیار سر درگم هستم و از اینکه چرا در ایران رشته مورد علاقه خودم رو نخوندم و الان کاری از دستم بر نمی آید، ناراحتم.

مهمترین سوال :
چطور درست تصمیم بگیرم و با ناامیدی ناشی از عدم ثبات شغلی در سن 31 سالگی چه کنم؟ آیا برای پیدا کردن مسیر نو در این سن دیر است؟ آیا فقط برای درآمد داشتن باید بی علاقه مشغول به کار بشم؟ یا علاقه را مد نظر بگیرم؟ با احساس بازنده بودن چه کنم؟ در حالی که کارهای داوطلبانه زیادی با علاقه و موفقیت انجام داده ام.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سارا میرزامحمدی
سارا میرزامحمدی
18 دی 1398 ساعت 18:25

همراه گرامی 

نوشته تان را مطالعه کردم 

عدم ثبات شغلی  و تحصیلی و مهاجرت به کشوری بیگانه و در نهایت ورود به دهه چهارم زندگی فشار چندین برابر روی شما آورده است. 

ادامه دادن رشته ای که رغبتی به آن ندارید بسیار توان فرساست و بالطبع شغلی را هم که بر اساس همین رشته انتخاب خواهید کرد دوست نخواهید داشت. ادامه این شرایط شما را به سمت افسردگی بیشتر سوق خواهد داد. 


پیشنهاد من اینست که خیلی جدی در مورد بازار کاری که برای رشته تان وجود دارد تحقیق کنید و خودتان را در آن مشاغل تصور کنید. اگر میزان درآمدی که بدست خواهید آورد و مرتبه شغلی ای که میتوانید به آن برسید راضی کننده بود، از همین منظر به رشته تان نگاه کنید. احتمالا تغییر زاویه دیدتان احساس شما را تا حد زیادی تغییر خواهد داد.


پیشنهاد دوم پیدا کردن شغلی برای خودتان است حتی پاره وقت که بتوانید منبع درآمدی  برای  خودتان دست و پا کرده و تا حدودی هزینه تغییر رشته را متقبل شوید. 


برای اینکه اعتماد به نفس لازم را پیدا کنید باید به خود و درونیاتتان توجه بیشتری  نشان دهید. شما در آستانه ۳۲ سالگی باید بتوانید قدرتمندتر و قاطعانه تر در مورد توانایی هایتان صحبت کنید و تصمیمات جدی  تری بگیرید. 

از منابعی که میتواند آگاهی شما را بالا برده و به عزت نفس و اعتماد به نفستان بیافزایند استفاده کنید. 

بیرون آمدن از بازی قربانی فقط راه حل بالغانه میطلبد. 


از اعتمادتان به مجموعه ما سپاسگذارم 

سارا میرزامحمدی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید نوشته جفری یانگ ترجمه حسن حمیدپور انتشارات ارجمند

معرفی درس
توانگرشو 3
بسته از بی ارزشی تا من ارزشمند
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه