سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

دوراهی انتخاب ادامه مسیر تحصیلی و شغلی

پرسش

تاریخ ثبت : 01 اسفند 1397
495  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. دختری هستم 23 ساله و دانشجوی سال آخر ارشد عمران. هم در طول دوره کارشناسی و هم ارشد شاگرد اول هستم و تقریبا هرکاری که بهم سپرده میشه رو به خوبی انجام میدم. البته اصلا خودم رو خسته نمیکنم نه توی درس خوندن و نه در کارهای پژوهشی. تقریبا دو سال هست که شک دارم مسیری که انتخاب کرده ام در آینده بعد از سی سالگی من رو ارضا کنه. علت انتخاب رشته عمران برام این بود که دوست داشتم پول زیادی کسب کنم تا اون انجمن خیریه ای که تو ذهنم هست رو تشکیل بدم. کلا دوست دارم آدم موثری باشم و از کمک به دیگران واقعا انرژی می گیرم . به مسائل اسیب های اجتماعی بسیار علاقه مندم و تحلیل خوبی دارم که به اطرافیان و اساتیدم نیز ثابت شده و بسیار هم به رشته روانشناسی علاقه مندم. بسیار دنبال مقالات جدید این زمینه ها در ژورنال های معتبر هستم و خیلی ایده ها دارم و خیلی موضوعات برای پژوهش در زمینه آسیب های اجتماعی ولی متاسفانه کاری نمی تونم بکنم چون رشته ام نامرتبطه و این اذیتم می کنه که فهمم در این مسائل بیشتر از عمرانه. حالا موندم که برم کارشناسی روانشناسی بخونم یا همین عمرانو ادامه بدم برای دکتری.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
14 دی 1398 ساعت 17:10

بانوی گرامی سلام

از نامه شما متوجه شدم که شما دختری توانمند هستید و توانسته اید استعداد ها و توانمندی های خود را نه تنها در حوزه تحصیلی خودتان بلکه در رشته ای دیگر که با رشته تحصیلی شما متفاوت است پیدا کنید. برای اینکه تشخیص دهید که دکتری در رشته عمران را ادامه دهید یا نه.ابتدا از خودتان بپرسید هدفتان از گرفتن دکتری به طور کلی چیست؟

اشاره داشتید که علاقه دارید از طریق این رشته پول زیادی به دست بیاورید و بتوانید کار های خیر انجام دهید.. به نظرتان چقدر رسیدن به این هدف منوط به  گرفتن دکتری است؟

اینکه نیاز به موثر بودن و تاثیر گذاری را در خود احساس می کنید کمک می کند بتوانید مسیرهای مختلفی را پیدا کنید که بتوانید این نیاز را تامین کنید. و می تواند فقط یک راه نداشته باشد.

با توجه به سنتان شما می توانید تجربه های کاری در زمینه حرفه ای خود داشته باشید  و شروع به کسب درآمد کنید و در کنارش علاقه مندی خودتان را نیز دنبال کنید و فعالیت های اجتماعی را از طریق NGO ها و یا گروه های دیگر دنبال کنید و در ادامه اگر وزنه به سمت رشته های مرتبط با علوم انسانی سنگین تر شد  در آن صورت می توانید تغییر رشته دهید و در آن شرایط با اطمینان بیشتری در راه جدیدگام خواهید گذاشت . کسب تجربه حرفه ای در هر دو زمینه به شما کمک می تواند بکند تا راه خود را با اطمینان بالاتری انتخاب کنید.

باتشکر از اعتماد شما

مونا گوشه

خانه توانگری طوبی


توصیه های پیشنهادی
1- کسب تجربه حرفه ای در هر دو زمینه
2- افزایش مطالعه در زمینه روانشتاسی
3- بررسی مزایا و معایب گرفتن مدرک دکتری در رشته عمران
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه