سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آیا به کارم تو این شرکت ادامه بدم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 27 فروردین 1398
500  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من یک ماهه ازدواج کردم و شاغل هستم. شنبه تا ۴شنبه ۸ تا ۶، با حقوقی نسبتاً کم. کاری که انجام میدم کمکی به پیشرفتم نمیکنه. دارم زبان برنامه نویسی وی بی کار میکنم که بازار کار خوبی نداره و منسوخ شده. خدا رو شکر نیاز مالی هم ندارم. همسرم درآمدش خوبه، اما خودم دوست دارم هم پیشرفت کنم و هم زنانگی کنم. امان الان که میرسم خونه خیلی خسته ام و...، دوست دارم هر شب غذای تازه درست کنم، خیلی تمیز و شیک و سرحال باشم، ورزش کنم، کلاس زبان برم اما نمیتونم به هیچکدوم از این کارها برسم
همسرم هم دوست داره کار و پیشرفت کنم. خیلی تشویقم میکنه و کمکم میکنه تو خونه اما خودم از این خستگی و درجا زدن ناراضی ام. آیا از کارم بیام بیرون و خودم رو رشد بدم و یه کار بهتر پیدا کنم؟

مهمترین سوال :
بهترین تصمیمی که میشه در ارتباط با رشد شخصیم و عاطفیم بگیرم چیه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
16 دی 1398 ساعت 23:36

سلام . 

شروع زندگی مشترکتان را تبریک می گویم و امیدوارم زندگی شیرینی را همواره تجربه کنید.

 کاری را که انجام می دهید باعث پیشرفت خود ندانسته و زمانی را که صرف فعالیت خارج از خانه می کنید با سطح درآمدتان متوازن نمیدانید. اینکه یکباره از محیط کاری تان خارج شوید به نظر کارمنطقی نمیرسد . اگر انتخاب شما این است که به طور کلی کار نکنید و خانه دار باشید  بهتر است که قبل از تصمیم جدی تان  لیست مزایا و معایبی که شاغل بودن برای شما دارد را تهیه کرده و بر اساس آن نتیجه گیری و انتخاب کنید . به این نکته توجه کنید که شما تازه ازدواج کرده اید و هنوز جذابیت های زندگی جدیدتان  به اندازه ای است که تمایل دارید  بیشتر اوقات خود را در محیط خانه و پرداختن به امورات جاری صرف کنید . بعد از گذشت زمان و عادی شدن روابط  و احساساتتان امکان اینکه تا حدودی از تصمیم خود احساس پشیمانی بکنید وجود نخواهد داشت؟  

اگر هم صرفا از نوع کار و میزان درآمدتان راضی نیستید می توانید در حین کار در همین موقعیت ، برای پیدا کردن کار جدید  رزومه کاریتان را به شرکت های دیگری بفرستید تا موقعیت شغلی بهتری را پیدا کنید.

با توجه به تحصیلاتتان توصیه میکنم که از ادامه دادن شغلتان علیرغم سختی هایی که برایتان دارد دست نکشید . به خصوص اینکه همسرتان نیز در این امر همراهتان هستند و  کمکی برای شما به حساب می آیند. این همین رشد شخصی است که شما از خودتان انتظار دارید فعال بودن و در محیط کاری بودن شما را به روز نگه می دارد . 

رشد شخصی وعاطفی زمانی در شما ایجادخواهد شد که از خودتان و سبک زندگی و رابطه تان راضی و خوشنود باشید .

با آرزوی مسیری روشن و هموار درزندگیتان ....

 نسرین قربان زاده _ خانه توانگری


معرفی درس
من ارزشمند
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه