سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خواستگار دارم. چطور این موضوع رو با پارتنرم مطرح کنم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 29 فروردین 1398
553  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
پارتنر من ٢٥ سالشه و خودم ٢٧ سال، ما صحبت جدي در رابطه با ازدواج نكرديم ولي طوري صحبت كرده كه نميخواد من رو معطل خودش نگهداره تا قصد ازدواج رو پيدا كنه، يا حتي شرايط ايده آلي كه خودش فكر ميكنه رو پيدا كنه. ما الان يك ساله که با هم هستيم، ولي رابطه مون هدفي نداره. از طرفي هم به نظرم نميخواد زير بار تعهد بره.
من آدم صادقي هستم. دوست ندارم پنهان كاري داشته باشم ولي نميدونم الان بايد چيكار كنم؟
ميخوام با پسري كه شرايط و قصد ازدواج داره، برای آشنایی، برم بيرون.
همه به من ميگن كه نبايد به پارتنرم که الان باهاش در ارتباطم بگم، چون نسبت به رابطه سرد ميشه (مخصوصا الان كه مشخص نيست من بخوام ازدواج كنم با اين خواستگارم یا نه)
ولي عذاب وجدان دارم، نميدونم گفتنش درسته يا نه؟
بعضي ها ميگن شايد حس كنه من دروغ ميگم و ميخوام تحت فشارش بذارم، در صورتيكه واقعا اينطور نيست.
از طرفي هم دوست ندارم رابطه ام باهاش سرد بشه و حس بدي پيدا كنه.

مهمترین سوال :
آیا من به پارتنرم بگم با خواستگارم كه قصد ازدواج داره ميخوام برم بيرون؟؟
در صورتيكه نميخوام رابطه بينمون خراب بشه

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

زهرا محمدی
زهرا محمدی
17 دی 1398 ساعت 23:22

سلام 

نامه شما را خواندم.

یکسال از رابطه ای که هدفی ندارد می گذرد و اکنون که شما خواستگار دارید اگر ایشان متوجه شوند رابطه سرد می شود و بعد ایشان حس بدی پیدا میکنند. شما در این رابطه بلاتکلیف چقدر حس بد را تجربه می کنید؟ شما در 27 سالگی حتی اگر در رابطه ای هم باشید بعد از یکسال نیاز دارید  رابطه هدف دار باشد یا اینکه امکان دیدن افراد دیگری را داشته باشید چون اگر این رابطه برای ایشان جدی باشد طبیعتا در موردش صحبت می کنند و از شما می خواهند این فرصت را به ایشان بدهید تا برای اقدام رسمی تری آماده شوند. 

اینکه به فردی علاقه داشته باشید و در رابطه ای باشید و بخواهید همزمان رابطه ای جدی را شروع کنید اجازه نمیدهد احساسات واقعی تان را در آن رابطه بررسی کنید و شاید دست به مقایسه با فردی بزنید که با او در ارتباط هستید. پس بهتر است تکلیف رابطه تان را روشن کنید و برای شروع رابطه جدید و یا دیدن خواستگار اقدام نمایید. 

آیا من به پارتنرم بگم با خواستگارم كه قصد ازدواج داره ميخوام برم بيرون؟

می توانید مطرح کنید که بودن در این رابطه برایتان لذتبخش است و در کنار ایشان احساسات خوبی را تجربه می کنید با این حال از اینکه ایشان تصمیم به ازدواج ندارند و شما در شرایط سنی برای ازدواج هستید وممکن است فرصت هایتان را از دست بدهید نیاز به تصمیم گیری دارید و می خواهید این مسئله را با ایشان مطرح کنید و نظرشان را در این مورد بدانید. 

در صورتيكه نميخوام رابطه بينمون خراب بشه!

وقتی این قسمت از نوشته شما را خواندم یاد این ضرب المثل افتادم که "می خواهیم به دریا بزنیم ولی خیس نشویم". بعید است این امکان وجود داشته باشد که شما خواستگارتان را بررسی کنید و رابطه ای که با ایشان داشته اید هم با همان شکل سابق ادامه داشته باشد. یکی از اساسی ترین نیازهای ما در کنار امنیت، بیان خواسته ها، فردیت و هویت مان و تفریح نیاز "پذیرش محدودیت های واقع بینانه" زندگی مان می باشد. هرچند ما تمایل داریم آزادانه تر رفتار کنیم و تصمیمات ما برایمان محدودیتی ایجاد نکنند و روابط مان به شکلی باشد که ما تمایل داریم با این حال نمی توان بخشی از محدودیت سالم دنیای واقعی را درنظر نداشته باشیم و این امکان پذیر نمی باشد. 

لذا با توجه به شرایطی که برایتان پیش آمده است و همینطور رابطه ای که از آن یکسال می گذرد به شما پیشنهاد می کنم به بررسی هزینه ها و فایده های این رابطه بپردازید.  بودن در این رابطه ای که هدفی ندارد حتی شما را از روابطی که میتواند جهت دارتر و هدفمندانه تر باشد دور نگه می دارد. 



باتشکر

زهرا محمدی- خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه