سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بعد از سه سال از یادم نرفته

پرسش

تاریخ ثبت : 29 فروردین 1398
732  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
دختری سی و سه ساله هستم که در سن بیست و هفت سالگی رابطه عاطفی رو شروع کردم و بعد از دو سال این رابطه به اتمام رسید. با توجه به اینکه قبلا در زندگیم رابطه های عاطفی داشتم که به اتمام رسیده بود و بالغانه به اتمام رسونده بودم، اما این رابطه برای من خیلی جدی بود و شکست بزرگی برام بود. برای فراموش کردن این رابطه و برگشتن به زندگی، تصمیم به مهاجرت از ایران گرفتم و الان مدت سه سال است که خارج از ایران زندگی می کنم و تمام راه های ارتباطی ام رو با اون شخص به طور کامل قطع کردم. با توجه به اینکه در مدت سه سال خارج از ایران زندگی خوب و مستقلی دارم و حتی شغلی که بیشتر از شغل قبلی دوستش دارم و همچنین با وجود عوض کردن سبک و روش زندگی، اما خلاء بزرگی دارم و اون فراموش نکردن کسی که بخاطر اون همه ی زندگیم رو تغییر دادم. سعی کردم رابطه عاطفی جدید شروع کنم، ولی نشد. شخص مناسبی نبود. سه سال ندیدمش و تنها خبری که ازش دارم اینه که ازدواج کرده، ولی من همچنان فراموشش نکردم و شبها خوابش رو می بینم. با توجه به مشغله زیاد کاریم در طول روز و در پی یادگیری چیزهای جدید و تجربیات جدید و ورزش و... باز هم نبودش درد سنگینیه برام.
رابطه مون با پیشنهاد اون شخص به اتمام رسید. چرا که من مطابق معیارهای ازدواج ایشون نبودم (تفاوت فرهنگ خانوادگی و البته ظاهرم) و فقط یک دوست خوب بودم. زمانی که متوجه شدم (زیر نظر مشاور)، رابطه رو به اتمام رسوندم، ولی فراموشش نکردم. البته من خودم با ظاهرم هیچ مشکلی ندارم. همچنین فرهنگ و خانواده ام رو کاملا دوستشون دارم.

مهمترین سوال :
چه راهکاری برای فراموش کردن رابطه ای که مدت سه سال ازش گذشته وجود داره؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
15 دی 1398 ساعت 23:46

سلام . 

از اینکه به ما اعتماد کرده و مساله خود را با ما در میان گذاشته اید از شما سپاسگزاریم.

مدتی از تمام شدن  رابطه عاطفی شما می گذرد و شما هنوز درگیر این رابطه هستید که نشان دهنده علاقه زیادی است که به پارتنرتان داشته اید.درک می کنم  که تا چه حد این اتفاق برایتان دردناک بوده و بهتان حق میدهم که هنوز به ایشان فکر می کنید. بیان کردید که رابطه های عاطفی ای را  تجربه کرده اید که چون با استاندارد های شما هماهنگ نبوده بالغانه آنها را حل کرده و از آنها عبور کرده اید .تمام کننده این روابط آن طور که اشاره کرده اید شما بوده اید . در این رابطه که برای شما مهم بوده ، نظر ایشان مخالف نظر شما بوده و تصمیم گرفته اند که به بهانه تفاوت فرهنگ خانوادگی و عدم تطابق ظاهری از رابطه خارج شوند . به نوعی شما تمام کننده رابطه نبوده اید . از اینکه کنار گذاشته شده ایدچه احساسی دارید؟  از دید شما فردی که در ارتباط کنار گذاشته می شود چگونه فردی است؟ گفتید که تمام شدن این رابطه برایتان شکست بزرگی بوده است . از دید شما شکست خوردن در یک هدف چه معنایی میتواند داشته باشد؟ 

بیان کرده اید که در طول مدتی که مهاجرت کرده اید با فرد مناسبی آشنا نشده اید . چقدر در ارتباطاتتان افرادی را که با آنها آشنا می شوید با فرد مورد علاقه تان مقایسه می کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است این قیاس کردن تا چه حد برایتان کارآمد بوده است؟ و اگر کارآمد نبوده چه عاملی باعث تداوم مقایسه کردن شده است؟

 نکته بعدی که بهتر است به آن توجه کنید این است که انتظارتان از فراموش کردن ایشان چیست؟ اینکه ما در رابطه ای عمیقا درگیر احساسات شویم و این رابطه به سرانجامی نرسد و فرد مورد نظرمان را از دست بدهیم ، طبیعی است که مدت زمان زیادی طول بکشد که بتوانیم خودمان را با شرایط جدید تطبیق بدهیم . مضاف بر اینکه این از دست دادن شما با مهاجرت شما هم توام شده است و شما علاوه بر فرد مورد علاقه تان از خانواده و دوستان و اطرافیانتان نیز دور شده و احساس دلتنگی می کنید.بنابراین احتمالا مدتی که طول می کشد تا شما به شرایط نرمال برگردید طولانی تر باشد.

فعالیت هایی که انجام می دهید مانند ورزش و یادگیری مهارت های جدید و ... برای شما مفید خواهد بود آنها را ادامه داده و در کنار این فعالیت ها در صورتی که روند حال شما به همین ترتیب ادامه پیدا کرد از کمکهای تخصصی یک درمانگر یا روان پزشک نیز کمک بگیرید .


ارزو می کنم روزهای روشن و همواری پیش رویتان باشد...

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی



معرفی درس
پس از جدایی عاطفی و طلاق
بسته غیر حضوری از من خشنود تا سرور
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه