سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ترمیم رابطه بعد از طلاق

پرسش

تاریخ ثبت : 30 دی 1397
1,194  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من و همسرم 5 سال با هم زندگی مشترک داشتیم ولی در سال آخر زندگی به دلی دخالت بیش از اندازه خانواده همسر و افسردگی من ناشی از کم توجهی همسرم کم کم به فکر جدایی افتادم و فکر می کردم بدون همسرم زندگی خوبی خواهم داشت در پروسه جدایی و طلاق از سوی همسرم و خانواده ا برای بازگشت من هیچ تلاشی نشد و من به همین دلیل فکر می کردم که دارم کار درستی انجام می دهم
در حال حاضر بعد از گذشت 5 ماه از طلاق، من شدیدا از جدایی پشیمون شدم به همسرم مراجعه کردم که باز با هم رابطه داشته باشیم و همه چیز رو از اول شروع کنیم ولی ایشون اعتقاد دارن که دیگه چیزی مثل گذشته نخواهد شد و تنها حرفشون اینه که با هم مثل دو دست بمونیم تا ببینیم آینده چی میشه من واقعا نمی دونم باید چیکار کنم و هیچ راهی رو بلد نیستم که بتونم اعتماد از دست رفته ایشون رو برگردونم .و اینکه با هیچ آدم دیگه ای نمی تونم وارد رابطه عاطفی بشم .لطفا راهنمایی کنید که برای ترمیم این رابطه باید چکار کنم.ممنون

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
07 بهمن 1397 ساعت 12:03

با سلام واحترام

از اینکه بعد از گذر از افسردگی وطلاق اکنون در شرایطی هستید که امیدوارانه به زندگی می نگرید اتفاق خوبیست.

اما همان طور که یک ازدواج نیاز به وارسی ابعاد ومعیارهای مختلف دارد وباید وسواسگونه ودقیق به آن نگریست در رابطه با طلاق نیز این قاعده حکم فرماست ونیاز است تمامی ابعاد آن بررسی شود تا بتوان با درد ورنج فراغ راحتتر کنار آمد وبا آگاهی برای زندگی آینده برنامه ریزی کرد اما به نظر میرسد با توجه به شرایط شما وزندگیتان این اتفاق باشتاب وبدون بررسی درست رخ داده است واکنون بعد از گذشت چند ماه شما به فکر بازگشت به رابطه وازدواج مجدد با همسرسابقتان افتاده اید وبه این نتیجه رسیده اید که جدایی شما درست نبوده.

اما سوال مهم واساسی که در اینجا مطرح میشود اینست که آیا طی این مدت جدایی تغییری در شما، همسرتان ورابطه وشرایط رخ داده است یا فقط به صرف اینکه شما امیدوار به تغییر در آینده هستید چنین تصمیمی گرفته اید؟

در هر حال اگر تصمیم به بازگشت وازدواج مجدد با همسر سابقتان دارید( البته به شرط انگیزه مثبت) این انتخاب در شرایط زیر میتواند درست باشد:

۱) واقع گرایانه وبالغانه اندیشیده باشید. چرا که باید بدانید در ابتدای بازگشت ، دوباره شاهد اختلافاتی خواهید بود وباید از خودتان بپرسید آیا برای مقابله با این اختلافات آماده هستم؟ زیرا بازگشت شما وایشان به معنای این نیست که دیگر مشکلی وجود نداردبه همین دلیل است که در رأس تمامی این مسائل تغییرات رخ داده مهم است.

۲) انگیزه هایتان را به درستی بررسی کرده اید؟ آیا انگیزه های شما درست و واقعی هستند برای بازگشت؟ مثلا اینکه به قول خودتان شما نمیتوانید وارد رابطه عاطفی دیگری شوید انگیزه درستی نیست.بنابراین با دادن فرصت کافی به خودتان ومرور درست انگیزه هایتان یکبار دیگر تصمیمتان را ارزیابی کنید.

۳) یک لیست مشترک از دلایل طلاقتان داشته باشید.تا بتوانید در مورد هر علتی به خوبی وشفاف بحث کنید وسعی کنید متوجه شوید که چگونه میتوانید به نتیجه برسید ، باید بتوانید در مورد مسائلی که با یکدیگر به اختلاف میرسیدید، مثلا مسائل مالی، شغلی، جن سی ویا انتظاراتتان از یکدیگر به یک فصل مشترک برسید.

۴***) مهمترین مورد اینکه بتوانید تغییراتی اساسی وسازنده در خودتان ایجاد کنید ، سهم خودتان را از مشکل بپذیرید ، در رفع آن تلاش کنیدودر صورتیکه شرایط برای ازدواج مجدد فراهم شد اقدام کنید.

پیشنهاد من به شما دوست عزیز اینست که نظر همسر سابقتان مبنی براینکه فرصت بدهید وزمان برای فکر کردن وتغییر داشته باشید( که ایجاد تغییر مثبت میتواند باعث جلب اعتماد هر دو طرف شود)پیشنهاد به جا ومعقولیست زیرا اگر باشتاب وبدون بررسی درست تصمیم گیری نمایید در نهایت منجر به جدایی مجدد خواهد شد.

باسپاس از اعتماد شما‌

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
مهارت های زندگی زناشویی

معرفی درس
بسته کامل مجموعه نبوغ عاطفی (5جلسه)
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه