سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

دل زده شدن در یک ارتباط خوب

پرسش

تاریخ ثبت : 30 فروردین 1398
618  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام خسته نباشید
من یک دختر ۲۶ ساله هستم حدود ۴ ماه پیش همکارم بهم گفت که خیلی وقته از من خوشش میاد و موفق نشده بود که بهم بگه و قدم پیش بذاره، تا اینکه بهم پیام داد و ما بیشتر آشنا شدیم. با اینکه از اول میدونستم که یه پسر معمولیه با شرایط معمولی ولی چون خیلی پسر خوبی بود و حس خوبی بهم میداد ازش خوشم اومد و خیلی ارتباط خوبی باهم داشتیم تا اینکه من تقریبا از یک ماه پیش یکدفعه به کل ازش زده شدم و وقتی بهم محبت میکنه و ازم حمایت میکنه عصبی میشم و حتی دوست ندارم دستش بهم بخوره. ایشون خیلی سعی میکنه بهم محبت کنه و حمایتم کنه و خیلی برام هدیه میگیره و این بیشتر عصبیم میکنه چون حس میکنم بهش مدیون میشم. ته دلم دوست ندارم این رابطه ادامه پیدا کنه، چند بار هم که حرف از ازدواج زد من سعی کردم بهش بفهمونم اصلا به ازدواج فکر نمیکنم. الان هم دنبال موقعیتی ام که یه جوری تمومش کنم که ناراحت نشه و ضربه نخوره چون خیلی احساسیه.
وقتی فکر میکنم که رابطه رو تموم کنم یه ترس کوچیکم دارم از اینکه پشیمون بشم چون واقعاً صادق و مهربونه باهام ولی از نظر من شخصیت خیلی ضعیفی داره و این من رو اذیت میکنه

مهمترین سوال :
اولین سوالم اینه که به نظر شما چی باعث شده من از ایشون خیلی زده بشم در حدی که واقعاً دوست ندارم بهم پیام بده و زنگ بزنه؟
دوم اینکه چطوری این رابطه رو تموم کنم طوری که ناراحت نشه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
03 بهمن 1398 ساعت 16:00

باسلام واحترام

در رابطه با موضوعی که مطرح فرمودید انتظار میرفت که حداقل خودتان دلیل این دلزدگی یکباره را بدانید.شما مدت زمانی در رابطه بوده اید بنابراین اگر به صرف پیشنهاد ایشان وحس خوبی که به شما میداده وی را پذیرفته اید و وارد رابطه شده اید پس دور از ذهن نیست که دلیل پخته ومنطقی نداشته اید واکنون که هیجان رابطه برای شما کم شده است ایرادات ایشان را به خوبی میبینید که این مسئله میتواند رابطه را به سمت سردی ببرد اما اگر ایشان هنوز نسبت به رابطه احساس خوبی دارند ورفتارشان تغییر نکرده است شاید به این دلیل است که برای ورود به رابطه با شما به درستی اندیشیده اند ومعیارها وهدفشان مشخص بوده است.

بنابراین باید بررسی کنید علت پذیرش ایشان وهمچنین علت عدم علاقه اکنونتان را به درستی مشخص کنید وسپس تصمیم بگیرید چرا که اگر بدون فکر هر اقدامی کنید احتمال پشمیانیتان زیاد است.

برای این منظور باید الویت ها وهدفتان از برقراری رابطه مشخص شود.

اما در رابطه با تصمیمتان بهتر است با ایشان صحبت کنید وبه ایشان بگویید که قصد ازدواج وادامه رابطه را ندارید ، ایشان را بلاتکلیف نگذارید بین زمین واسمان قرارش ندهید.یکی از اصول رابطه عاطفی شفافیت است بنابراین پیشنهاد میشودبه این اصل پایبند باشید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی درس
20+40 نکته نبوغ عاطفی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه