سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

قدرت تصمیم گیری

پرسش

تاریخ ثبت : 30 فروردین 1398
494  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من ۲۷ ساله با آقای ۲۹ ساله ۳ ساله در ارتباطم. ایشون اوایل میگفتن آمادگی برای ازدواج ندارند و خواستگاری نمیومدند. ولی اخیراً مادرشون زنگ زدند قرار خواستگاری بذارند که خانواده من بخاطر عدم آمادگی در اون لحظه خواستگاری رو به بعد عید موکول کردند. ما در این مدت در مورد محل سکونت صحبت کردیم. ایشون گفتند با خانوادشون صحبت کنند. من اهل تهرانم و ایشون شهرستان. خانوادشون گفتند دختر نباید از الان بگه کجا زندگی کنید. ایشون هم به من گفتند ته دلشون میخواد برگردند شهرستان. الان کار و محل زندگیشون تهرانه. حالا به من میگن که میخوان فکر کنند و خودشون رو متقاعد کنند که تهران بمونند. الان یک ماه گذشته و من هرچی میگم چی شد پس تا کی میخوای فکر کنی میگه خودم هم نمیدونم. تو تصمیم گیری هاش خیلی سخت میتونه به نتیجه برسه. بنظرتون من بابد چیکار کنم؟

مهمترین سوال :
بنظرتون همچنان در رابطه بمونم و کمکش کنم؟ یا این رابطه به جایی نمیرسه؟ هر چی باهاشون صحبت میکنم باز هم میگه من زمان میخوام که فکر کنم. آخه یک ماه برای فکر کردن کافی نبوده؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
16 دی 1398 ساعت 00:51

سلام. وقت بخیر.

نوشته تان را خواندم . تصمیم گیری برای ازدواج تصمیم گیری بسیار مهمی است که لازم است درباره آن به همه جوانب با دقت نگاه کنیم. اینکه انتظار دارید فرد مورد علاقه شما ظرف مدت کوتاهی به نتیجه برسند و درباره انتخاب شهر محل سکونتتان به تصمیم قاطعی دست پیدا کنند کمی عجولانه به نظر میرسد . اجازه بدهید ایشان با ارامشی که لازم است از طرف شما نیز حمایت شود درباره این موضوع  انتخاب کنند . فشاری که شما به ایشان وارد کنید در دراز مدت به صلاح رابطه تان نخواهد بود و ممکن است در اینده تبعاتی برای شما نیز به همراه داشته باشد .

به این نکته توجه کنید که سبک  تصمیم  گیری شما ممکن است با ایشان متفاوت باشد . به این تفاوت ها احترام گذاشته و  این اطمینان را به ایشان بدهید که برای این انتخاب با ایشان همراهی می کنید و شرایط ایشان را درک مینمایید.

بیان کردید که ایشان  در تصمیم گیری معمولا تاخیر دارند . آیا موارد دیگری را به خاطر می اورید که به همین شیوه رفتار کنند؟ اگر پاسختان مثبت است ممکن است ایشان دچار وسواس فکردی بوده و این الگو را در بیشتر تصمیم گیری هایشان تکرار کنند . اگر چنین ویژگی را داشته باشند شما این سبک را ناشی از چه عاملی می دانید؟ آیا این تاخیر را به خودتان نسبت می دهید ؟ آیا اعتقادتان در این است که ایشان هنوز درباره ازدواجشان با شما به نتیجه قطعی نرسیده اند؟ 

به نظر می رسد بهتر است به ایشان زمان بدهید . پس از طی شدن زمانی که مورد نظر شماست با گفتگو کردن بر سر اینکه  ترجیح می دهید تکلیف رابطه تان به زودی مشخص شود  بازه زمانی انتظار خود را تعیین کنید  و سپس انتخاب کنید که آیا مایل به ادامه رابطه با ایشان هستید یا خیر...

با ارزوی موفقیت برای شما...

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی درس
ازدواج مثبت
ازدواج 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه