سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مخالفت خانواده با خواستگاری که تا به حال نه اورا دیده اند و نه با او صحبت کردند

پرسش

تاریخ ثبت : 02 اردیبهشت 1398
491  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با پسری در ارتباط هستم در ابتدا شرایط مناسب برای ازدواج را نداشت، اما خانواده اش اقدام کردند. ولی خانواده‌ من‌ حتی احازه ورود آنها به خانه را ندادند. ان پسر به خاطر ارتباط عمیقی که داشتیم به کشور محل تحصیل من آمد، درس و کار خود را شروع کرد و الان بسیار موفق و پولدار است .کماکان خانواده من بدون هیچ شناختی مخالفت و به خانواده آن پسر بی احترامی میکنند. در صورتی که خانواده اون پسر بسیار باکلاس، تحصیل کرده و پولدار هستند و از جهت مذهبی هم دو خانواده کاملا مثل هم هستند. ما میخواهیم ازدواج‌ کنیم. هر دو باعث پیشرفت همدیگه تو همه ی زمینه ها شدیم، نقاط ضعف و قدرت هم رو کاملا میشناسیم. ما حالمون باهم خوبه و فقط خانواده من چون ما باهم دوست بودیم مخالفت میکنند. اون پسر به خاطر من بزرگ شده بعد از ۳سال و شرایط خیلی خوبی هم داره و بار ها هم اقدام کرده برای خواستگاری اما هر دفعه به نحوی خانواده من ممانعت کردند. دلیل دیگر هم دخالت مادربزرگم به عنوان بزرگتر هست که فقط و فقط ازدواج سنتی را قبول داره و داره من و اون پسر رو خیلی اذیت میکنه تا حدی که دعواهای سنگینی بین من و خانواده ام رخ داد

مهمترین سوال :
ما در طول رابطه مان بالا پایین داشتیم با هم ولی در نهایت انتخاب همدیکه هستیم برای ازدواج. من و اون پسر چه جوری باید خانواده من رو راضی کنیم؟ به علاوه اینکه نقش مادربزرگ من تو مسئله ازدواج ما خیلی پررنگ تر از حد مجازش هست. ما راه حل میخواهیم برای به ثمر رساندن درست این ارتباط و ازدواجمون چون هردو خسته شدیم که باید پنهانی در ارتباط باشیم. اون پسر از همون روز اول با خانواده مطرح کرد و قصدش ازدواج بود تا همین امروز. ما همدیکه رو دوست داریم و شناخت کافی و کامل رو هم از هم داریم و تنها مشکل خانواده من هست که باعث شده خانواده اون هم کمی عقب بکشند به خاطر بی اخترامی هایی که شده و همین خودش باعث بروز مشکلاتی برای جفتمون شده از لحاظ روحی و روانی

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
14 دی 1398 ساعت 23:48

سلام . وقتتان به خیر.

شرایطی که از آن صحبت کردید شرایط سختی است. اینکه به فردی تا این حد علاقمند باشید و خانواده با شما همراهی نکنند واقعا ناگوار است.

دلیل مخالفت شدید خانواده تان صرفا به خاطر این است که شما با هم ارتباط دوستانه داشته اید؟ برای راضی کردن خانواده تان تا به حال چه کرده اید؟ بیان کرده اید که ایشان به کشور محل تحصیل شما آمد.یعنی ایشان ایرانی نیستند؟ اگر پاسخ شما مثبت است ممکن است دلیل مخالفت خانواده تان این نکته باشد. 

میتوانید برای راضی کردن خانواده از یکی از بستگانتان که خانواده تان با ایشان رابطه خوب و صمیمانه ای دارند  کمک بگیرید . از ایشان خواهش کنید که با وساطتی که می کنند در حل کردن مساله تان کنارتان باشند .در موقعیتی که شرایط روحی والدینتان مساعد است به صورت دوستانه  با آنها گفتگو کنید . اگرخواهر یا برادر بزرگتری دارید می توانید از کمک آنها نیز در جلب نظر مثبت والدینتان بهره بگیرید.

در نهایت به یاد داشته باشید که جلب رضایت خانواده تان در امر ازدواج بسیار مهم است . اگر با ایشان در جنبه های مختلفی که برای ازدواج لازم است هماهنگی دارید مثل جنبه های فرهنگی ، تحصیلی، خانوادگی ، اقتصادی ، مذهبی و طبقه اجتماعی  ، تمام تلاشتان را برای کسب رضایت انجام بدهید به طوری که سالیان بعد به خاطر کار نکرده ای خودتان را سرزنش نکنید.

در کنار کمک گفتن از فردی امین و معتمد برای متقاعد کردن خانواده می توانید از خدمات تخصصی مشاوره ای هم بهره مند شوید.

امیدوارم در راه رسیدن به خواسته تان موفق باشید.

نسرین قربان زاده-خانه توانگری 

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه