سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

سوالات پیش از ازدواج

پرسش

تاریخ ثبت : 04 اردیبهشت 1398
1,184  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. من دختری هستم که از نظر خودم آمادگی برای ازدواج رو دارم و به اون رشد عقلی رسیدم. خیلی سازگار و اهل زندگی ام و این باعث شده تو انتخاب همسر خیلی سخت گیر و حساس و بدبین باشم. اهل نماز و روزه و مذهبی هستم، البته نه مذهبی خیلی تند، ولی خب این موارد رو رعایت میکنم. مانتویی هستم گاهی چادر میپوشم.
خواستگاری دارم که میگه از چادر خوشش نمیاد و اهل نماز و روزه هم نیست، ولی میگه که حرام و حلال و محرم و نامحرم براش مهمه. میخوام بدونم این اختلاف میتونه مشکل ساز باشه؟
سوال دیگه اینکه از سربازی معاف شده به خاطر عرق کف دست. میخوام بدونم آیا هست همچین معافیتی؟ چطور باید مطمئن بشم؟
سوال سومم اینه که من یک برادر معلول ذهنی از نوع ضعیف دارم، که زمینه ارثی و مادرزادی نداره و به خاطر تشنج در کودکی این اتفاق براش افتاده. این موضوع رو چطور و چه زمانی باید عنوان کنم؟ اصلا نیاز به عنوان کردنش هست یا خیر‌؟

مهمترین سوال :
راه های شناخت پسر در دوران خواستگاری چیست؟ چه سوالهایی بیشتر باید در اولویت قرار بگیرند؟ در زندگی مشترک چه فاکتورهایی خیلی مهم هستند؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
29 آذر 1398 ساعت 01:00

سلام . از اینکه با ما در ارتباط هستید از شما ممنونیم .

در نوشته تان بیان کرده اید که دختری هستید که به رشد عقلی و عاطفی برای شروع یک رابطه جدی رسیده اید و فردی سازگار و اهل زندگی هستید .ویژگی هایی که برای  خودتان ترسیم کرده اید ویژگی های مثبتی است که قابل تحسین هستند اما اینکه این ویژگی ها باعث شده که شما نسبت به انتخاب همسر سخت گیر و بدبین شده اید قابل تامل است .کسب مهارت هایی که برشمردید ، احتمالا ارتباطی به بدبینی وسخت گیری شما در رابطه با انتخاب  فردی مناسب برای ازدواجتان نداشته و ناشی از خطاهای شناختی شما و تله های شخصیتی تان می باشد . که لازم است نسبت به مهار افکاری که موجب بدبینی و حساسیت شما نسبت به  عدم صداقت طرف مقابلتان می شود ، توجه کنید .برای مثال عنوان کرده اید که ایشان به دلیل مشکل عرق کف دست ( اختلال هیپر هیدروز ) از خدمت سربازی معاف شده اند. این موضوع برای شما مبهم باقی مانده و به ایشان ظاهرا اعتماد ندارید .افکاری که باعث این نگرش در شما میشود را رد یابی کنید . این تفکر شما میتواند شبیه تفکر کدام یک از والدین شما باشد ؟ این احساس را فقط نسبت به ایشان دارید  و یا در سایر ارتباطاتتان  نیز بی اعتمادی را تجربه می کنید ؟

سوال بعدی شما در رابطه با عدم تطابق دیدگاهتان نسبت به مسایل مذهبی  است. به طور کلی در ازدواج لازم است که هماهنگی وشباهت هایی در زمینه های مختلف وجود داشته باشد مثل طبقه اجتماعی ، فرهنگی ، تحصیلی ، اقتصادی ، خانوادگی  و ...  وقتی دو طرف رابطه در مواردی با هم هماهنگی نداشته باشند احتمال اینکه در آن موضوع به مشکل بربخورند وجود خواهد داشت که به عنوان عامل خطر ساز یا ریسک فاکتور باید مورد بررسی قرار گیرد.

پرسیده اید که آیا لازم است مشکلی که در کودکی برای برادرتان پیش آمده است را  مطرح کنید یا خیر؟ لزومی برای پنهان کردن این موضوع وجود ندارد . خودتان چقدر با این موضوع کنار امده اید؟ نوع برخورد شما و نحوه پذیرشتان حدود و شیوه برخورد دیگران را نیز تعیین می کند . اگر خودتان با این مساله زاویه داشته باشید این حس را به پارتنرتان منتقل خواهید کرد .

دوست عزیز ، فاکتورهایی که بهتر است به آنها توجه کنید ، همان گونه که ذکر شد  ، فاکتور های نرم افزاری و سخت افزاری  رابطه است . نرم افزاری ها فاکتور هایی هستند که در اثر رابطه و رفت و آمدهایتان می توانید نسبت به آنها شناخت پیدا کنید مثل رضایت کلی و همه جانبه خانواده ها  و پذیرفته شدن فرد مورد نظر ،  انگیزه اصلی ازدواج ، تناسب علایق و سلیقه ها و ...  و فاکتور های سخت افزاری مثل سن ، میزان تحصیلات ، ظاهر ، شغل ، محدوده درآمدی ، سلامت جسمی و ...

امیدوارم که با انتخاب های شایسته و به دور از حساسیت های سخت گیرانه مسیر روشنی برای خود بسازید. 

نسرین قربان زاده _خانه توانگری طوبی


معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه