سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

عذاب وجدان وترس از تلافی وقتی جواب نه میدهیم

پرسش

تاریخ ثبت : 05 اردیبهشت 1398
723  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با یکی ازهم کلاسی هام به اصرار خودش توی دانشگاه یه پروژه انجام دادیم، قبلا هم با هم صحبت میکردیم، ولی من اصلا فکرش رو نمیکردم اون شخص بمن علاقه داشته باشه. تا اینکه بعد از پایان پروژه بهم گفت، من هم بهش جواب نه دادم، چون نمیتونستم بعنوان همسر بپذیرمش. هم به لحاظ ظاهری هم سن وسال، کلا وقتی از قیافه کسی خوشم نمیاد، نمیتونم بهش بگم. فکر میکنم همه چیز که ظاهر نیست، ولی نمیتونم هم بپذیرمش بخاطر قیافه اش. حالا این شخص سعی داشته وارد اینستاگرام من بشه و ببینه چرا گفتم نه. و خودش هم اعتراف میکنه این موضوع رو، بعد از حال بدش بعد از نه گفتن من میگه، طوری که فکر میکردم دارم با یک بیمار روانی حرف میزنم. از طرفی میترسم بابت این حالش بخواد باز هم اذیتم کنه، میخوام کمکش کنم ولی واقعا نمیدونم چیکارش کنم؟

مهمترین سوال :
آیا وقتی به کسی جواب نه میدهیم و اون فرد از لحاظ روانی دچار مشکل میشه ما مسئولیتی دربرابرش داریم؟ باید نگران حال بدش باشیم؟چطور میتونیم بهش کمک کنیم؟ وقتی طرف فکر میکنه دیگه به بن بست رسیده، باترس ازتلافی چیکار کنیم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
12 دی 1398 ساعت 14:36

باسلام واحترام

با توجه به اینکه ازدواج از جمله مواردیست که ظاهر وجذابیت فیزیکی طرف مقابل یکی از آیتم های مهم وتاثیر گذار در رابطه است بنابراین اگر قیافه وظاهر ایشان دلنشین ومورد پسند شما نیست،دیگرنیازی به ادامه ویا فکر کردن در این زمینه نیست.

اما اگر فردی پیشنهاد ازدواج میدهد حداقل باید به این درک رسیده باشد که یک سمت درخواستش ،میتواند پاسخ منفی باشد واگر ایشان نمیتوانند با چنین مسئله ای کنار بیایند ویا در ذهن خودشان انتخاب کرده اند وپاسخ مثبت گرفته اند وقضیه از جانب ایشان تمام شده بوده است ،مشکل ایشان وعدم بلوغ شان است،که اکنون با ظاهر شدن در نقش فرد آسیب دیده ،شما را در جایگاهی قرار داده است که مقصر ماجرا باشید ودچار عذاب وجدان شوید.

در این زمینه شما در مقابل ایشان مسئولیتی ندارید چرا که نه رابطه ای بوده است ونه قول وقراری. خواسته ای مطرح شده وبا یک جواب منطقی اما منفی پاسخ داده شده است.به دنبال این نباشید که در هر رابطه ای به طرف مقابلتان سرویس دهید ویاری دهنده باشید.به فکر خودتان ومسائلی که باعث میشوند تا این حد بترسید واحساس عذاب وجدان کنید باشید تا بتوانید این مشکلات را حل نمایید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
مهر طلبی( بیماری راضی کردن دیگران)

معرفی درس
امپراطوری رابطه
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه