سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ابراز محبت و خاطرات مشترک

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اردیبهشت 1398
500  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
۳۳ سال دارم و ۸ سال است ازدواج کردم
همسرم را دوست دارم و مرد خیلی خوبیه. متعهد، مسئولیت پذیر، خوش اخلاق، موفق در کسب و کار، به خونوادم احترام میذاره، به من استقلال میده و وقتهایی که بهش نیاز دارم کنارم هست، اگر بخوام کاری انجام بدم مشوقم هست، رابطه ی جنسیمون هم خیلی خوبه و نکات ریز دیگه.
اما یک مسئله ای من رو خیلی آزار میده و هر چند وقت حالم رو بد میکنه، اینکه همسرم اصلا اونطوری که من دوست دارم بهم محبت نمیکنه، من دوست دارم کلامی به من توجه کنه و برام وقت بیشتری از نوع تفریحاتی که من دوست دارم بذاره، اصلا گوش کردن بلد نیست، اهل دوست و مهمونی و رفت و آمد خونوادگی نیست، اهل کتاب و سینما و رستوران و نیست.
من یه دختر برونگرا و بسیار اهل تعاملات اجتماعی هستم، از یک خانواده ای پر رفت و آمد و اهل تفریح، از اونجایی که تو شهر همسرم زندگی میکنم تا حالا کلی فعالیت اجتماعی و دوست برای خودم جور کردم اما بعد از ۸ سال، مخصوصا الان که بچه داریم احساس نیاز بیشتری به وقت گذرانی های دو نفره میکنم.
گفتگوهای زیادی هم در این مورد داشتیم اما بی فایده، حتی بارها ازش خواستم گوش کردن رو یاد بگیره

مهمترین سوال :
میدونم دیگران رو نمیشه تغییر داد، اما چطور میشه که حرفهام شنیده بشه؟ درست شنیده بشه؟ چون خیلی داره اذیتم میکنه.
چطور میشه همسر آدم شنونده ی خوبی نباشه اما حال آدم بد نباشه و دلش نشکنه؟!
و چطور میشه آدم همسرش رو علاقمند به کتاب و مطالعه و یا تفریحات متفاوت کنه؟
روشهای مختلفی رو امتحان کردم اما بی فایده بوده، (متاسفانه خانواده ی همسرم هم اصلا اهل رفت و آمد نیستن و به نظر اجتماعی نیستن، هر چند فوق العاده خوبن و دوستشون دارم، چطور میشه با این مسأله کنار بیام؟!)
تنها تفریحات مشترک ما هفته ای سه شب و دو روز خونه ی مادر و پدر همسر، دور دور کردن با ماشین و خوردن بستنیه ( غیر از مسافرتها)، اوایل برام مسئله نبود و کنار اومده بودم اما الان خیلی خسته ام میکنه

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
11 دی 1398 ساعت 23:58

سلام . وقتتان به خیر .

بابت احساسی که به زندگی با همسرتان دارید به شما تبریک می گویم و امیدوارم این احساس در آینده نیز ادامه داشته باشد.

هر رابطه ای ابعاد متفاوتی دارد که وجود تفاهم در تمامی ابعاد بین دوطرف رابطه تقریبا امری ناممکن است . اینکه انتظار داشته باشیم همسرمان تمامی نیازهای ما را به طور کامل مرتفع کند انتظاری ایده آل گرایانه است. بنابراین اگر در یک رابطه میزان رضایت مندی ما حدود 70 درصد باشد ، ما دارای درصد درخور توجهی هستیم .

اینکه شما از همسرتان انتظار محبت و توجه کلامی دارید ، انتظاری به جا و نیازی است که حق برخورداری از آن   را کاملا دارا هستید . به نظر شما عدم ارضای این نیاز در شما از طرف همسرتان مربوط به ویژگی شخصیتی ایشان است یا به عدم مهارتشان باز می گردد؟ اگر مربوط به مهارت های ایشان است که می توان گفت مهارت امری اکتسابی است که با تلاش شما و بیان خواسته هایتان به صورت شفاف ،منعطف و واضح تا حدودی می توانید به آن دست پیدا کنید  و اگر مربوط به ویژگی های شخصیتی ایشان باشد و جزو افرادی باشند که توانایی ابراز ندارند نیز می توان با در پیش گرفتن راه هایی که ابراز را برای ایشان ساده تر کند ( مانند مهارت نوشتن  ) به این خواسته خود دست پیدا کنید.

بیان کردید که گفتگوهایی در این زمینه با ایشان داشته اید اما نتیجه ای برایتان نداشته است. شیوه بیان خواسته تان را بررسی کنید .  یکی از راه هایی که ما در رابطه خواسته مان را مطرح می کنیم  بدین صورت است : 

من + احساسم نسبت به موضوع + انتظاری که دارم 

من از اینکه به من توجه نمی کنی ناراحت میشم  انتظار دارم که .....

 یا استفاده از تکنیک fact  و feeling  و offer  است .  حقیقت رایج در رابطه / احساسی که من از این موضوع دارم / پیشنهادی که می کنم ...

استفاده از این شیوه ها ممکن است که برایتان تا حدودی نتیجه بخش باشد.

امیدوارم همواره از وجود یکدیگر راضی باشید . 

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی درس
مجموعه نجات رابطه عاطفی 1 و 2
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه