سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

پایین تر بودن سن پسر نسبت به دختر برای ازدواج

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اردیبهشت 1398
735  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. خسته نباشید. نزدیک به ۲ ماه است که با پسری که از خودم کوچک تره رابطه ی عاطفی دارم که از ابتدا قصدمان ازدواج بوده و تو این مدت علاقه زیادی بین ما شکل گرفته. دراین مدت کوتاه مشکلات و جر و بحث های زیادی باهم داشتیم که بیشتر مشکلات به دلیل تفاوت های اعتقادی ما بوده .آقا مذهبی و به شدت تعصبی و بنده راحت تر هستم. ایشون با اینکه وقتی با من آشنا شدن متوجه بودن که من دختری هستم که با معیار های ایشون برای همسر آینده از لحاظ پوشش و ظاهر متفاوت هستم اما اصرار به ایجاد رابطه داشتند و خب تو این مدت هم تمام تلاششون رو برای تغییر دادن نوع پوشش و ظاهر و درواقع به نوعی محدود کردن من انجام دادند. از اونجایی که من آدم منعطفی هستم فعلا کوتاه اومدم. اما از این میترسم که درآینده محدودیت های بیشتری داشته باشم و افسرده بشم. ما مشاوره قبل از ازدواج هم رفتیم و تست هم گرفتند. مشاور ما روی سن که آقا کوچکتر هستند متمرکز شد و در واقع تاکید کرد که در آینده به مشکلات زیادی برمیخوریم و پیشنهاد ازدواج رو رد کردن.

مهمترین سوال :
میخواستم راهنمایی کنید دراین خصوص که آیا واقعا ممکنه سن و کوچیکتر بودن آقا، روی کیفیت رابطه تاثیر گذار باشه؟ آیا ازدواج با وجود تفاوت های اعتقادی درسته؟ واقعا توی دوراهی بدی گیر کردم‌ و فکرم دائماً مشغول این موضوعه و نگرانم که اشتباه تصمیم بگیرم.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
09 دی 1398 ساعت 22:34

درود بر شما

ازدواج تصمیمی است برای یک عمر، و با توجه به تأثیری که روی سایر ابعاد زندگی دارد لازمست با دقت و تفکر کافی صورت بگیرد.

مرقوم نفرموده اید که شریک عاطفی تان چند سال دارند ولی با توجه به سن شما (25 سال) و کوچکتر بودن ایشان، لازمست دقت بیشتری بفرمایید. با در نظر داشتن شرایط کنونی جامعه ما؛ کسب بلوغها و شرایط ازدواج برای آقاپسری در این حدود سنی بعید است اتفاق بیفتد. در نظر داشته باشید که بدون دستیابی به بلوغهای لازم برای ازدواج، هر قدر هم که بُعد عاطفی یک رابطه قوی باشد، احتمال شکست وجود خواهد داشت.


نکته دیگر اینکه دو ماه آشنایی، فرصت زیادی را برای شناخت ایجاد نمی کند که بخواهید همان اول بحث ازدواج را مطرح کنید. اینکه از اول آشنایی تصمیم به ازدواج گرفتید بیشتر نشان می دهد که موارد مهم رابطه هدفدار را نادیده گرفته اید و صرفاً براساس هیجانات، با همدیگر قول و قرار گذاشته اید. اگر هم بنا باشد رابطه ای ختم به ازدواج گردد، ابتدا باید شناخت اولیه ای حاصل شود بعد برای هدف رابطه تصمیم گرفته شود.


مسئله تفاوت در مذهب را مطرح فرموده اید. باورهای مذهبی نقش بسیار مهمی در امر ازدواج دارند. عقاید مذهبی، نوع تفکر افراد در این خصوص را می سازند و همین مدل تفکر می تواند سبک زندگی و پوشش و آداب و مناسک و رفت و آمدها را شامل شود. وقتی شما در دو ماه اول آشنایی تا این حد بر سر این مسائل مشکل دارید، اگر رابطه تان به ازدواج بیانجامد، مشکلات شدیدتری در این زمینه پیدا خواهید کرد. مسائلی که بر خلاف نظام ارزشی طرفین باشد قابلیت آسیب زدن و حتی گسست رابطه را خواهد داشت و با توجه به حساسیت ازدواج، چنین موضوعاتی جای تعارف و شاید و ان شاءالله بهتر می شود و کوتاه بیاییم درست شود و... ندارد.


خواهر گرامی، احساس شما قابل احترام است. علاقمندی و دلبستگی و همچنین میل به تشکیل خانواده، یک نیاز طبیعی است. اما به نظر می رسد ادامه این ارتباط ریسک زیادی برای شما داشته باشد. زیرا نکاتی که زنگ خطر محسوب می شوند در رابطه شما پر رنگ تر از تناسبهای لازم برای ازدواج است. بدیهی است که تصمیم نهایی در این خصوص و پذیرش مسئولیت این تصمیم با شما خواهد بود ولی معمولاً چنین ازدواجهایی توصیه نمی شوند که دلیلش هم همان ریسک بالای این ارتباط است. 

بهتر ست که رابطه را پایان داده و به فکر موارد دیگر باشید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه