سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

به دست آوردن انگیزه و امید

پرسش

تاریخ ثبت : 11 اردیبهشت 1398
1,076  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
انگیزه ندارم، امید به زندگیم رو از دست دادم و مدام تو اتاقمم، دلم میخواد رویاهام رو تبدیل به واقعیت کنم. ولی راهش رو بلد نیستم.
محدود شدم از طرف خانواده. مثلا مامانم اجازه نمیده من سفر برم با دوستام یا تنها، مدام میترسه اتفاقی برام بیافته.
متأسفانه منتظر نشستم که یک شخص بیاد و رابطه عاطفیم رو باهاش شروع کنم و تصور میکنم فقط با اون میتونم به رویاهام و موفقیت هام برسم و این قضیه که الان دارم بهش فکر میکنم و منتظرم رو اصلا دوست ندارم.

مهمترین سوال :
دوست دارم خودم رو پای خودم بایستم قبل ازدواج، دوست دارم مستقل باشم قبل ازدواج، دوست دارم به موفقیت هام و رویاهام قبل ازدواجم برسم ولی نمیدونم چطور؟ چطور انگیزه و امید به دست بیارم که بتونم با اون به موفقیت و به رویاهام برسم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
11 دی 1398 ساعت 00:38

باسلام واحترام

از اینکه با وجود چنین احساساتی ، به فکر تغییر در سبک زندگی خود هستید یعنی اولین گام مهم را برداشته اید که جای تحسین دارد.اما برای تغییر وایجاد انگیزه نباید منتظر معجزه ویا یک اتفاق خاص بود بلکه باید به جای نشخوار افکار منفی،بلند شد وکاری کرد.به جای مرور مسیر پرفراز ونشیب وگوش سپردن به راهزن های منفی ذهن باید گام های هرچند کوچک را برداشت.اینکه خیلی از ما برای موفقیت وپیشرفت امروز وفردا میکنیم  نمیدانیم یا آگاه نیستیم که:

🔻 چقدر زمان برای انجام کار خود داریم.

🔻به درستی نمی‌دانیم پیامدهای منفی تاخیر یا نتایج مثبت ِ به موقع انجام دادن کاری چیست.

🔻دقیقا نمی‌دانیم انجام فعالیت خاصی چقدر زمان می‌برد.

🔻به اشتباه فکر می‌کنیم باید حتما در شرایط روحی یا فکری خاصی باشیم تا بتوانیم آن کار را انجام دهیم.

 واقعیت این است که اگر منتظر بمانید تا در چارچوب روحی و فکری خاصی قرار بگیرید تا اقدام کنید (مخصوصا کاری که دوست ندارید و باب میل‌تان نیست)، خواهید دید که انگار هیچوقت آن زمان مناسب فرا نمی‌رسد!

بنابراین باید مواردی را برای اینکه شاد وبا انگیزه زندگی کنید رعایت کنید:

۱) در حال زندگي كنيد

زندگی کردن در لحظه بدين معنی است که با تمام حواس خود، هشیار و آگاه به زمان حال باشید. این به معنی است که به گذشته فکر نکنیدو نیز مضطرب و نگران آینده نباشید.

وقتی ما توجه خود را به زمان حال می دهیم بر روی کاری که در دست داریم تمرکز می کنیم و تا رسیدن به نتیجه پیش می رویم.

تصور هر لحظه زندگی موجب ميشود ارزش آن لحظه رو بيشتر بدانيدو وقتی که در لحظه زندگی می کنید بجای جستجوی کمیت زمان از هر دقیقه لذت می برید و آن را مزه مزه می کنید. کمیت را فدای کیفیت نمي كنيد.

۲) در گذشته زندگي نكنيد.

۳)از کاه، کوه نسازید

آیا عادت دارید مشکلات را اغراق آمیز جلوه دهید؟

🔻بـه خـاطـر داشته باشید که بسیاری از افراد دیگر در شرایط بسیار بدتری نسبت به شما قرار دارند

🔻 از منظر دیگری به مشکلات بنگرید و از خـود سـؤال کـنـیـد بـدتـرین اتـفاقی که می‌توانست برای شما روی دهد چه می‌توانست باشد؟ آیا می‌توانم آن را حل کنم؟

🔻اگر در هنگام بروز بحران و لحظه حساس به جای فکر در مورد مشکل بر روی راه حل تمرکز کنید می توانید به بهترین وجه ممکن رفتار کنید. 

🔻هر چه بیشتر در مورد راه حل های ممکن برای مشکلی فکر کنید طبیعتا راه حل های بیشتری نیز ذهنتان خطور خواهد کرد. هرچه بیشتر بر روی راه حل متمرکز شوید،خلاق تر و متمرکز تر و با نگرش مثبت تری خواهید شد.

🔻 هرچه بیشتر به کارهایی که می توانید در هنگام بروز مشکل انجام دهیدفکر کنید، مسلط تر خواهید شد و بیشتر می توانید اوضاع را کنترل کنید

۴) به نقاط مثبت خود توجه كنيد.

🔻به جنبه های مثبت توجه بیشتری داشته باشید تا با تکیه برآنها توان و انرژی بیشتری برای مقابله با جنبه های منفی پیدا کنید. 

🔻نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید و خود را خوب، توانا و با ارزش بدانید.

🔻لیستی از صفات مثبت خود تهیه کنید و راه‌های تقویت آنها را بیابید و تجربه کنید.

🔻لیستی از افکار منفی خود در طی روز تهیه و سعی کنیدبرای هر فکر منفی یک فکر مثبت معادل بیابید تا به کمک آن بتوانیدبا افکار منفی مقابله کنید.

۵)هدفمند زندگي كنيد.

🔻زندگی هدفمند یعنی برای زندگی خود هدف هایی را تعیین كنید و با برنامه ریزی مناسب از تمام نیروی خود برای رسیدن به هدف ها استفاده کنید.

🔻وقتی هدفمند زندگی کنید کنترل زندگیتان را در دست خود احساس خواهید کرد و درنتیجه با انگیزه و بسیار شادتر خواهید بود.

۶)برنامه ریزی

🔻یک برنامه هفتگی می‌تواند به شما کمک زیادی کند زیرا وقتی می‌دانید قرار است در طول هفت روزی که در پیش رو دارید چه کارهایی را انجام دهید. به این ترتیب می‌دانید که چه فعالیت‌هایی را قرار است انجام دهید بنابراین نه وقت کم می‌آورید و نه کاری از قلم می‌افتد.

در نهایت بدانید که فردی که مجردی خوبی نداشته باشد بعید است که بتواند متاهلی خوبی داشته باشد . منتظر نشستن وبه دنبال فرد ناجی بودن اشتباه ترین مسیر است .

زندگیهمگاهیچرخشپنچرمیشود،یک دفعه در وجودتچیزیخالیمیشود،مثلموبایلکهشارژخالیمیکند،یکروزهاییپُرمیشویازغصه،بیانگیزگی،فکرهایمنفیسختاستهمتکردن،آستینبالازدنوآنسوراخراپیداکردن،اماشدنیاست واز آنجایی که تقریباً هیچ‌کس به جز خودفرد به موفقیت واهدافش اهمیتی نمی‌دهد، پس شارژ کردن و انگیزه دادن جزو وظایف خودتان است .

با سپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی




معرفی کتاب
رهایی از زندان ذهن

معرفی درس
آموزش غیر حضوری توانگری
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه