سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چگونه تصميم بگيرم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 14 اردیبهشت 1398
592  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
من دختری ٣١ ساله، پزشك هستم. ٥ سال است هنوز نتوانستم تصميم بگيرم براي ادامه تحصيل و زندگي به خارج مهاجرت كنم يا در ايران ادامه تحصيل بدهم.

مهمترین سوال :
از تنهايي و غربت ميترسم از طرفی آينده خوبي در ايران نميبينم. همچنین ميترسم اگر از ايران بروم هرگز ازدواج نكنم، لطفا راهنمايي كنيد

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
06 دی 1398 ساعت 13:41

سلام . 

از اینکه مساله خود را با ما در میان گذاشتید از شما ممنونم.

نوشته شما بسیار کوتاه بود و من اطلاعات کمی دریافت کردم . باتوجه به آنچه که متوجه شدم مشکل فعلی شما این است که بین مهاجرت کردن و پیشرفت ، یا ماندن در ایران و عدم تحمل دوری و ازدواج  ، نمیدانید کدام را انتخاب کنید.

دوست عزیز هر انتخابی برای ما منافع و هزینه هایی دارد که با توجه به آنها ما دست به انتخاب می زنیم .در مورد مهاجرت نیز شما بهتر است  روی منافعی که به دست می آورید و هزینه هایی که خواهید پرداخت تمرکز کنید.

اینکه 5 سال است نتوانسته اید در این مورد تصمیمی بگیرید نکته ای است که بهتر است بیشتر از مساله مهاجرت به آن توجه کنید .در سایر موارد زندگی تان نیز برای تصمیم گیری تا این حد دچار حساسیت می شوید؟ گاهی پیش می آید که ما از ترس تصمیم گرفتن دچار بی تصمیمی می شویم و کلا از انتخاب کردن دوری می کنیم که همان سبک رفتاری اجتنابی ماست .بررسی کنید که در چه موقعیت های دیگری از زندگی از ترس اشتباه از مساله دوری کرده اید؟ انتخاب کردن غلط برای شما چه معنایی دارد؟ اگر در مورد موضوعی تصمیمی که می گیرید ، تصمیم درست و کارآمدی نباشد ، چه اتفاقی می افتد؟ در آن لحظات احساستان نسبت به خودتان چیست؟

نکته بعدی ، نگرانی شما از  ازدواج نکردنتان در صورت مهاجرت است. این نگرانی شما در مورد تنها ماندن تا حدودی قابل درک است .بالاخره شما به جایی می روید که با کسی آشنایی ندارید. از بین آشنایان و دوستانتان حتما کسانی را میشناسید که مهاجرت کرده و اتفاقا الان روابط عاطفی خوبی را نیز تجربه می کنند . به احتمال،  برای شما نیز این شرایط پیش می آید .ارتباط عاطفی که شما در صورت مهاجرت برقرار می کنید بستگی به شرایط خودتان و انتخاب هایتان دارد.

ببینید کدام گزینه به شما آرامش و حال بهتری بر اساس اولویت هایتان می دهد.  آنها را بنویسید و بر اساس آن انتخاب کنید.

با آرزوی راهی روشن برای شما...

نسرین قربان زاده _  خانه توانگری


معرفی درس
از اهمال کاری تا پردستاوردی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه