سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رشد فردی

پرسش

تاریخ ثبت : 02 آبان 1397
1,138  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. دختری هستم که تلاش زیادی برای رشد شخصیتی خودم انجام دادم مثل دوره NLP اما همچنان رشد فردی دغدغه من هست. از طرفی در حال آمادگی برای شرکت در آزمون ایلتس هستم. تنها مساله بحث نگاه های سنگین اطرافیان به مجردی من هست و البته چالش هایی که با خانواده دارم. تمایل دارم مستقل بشم اما این مساله در خانواده های سنتی و مذهبی مثل شرک به خداست. اهداف تعریف شده ای برای خودم دارم اما گاهی زمان کم میارم. یعنی احساس میکنم اونقدر عقبم که هر چی هم بدوم به جایی نمیرسم یا اگه برسم دیره دیگه. به شدت در جستجوی معنای زندگی و یافتن خویشتن هستم و حتی در این خصوص رسالت خودم رو یافتم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. دوره آموزشی در جستجوی خویشتن و شفای زنانگی شما به من پیشنهاد شده و به رودی تهیه میکنم. کتاب معجزه رو هم خوندم و کتاب شفای زندگی لوییز هی هم به من پیشنهاد شده. با توجه به گستره کتابها و آموزشها ممنون میشم کتابهای مفید و فیلم های مفید برای رشد فردی و یافتن خویشتن رو به من معرفی کنید. درباره مجردی گاهی تحمل شرایط سخت میشه هر چه قدر هم روی شخصیتت کار کرده باشی. لطفا راهنمایی بفرمایید.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
05 آبان 1397 ساعت 14:00

سلام دوست گرامی

نامه شما را خواندم، متوجه مسیر رشدی که طی کردید هستم، و این نشان می دهد که شما بانوی توانمندی در حوزه های مختلف زندگی خود هستید. اینکه می فرمایید " یعنی احساس میکنم اونقدر عقبم که هر چی هم بدوم به جایی نمیرسم یا اگه برسم دیره دیگه." نشان از کمال گرایی منفی در شما می دهد، شما تا به الان هم به گفته خودتان دستاورد داشته اید .و لازم است به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید.

ازدواج و به طور کلی رابطه عاطفی هم بخشی از  مراحل زندگی شماست که اهمیت ویژه ای دارد.و بهتر هست که ازش غافل نشید و این ارتباط درواقع یک نیاز انسان است، البته شما در نامه خود از تجربیات روابط عاطفی خود چیزی نگفتید، و اینکه آیا تمایل دارید به ازدواج یا نه . توجه داشته باشید که گاهی وقتها ما انسانها برای کاهش اضطراب و فشار های ناشی از یک مسئله روی به کارهایی می آوریم که اضطراب ما را موقتا کم می کند اما مسئله ما را حل نمی کند، مثل دنبال خودشناسی و کلاس های مختلف رفتن و ... است،  در طرحواره به این رفتار ها " اجتناب" گفته می شود، از خودتان بپرسید این همه جستجو گری بابت خودشناسی که به خودی خود هیچ اشکالی هم ندارد، با توجه به نکته ای که در مورد مجرد ماندن اول نامه خود مطرح کردید، به نوعی فرار از حل اون مسئله نیست؟

اگر اینطور هست، پیشنهاد می کنم به مقوله ازدواج و داشتن و ساختن رابطه عاطفی یا به هر حال حل مسئله ای که در این رابطه با خانواده دارید بپردازید. و بعد به جنبه های دیگر زندگی خود مثل خودشناسی و ... بپردازید.

با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه - خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

09 آبان 1397 ساعت 10:33
سلام و سپاس فراوان از پاسخ شما. در پاسخ به سوال شما درباره تمایل به ازدواج باید بگویم که تمایل دارم.شاید خودشناسی را مسیری برای شناخت فردی که تمایل دارم با وی زندگی کنم می دانم.و فکر نمیکنم فرار از مساله بلکه راهی برای حل ان است.اتفاقا به شدت درگیر پرداختن به موضوع ازدواج هستم .
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه