سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رمز كًوشي براي همسران مخفيست يا آشكار??

پرسش

تاریخ ثبت : 16 اردیبهشت 1398
598  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام احترام. من و همسرم ده ساله كه باهم آشنا شديم، هشت ساله كه ازدواج كرديم و حاصل اين ازدواج يک پسر نازه. خدا رو شكر زندگي خوبي داريم. فقط یک اتفاق من رو به سمت شما كشوند كه ازتون مشاوره بخوام و نگاه شما رو در رابطه با اين اتفاق و پيرامون اون بپرسم. همسرم خيلي سخت از دادن رمز گوشيش به من ممانعت ميكنه. با توجه به اينكه هيچ شكی به ايشون ندارم و ميدونم كه در تعهد و قيد خانواده هست ولی در اين قضيه ميخوام نظر شما رو بدونم. اسپيكر گوشيم دچار مشكل شده بود و من نميتونستم ويس رو بشنوم. یک پيغام اضطراري به صورت ويس داشتم، فرستادم به گوشي ايشون تا از اونجا بشنوم. جالب اينجاست كه در تمام مدتی كه من در حال گوش كردن بودم از کنارم تكون نخورده هربار كه صفحه خاموش ميشد، ميگرفت و خودش رمز رو وارد ميكرد و در اين حداقل 5 بار وارد كردن اصلا رمز رو بهم نگفت تا راحت تر كار كنم. با توجه به اينكه من رمز ايشون رو ميدونم ولي ايشون نميدونن. خيلي به من بر خورد كه مشكل كار كجاست؟ آيا من بيراه فكر ميكنم و يا توقع زیادی دارم؟ يا ايشون دارن بيراه كار ميكنن و اشتباه ميكنن؟ مشكل كار كجاست؟

مهمترین سوال :
با توجه به احترام به حريم خصوصي همديگر، آيا همسران بايد از رمز گوشي هم اطلاع داشته باشند؟ يعني با وجود اين احترام يكي از طرفين به سختي موضع ميگيره تا رمز رو در اختيار قرار بده و شايد هم هيچ وقت اين كار رو نميكنه، مشكل كجاست؟ تكليف چيست؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
03 دی 1398 ساعت 23:25

سلام . از اینکه به ما اعتماد کردید از شما سپاسگزارم .

امیدوارم همواره نگرش و حستان به ازدواج و زندگی بدین گونه مثبت و شیرین باشد .

بیان کرده ایدکه هیچ گونه شکی نسبت به همسرتان نداشته و ایشان را فردی مقید و پایبند به خانواده می دانید .حس شما را در مورد اتفاقی که شرح دادید درک می کنم اما در بحث حریم خصوصی وشخصی همسر شما می تواند چنین اختیاری را داشته باشد .

 بهتر است به این موضوع توجه کنید که این حس شما از کجا سرچشمه می گیرد ؟هنگامیکه همسرتان رمز گوشیشان را به شما نگفتند ، چه افکاری داشتید؟ ندانستن رمز گوشی و مواردی از این دست  ، برای شما چه معنایی دارد؟ آیا خودتان چنین حریم هایی را برای خود در زندگی تان قایل هستید؟ اگر پاسختان مثبت است ، پس چگونه از همسرتان انتظار دارید که بر خلاف شما عمل کنند و اگر پاسختان منفی است ، چه عاملی باعث شده است که انتظار داشته باشید که همسرتان مانند شما عمل کنند؟

بحث ازدواج فرآیندی پیچیده است که مبتنی بر روابط انسانی است و مانند سایر روابط انسانی و اجتماعی نمی توانیم چار چوب مشخصی برای  روابط آن تعیین کنیم . بحث حریم خصوصی و شخصی از مواردی است که در آن بر اساس فرهنگ و طبقه اجتماعی  و توافقی که بین همسران بوجود می آید صحبت می کنیم .قاعده حریم خصوصی این است که شما بپذیرید ایشان حق دارند که رمز گوشی شان را به شما نگویند اما این قاعده در صورتی که همسرتان مخالفتی نداشته باشند ، با خواسته و در خواست شما میتواند تغییر کند تا به اعتماد سازی بیشتر رابطه کمک کند . 

با آرزوی موفقیت برای شما 

 نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه