سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چقدر خانواده ي همسر آينده بايد از گذشته ي ما اطلاع داشته باشند؟

پرسش

تاریخ ثبت : 17 اردیبهشت 1398
525  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من حدود يكساله كه با آقايي که ٦سال بزرگ تر از خودمه آشنا شدم و قبلا تجربه ي طلاق داشتم كه همون ابتداي آشنايي به ايشون گفتم و ايشون بظاهر مشكلي نداشتند. اما گفتند كه نبايد به خانوادشون چيزي در اين رابطه بگم. حالا كه رابطه ي ما جدي تر شده و قرار بر خواستگاري هست خواستند كه خانواده ي من هم چيزي درمورد سابقه ي طلاقم نگن، چون خانواده ي ايشون با ازدواج كسي با اين شرايط با پسرشون كه تا بحال تجربه ي زندگي مشترك نداشته كاملا مخالفند و خيلي اذيت ميشند. حالا با توجه به اينكه اين آقا خودشون در جريان گذشته من هستن آيا اينكه به خانوادشون نگيم كار درستيه؟ و پنهون كاري محسوب نميشه؟ چقدر لازمه خانواده ي شريك زندگي از گذشته ي ما بدونه؟ و بعدا اين پنهانكاري مشكل ساز نخواهد شد؟ اين اصرار به قدري زياده كه گفتن يا نگفتن اين موضوع ميتونه باعث اتمام يا ادامه ي رابطه بشه. و از طرفي هم من با دلايلي كه ايشون ابتداي رابطه آورده بودند براي نگفتن اين موضوع قانع شده بودم و گفته بودم كه نميگم. اما نميدونم كه اينكار درسته يا نه.
مرسي از وقتي كه ميذارين.

مهمترین سوال :
تا چه حد لازمه خانواده ي همسر آينده از گذشته ي ما بدونند؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
01 دی 1398 ساعت 23:21

 سلام . وقت بخیر .

ممنونم که مساله تان را با ما در میان گذاشتید .

بیان کردید که با فردی در  رابطه هستید که شرایط زندگی خود را برای ایشان بازگو کرده اید و ایشان نیز با این موضوع مشکلی ندارند . و در خواستشان از شما این بوده که تمایل دارند  خانواده شان از این مساله اطلاعی نداشته باشند . اینکه شما نگران این موضوع هستید  که در آینده مشکلی برایتان ایجاد شود نگرانی قابل درکی است و به شما حق میدهم که احساس خوبی نداشته باشید  اما این مساله موضوعی است که ایشان باید درموردش تصمیم بگیرند که ظاهرا هم با این قضیه کنار آمده  و مساله مهمی برایشان نیست . به احتمال ،ایشان با شناختی که از خانواده خود دارند و جهت جلوگیری از بروز پاره ای مشکلات ، چنین تصمیمی گرفته اند .اگر تنها موضوعی که شما  را نسبت به این رابطه نگران می کند همین قضیه باشد و در سایر موارد مشکلی را احساس نکرده اید ، صرف این درخواست ، شاید بهتر باشد که رابطه را حذف نکنید . کما اینکه اگر در آینده نیز خانواده شان به هر علت متوجه ماجرا شدند ، طرف برخورد آنها همسرتان خواهد بود .از طرفی میتوانید تمایل و درخواست ایشان را برای آنها توضیح دهید .

نکته ای که بهتر است به آن توجه بیشتری نمایید این است که آیا الگوی رفتاری پنهان کاری در ایشان وجود دارد یا خیر؟ آیا در زمینه های دیگری نیز  از شما درخواست مشابهی دارند و یا خودشان با شما چنین برخوردی کرده اند ؟

در صورت ادامه دادن فرآیند آشنایی ، شما میتوانید با شناخت وآگاهی بیشتری نسبت به ایشان و نقطه نظراتشان ، انتخاب مناسبی داشته باشید.

برایتان راهی روشن ارزو میکنم ....

نسرین قربان زاده _خانه توانگری طوبی


معرفی درس
ازدواج مثبت
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه