سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

با دختری صحبت میکنه که به من معرفی نشده

پرسش

تاریخ ثبت : 30 خرداد 1398
1,350  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقتتون بخیر من حدود ۲ سال که ازدواج کردم در دوره عقدمتوجه شدم که قبل از ازدواج با من و در زمان دوستیمون با دو دختر دبگه هم ارتباط داشته ولی چون قبل عقد بود با کمک مشاور سعی کردم فراموش کنم ولی الان متوجه شدم با گذشت دو سال از زندگی هنوز با یکی از اون افراد گاهی در ارتباطه،شوهرم خیلی منو دوست داره و خیلی برام احترام قایل از دوست داشتنش کاملا مطمنم ولی نمیدونم دلیل این ارتباطش چیه و اینکه کلا آدم راحتیه توو روابطش چیکار کنم که متوجه بشه این کارش باعث ناراحتیم میشه،و اینکه اون خبر نداده من از روابطش خبر داشتم

مهمترین سوال :
آیا به روش بیارم که من میدونم؟ واقعا درمانده شدم

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
04 شهریور 1398 ساعت 23:21

باسلام واحترام

توضیحات شما در رابطه با مسئله ای که مطرح فرمودید را خواندم . میتوان درک کرد که حس استیصالی که در شما ایجاد شده  تا چه حد ناخوشایند است. اما درماندگی وافکار منفی قطعا راهکار مشکل شما نمیباشد. در این زمینه مواردی حایز اهمیت وجود دارد، به طور مثال اینکه چه دلیلی وجود داشته که در دوران آشنایی وزمانیکه قرار بوده شناخت درستی نسبت به یکدیگر به دست آورید از موضوعی به این مهمی چشم پوشی کنید وتصمیم گرفته اید بدون اینکه از طرف مقابلتان سوالی بپرسید،  به فراموشی این مسئله بیندیشید؟مگر غیر از این است که شفافیت یکی از آیتم های یک رابطه عاطفی سالم است وبرای رفع ابهام وهرگونه افکار اشتباه باید بالغانه طرفین بایکدیگر صحبت کنند؟ 

اکنون بعد از گذشت دوسال مجدد دچار همان مسئله ای شده اید که اکنون باعث  ابهام وسرگشتگی شما شده است.بهترین پیشنهاد در حال حاضر این است که ابتدا بررسی کنید چه چیزی باعث شده است که نتوانسته اید با همسرتان در رابطه با ارتباطاتش ( در این مدت) صحبت کنید، از احساستان بگویید وشفاف سازی کنید؟

سپس باید بتوانید در یک موقعیت مناسب با همسرتان صحبت کنید بدون حاشیه رفتن ومحکوم کردن ایشان. باید فکت بدهید، از احساستان بگویید وسپس از انتظار وپیشنهادتان صحبت کنید.

در نظر داشته باشید که برای داشتن یک رابطه عاطفی موفق به چیزهایی فراتر از علاقه واحترام نیاز است.اگر با این شیوه پیش بروید اعتماد در رابطه تان از بین میرود ومشکلات پیچیده تری بوجود می آید.

ازدواج خوب اتفاقی نیست ، هیچ یک از طرفین نباید نقش خودشان را در ایجاد یک رابطه خوب نادیده بگیرند ، ضمن اینکه ادامه دادن به نقش قربانی ونادیده گرفتن سهم خودتان در ایجاد مشکل فعلیتان فقط رابطه را به سمت تنش واز هم گسیختگی میبرد.

اینکه همسر شما در روابط راحت است وباعث ناراحتی شما میشود مسئله ای است که باید توسط شما بیان شود، اگر شما تاکنون در این رابطه صحبتی نکرده اید واعتراضی نداشته اید پس همسر شما چگونه باید  متوجه ناراحتی شما میشده؟ 

گاهی اوقات ما به دلیل اینکه فکر میکنیم طرف مقابلمان باید بتواند از خواسته ها وذهنیت ما مطلع باشد ( خطای شناختی ذهن خوانی) از بیان درست وصریح یک موضوع اجتناب میکنیم ودر جایی واکنش نشان میدهیم که نه تناسب دارد ونه طرف مقابل متوجه موضوع میشود. این غیرمسقیم گویی ها وابهامات بی دلیل در رابطه نتیجه اش میشود:بی اعتمادی، از بین رفتن صمیمت .

تا زمانیکه طرفین رابطه به این نتیجه نرسند که تنها راهکار حل مسئله ، صحبت وگفتگو به شیوه درست وبالغانه است ( مهارت حل تعارض) مشکلات به قوت خود باقیست وبا راهکار های ناکارامد مثل سکوت مشکلات پیچیده تر ودرماندگی بیشتر میشود.جایی باید نشست الگوی اشتباه را در رابطه بررسی کرد وسپس به اصلاح آن پرداخت.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
پیام ها

معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه