سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

جدایی بعد از تقریبا یک سال

پرسش

تاریخ ثبت : 21 اردیبهشت 1398
738  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سه سال پیش از همسرم با وجود یک پسر 9 ساله جدا شدم. سال دوم جدایی در یک مکان عمومی کسی رو دیدم که از همون نگاه اول عاشق شدم. اونجا اسم فامیلش رو متوجه شدم و وقتی اومدم خونه گشتم و اینستاگرامش رو پیدا کردم. ناشناس پیام دادم و آشنا شدیم. مذهبی بود و فقط به عقد موقت راضی به رابطه شد. یکسال و نیم باهاش بودم، بقدری عاشقش شده بودم که اولویت زندگیم بود. هفته ای دوسه بار هم رو میدیدم و باهم وقت میگذروندیم. مسافرت خارج از کشور رفتیم. تئاتر، سینما و... اوایل همیشه میگفت زن بگیرم میرم. بعدا میگفت خدا گفته 4 تا زن دائم هزارتا صیغه ی. خیلی ارتباطمون خوب پیش میرفت. اولویت تمام زندگیم و دنیام بود. اگر هزارتا اختلاف داشتیم تا بغلم میکرد تموم میشد. رابطمون ادامه داشت تا اینکه یه روز زنگ زد گفت مامانم کسی رو برام دیده، گفت چرا بغض کردی؟ چیزی نیست. ساعت 7 رفت دختره رو دید شب زنگ زد که بد نبود گفتم تکلیف من چیه؟ گفت بمون خودم بهت زنگ میرنم. که من گفتم آدم سوم رابطه ی دونفره نیستم، گفتم خدانگهدار . 40 روزمنتظر بودم تا بفهمم چکار کرده. روانشناسم گفت زنگ بزن که با تماسم فهمیدم عقد کرده. لطفاکمکم کنید، حالم خیلی بده، هنوز منتظرم برگرده، گریه میکنم، عکساش و صداهاشو گوش میدم.

مهمترین سوال :
لطفا کمکم کنید آروم بگیرم، خیلی آدم خودشیفته و خود رای و مغروری بود، هرکسی نمیتونست باهاش کنار بیاد ولی عاشق زن نداشته اش بود. خیلی بهانه میگرفت و اذیتم میکرد ولی من عاشقش بودم و همیشه بهش میگفتم من از پدر و مادرت هم بیشتر دوستت دارم. گاهی بقدری حالم بد میشه که با ماشبن راه میافتم تو محلشون که فقط شاید ببینمش، یا اگر ماشینی مثل ماشین اون ببینم دنبال ماشین میافتم که نکنه اون باشه. چندبار نزدیک بود تصادف کنم. با چندتا از دوستاش دورادور ارتباط دارم، همه پشتش بد میگن که با اون اخلاقش کی میتونست تحملش کنه؟ عکس زنش رو که دیدم کلی گریه کردم. ولی از گوشیم پاکش کردم. داشتم میمردم از تصور اینکه ... پیش روانشناس رفتم، گفت اون آغوش برات تداعی آغوش کسی بود در گذشته و ارتباطتتون مادر و فرزندی بود. کمکم کنید که با این دلتنگی چطور کنار بیام؟ چطوری ادامه بدم و اینکه من مطمئنم برمیگرده چطور رفتار کنم که هرگز دیگه نیاد؟ وقتی باهاش خداحافظی کردم انتظار داشتم باز هم مزاحمش بشم. این حجم غرور و عزت نفس من تو باورش نمیگنجه. ذهنم خیلی شلوغه، کمکم کنید آروم شم

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سارا میرزامحمدی
سارا میرزامحمدی
07 دی 1398 ساعت 13:05

بانوی گرامی 

مطالب تان را خواندم . بودن در چنین وضعیت بلاتکلیف و آزار دهنده ای سخت و تا حدودی غیر قابل تحمل است. 

به نظر میرسد ایشان همیشه در قالب شوخی به شما عنوان میکرده اند که به دنبال همسر واقعی میگردند و مسلما شمارا به چنین عنوانی قبول نداشته اند. 

مگر اینکه بپذیرید که شخص سوم رابطه باشید و برای زندگی خصوصی ایشان مشکل آفرین نباشید که قطعا شما چنین چیزی را نخواهید پذیرفت. 

اگر همه اینها را قبول دارید باید بالغانه مسئولیت انتخاب خود را پذیرفته و به دنبال بهتر شدن حال خودتان باشید. 

شما مداوما کارهایی انجام میدهید که به شدت آسیب وارد شده به شما افزوده و ناراحتی بیشتری را شامل حالتان خواهد کرد. 

اگر تصمیم گرفتید که این ارتباط را ترک و فراموش کنید نکات زیر احتمال دارد به شما کمک کنند. 

۱. روی یک کاغذ مزایا و معایب بودن با چنین فردی و مزایا و معایب کنار گذاشتن وی را لیست کنید. 

۲. از خودتان بپرسید چرا به این ارتباط نصفه و نیمه تن داده اید و حاضر به ترک کامل آن نیستید. احتمال وجود تله هایی همچون رهاشدگی یا وابستگی درون شما هست که باید با صبوری کامل آنها را بررسی کنید و مشکلتان را ردیابی و سپس حل کنید. 

۳. برای اتمام رابطه باید تمام اشیایی که شما را به یاد ارتباط گذشته تان می اندازند صرف نظر کرده و آنها را دور از چشمتان بگذارید. رفتن به خیابانهای محل تردد وی نیز همینقدر آزار دهنده است و باید در خودتان کنترلش کنید. 

۴. با کسانیکه با وی در ارتباطند به هیچ وجه مرتبط نباشید. و به دنبال اطلاعات از ایشان نگردید.

۵. انرژی ذهنی تان را در طول روز صرف کارهای دیگری همچون کتاب، دیدن فیلم، معاشرت با دوستان و هرچه مورد علاقه تان هست بکنید. 

اینکارها به مروز زمان باعث میشنود که شما فراموش کنید و به زندگی عادی باز گردید. عزت نفس شما باز خواهد گشت و این مسئله حتی اگر اون شخص به طرفتان برگردد، به شما کمک خواهد کرد تصمیم درست و عاقلانه بگیرید . 


از اعتمادتان به مجموعه ما سپاسگذارم

سارا میرزا محمدی 


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید نوشته جفری یانگ ترجنه دکتر حسن حمیدپور

معرفی درس
پس از جدایی عاطفی و طلاق
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه