سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

از دست دادن شغل با انتخاب خواستگارم

پرسش

تاریخ ثبت : 25 اردیبهشت 1398
496  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
حدود 4 سال است که در ارتباطیم و از همه زندگی همدیگه باخبریم. از نظر وضعیت مالی معمولیه و به خاطر شغلشون همیشه باید در دسترس باشن. من هم در شهر خودمون شاغلم. ما دوتا از دو تا شهر متفاوتیم که حدود دو ساعت با هم فاصله دارن. ایشون میگن اگه ازدواج کنیم برات رفت و آمد سخته که بری سرکار. از طرفی من نمی خوام کارم رو از دست بدم. اگه با ایشون بخوام ازداوج کنم همه تلاش های که برای شغلم کردم رو باید کنار بذارم و از خانواده ام هم دور بشم. راهکارتون چیه؟

مهمترین سوال :
چه راهکاری بهم پیشنهاد می کنید؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
03 دی 1398 ساعت 01:03

سلام . 

نوشته تان را خواندم . ممنونم که برای حل مساله تان به ما اعتماد کرده اید.

دوست عزیز بیان کرده اید که حدود 4 سال است  با فردی در ارتباط هستید که از تمام جوانب زندگی یکدیگر خبر دارید . و اکنون در برابر  انتخاب بین همسر و شغلتان مردد هستید . برای من قابل درک است که برای کسب موفقیت و جایگاه شغلی خود تا چه اندازه تلاش کرده اید  و این تلاش قابل تحسین است ، از طرفی به  رابطه تان نیز اهمیت می دهید .بین دوراهی قرار گرفته اید که به نظر می رسد برای انتخاب بهتر لازم است به مواردی توجه بفرمایید . 

مزایا و معایبی که این انتخاب برای شما به همراه دارد را برای خودتان به صورت یک لیست بنویسید. کدام یک از این دو مورد برای شما مزایای بیشتری به همراه دارد  :داشتن همسر یا داشتن شغل ؟ 

بیان کردید که در صورت ازدواج و نقل مکان به شهر جدید از خانواده تان دور می شوید .  با توجه به فاصله دو ساعته شهر های سکونتی شما ، احتمالا مشکل حادی بوجود نخواهد آمد و شما با مدیریت و برنامه ریزی که  می کنید  ، میتوانید این مساله را تا حدودی چاره اندیشی کنید . 

 اما رفت و آمد روزانه به محل کارتان  بسیار دشوار و فرسایشی  به نظر می رسد .می توانید به شرایطی فکر کنید که کار خود را به محل سکونت جدیدتان  منتقل کنید . جوانب و شرایط انتقال را بسنجید . اگر این شرایط مهیا نیست و نمیتوانید به انتقال کارتان  به صورت عملی فکر کنید ، به امکان دست یابی به یک شغل جدید متمرکز شوید .درباره همگی این موارد در ستون مزایا و معایب انتخابتان بنویسید . 

همراه گرامی به یاد داشته باشید که ازدواج مقوله بسیار مهمی است که لازم است شما با نهایت دقت و آگاهی و رعایت بیشتر جوانب به آن پرداخته  و اقدام کنید .پیامد های این انتخاب گاهی تا آخر عمر همراه شما و احتمالا فرزندانتان خواهد بود .بنابراین با توجه به تمام جنبه ها بین انتخاب همسر یا ادامه دادن شغل تصمیم بگیرید .

ارزوی موفقیت برای شما دارم .

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی



معرفی درس
ازدواج مثبت
ازدواج 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه