سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

کدامیک از درسهاتون برای شرایط من پیشنهاد میشه؟

پرسش

تاریخ ثبت : 26 اردیبهشت 1398
668  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من سه ساله ازدواج‌کردم. از خانواده ام‌ دور هستم. بیش از اندازه وابسته همسرم شدم. احساس میکنم اعتماد بنفسم رو از دست دادم و شخصیتم رو گم کردم، برای هر چیزی منتظر تایید همسرم هستم، بخاطر این وابستگی ارتباطم باهمسرم خیلی بد شده و کار ما داره به جدایی کشیده میشه. لطفاً کمکم کنید. من زیادی دوستش دارم و همین باعث شده خودم رو کلا فراموش کنم و برای نگه داشتنش هر کاری بکنم.

مهمترین سوال :
به من کمک کنید که این وابستگیه بیش از حد به همسرم رو چطور و با کدوم درس دکتر شیری باید رفع کنم؟ چطور اعتماد بنفسم و شخصیت اصلی خودم رو برگردونم؟ چون همش منتظر تایید اون هستم. نمیخوام اینطور باشم. زندگیم به جدایی کشیده شده. لطفا کمکم کنید

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
26 آذر 1398 ساعت 09:33

سلام . وقتتان به خیر .

نامه تان را خواندم . نکته ای که توجه مرا جلب کرد این بود که در طول مدت سه سالی که از ازدواج شما گذشته است چه اتفاقاتی افتاده که شما چنین حالاتی را در خود تجربه می کنید ؟  تا چه حد از حمایت عاطفی و روانی از طرف همسرتان برخوردارید ؟  اینکه که از خانواده تان دور هستید می تواند یکی از علت هایی  باشد که شما به همسرتان به شکلی افراطی وابسته شده اید .  برای حل این  مشکل تا کنون چه اقداماتی را  انجام داده اید؟

به نظر می رسد وابستگی ، کمبود اعتماد به نفس ، ترس از رها شدن ، فراموش کردن خود و تلاش برای تایید گرفتن از همسر ، همگی ناشی از تله های درونی شماست که به دلیل قرار گرفتن در موقعیت های مختلف فعال  می شوند .

بیشتر احساساتی که تجربه می کنید ،  احتمالا مربوط به افکاری است که باید ها و نبایدهای زندگی شما را تعریف می کند .مثل من باید به بهترین شکل عمل کنم  ، همسرم باید ...من نباید ... و مواردی از این دست .

دوست عزیز سرویس دهی بیش از حد ، چسبندگی و عدم توانایی در حل و فصل کردن مسایل نرمال زندگی ، ر پی جلب رضایت دایمی همسر بودن  ، همگی جزو عوامل بازدارنده ای است که به رابطه تان بیشتر از آنچه که کمک کند آسیب می زند . با شناسایی و کار کردن روی تله های خود فعالیت آنها را کنترل کنید .

مطالعه کتاب های زیر و تهیه سی دی های آموزشی را به شما توصیه می کنم .

با ارزوی موفقیت و کامیابی برای شما 

نسرین قربان زاده  _ خانه توانگری



معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید انتشارات ارجمند
زندانیان باور انتشارات ارجمند

معرفی درس
رهایی از مهرطلبی
من ارزشمند
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه