سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

کسی رو دوست دارم که میگه بهم احساسی نداره

پرسش

تاریخ ثبت : 27 اردیبهشت 1398
520  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من پسری هستم ۲۱ ساله و دانشجوی دانشگاه تهران. و یک سالی هست که رابطه عاطفی ندارم. بعد از یک سال با دختر خانمی اهل شمال آشنا شدم و به دیدنش رفتم. ولی قرار بود توی قرار اول مثل دوتا دوست باشیم و بعد راجع به رابطه تصمیم بگیریم. بعد از قرار دختر خانوم با اینکه از من خوششون اومد ولی گفتن به من حسی ندارن. و یک رابطه نیاز داره که یه اتفاقی بیفته اولش و اون اتفاق نیفتاده. ولی من از ایشون خوشم اومده. میخوام ببینم ایا راهی هست که این رابطه به سرانجامی برسه. یا باید مثل دوست های معمولی باشیم.

مهمترین سوال :
برای شروع رابطه آیا نیازه که حتما یک احساس قوی باشه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
25 آذر 1398 ساعت 18:55

باسلام واحترام

باتوجه به توضیحاتتان به نظر میرسد که  سابقه رابطه عاطفی داشته اید، واکنون بعد از یکسال به دنبال برقراری رابطه دیگری هستید اما از آنجاییکه ارتباط یک امر دوسویه است پس نمی توان تنها به علاقه والویتهای خودتان اکتفا کنید.چرا که برای برقرای رابطه هر فردی معیارهایی دارد که ترجیح میدهد براساس آنها وارد رابطه شود.در رابطه با سوالی که مطرح فرمودید توجه به چند نکته اهمیت دارد وآن اینست که در چند دفعه اول ملاقات نباید انتظار فوران عشق داشت وانتظار داشت که در همان روزهای اول احساس خاصی تجربه کرد بلکه باید زمان داد وبا گذشت چند جلسه وبررسی رفتارها وگفتار طرف مقابل نسبت به احساس وعلاقه دید واقع بینانه ای پیدا کرد.

اما برای برقراری رابطه عاطفی درست، نیاز به بلوغ عاطفی است که آموختنی است، همچنین نکته بسیار مهم در زمینه ارتباط اینست که با افراد «هم مرز» خودتان ارتباط برقرار کنيد: 

دوستاني یا افرادی را انتخاب کنيد که به لحاظ روحي و اخلاقي به شما نزديک ترند. بسياري از رابطه ها به اين دليل موفق نمي شوند که شما فرد مناسبي براي آن رابطه نيستيد. اين که چقدر خودتان را به آب و آتش زده باشيد، عالي رفتار کرده باشيد، هر کاري که مي خواستند، انجام داده باشيد، اهميتي ندارد. مهم اين است که به خوبي مرز خود و طرف مقابل تان را بشناسيد و تا حدود زيادي از اين نظر با يکديگر شباهت داشته باشيد.

درنهایت باید به ایشان فرصت دهید واز اصرا کردن بپرهیزیدو به همین دوستی ورابطه معمولی اکتفا کنید ومدت زمان مشخصی را در نظر بگیرید وبا یکدیگر در این زمینه به توافقی برسید ، باگذشت زمان ودقت بیشتر نسبت به رفتارها ی شما  احتمال تغییر احساسشان نسبت به شما وجود دارد وایشان میتوانند تصمیم درستی بگیرند.

باسپاس از اعتماد شما 

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب
عشق چیست؟

معرفی درس
20+40 نکته نبوغ عاطفی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه