سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

در قبال خیانت پدر و اطلاع خواهر کوچکتر چه کنم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 30 اردیبهشت 1398
906  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سال آخر دندانپزشکی و فعلا وابسته به پدر و مادر. اخیرا خواهر 15 ساله ام پیامک های پدرم را که نشان از خیانت بود نشانم داد, طوری بود که نتونستم روی کار پدرم سرپوش بذارم و خواهرمو نگران تر نکنم. خواهرم 2 هفته ای میشه که خبر داره, ولی از جزییات ماجرا باخبرش نکردم, ولی مطمئنم که پدرم با یکی از آشناهای دورمون که شوهر هم داره رابطه عاطفی و جنسی داره. مکالماتش رو ضبط کردم و متوجه شدم. رفتارش با مادرم خیلی وقته سرده, خواهرم هر روز از پدرم فاصله میگیره. چند سال قبل هم چندین پیامک مشکوک دیده بودم ولی دخالتی در رابطه ی والدینم نکردم, نمیدانم الان باید چه واکنشی داشته باشم. شاید اون موقع یه کاری میکردم الان کارشون به اینجا نمیکشید. خانواده ام وضع مالی متوسط دارن, خودم هم نامزد دارم. یک سال دیگه عروسیمه..

مهمترین سوال :
لطفا راهنماییم کنید که چه واکنشی داشته باشم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
20 آذر 1398 ساعت 15:04

باسلام واحترام

 یکی از شریط سخت در زندگی افراد موضوع فهمیدن خیانت پدر و یا مادر است که بسیار ناخوشایند است،در رابطه با مسئله ای که شما مطرح فرمودید تفاوتی ندارد شما یا خواهرتان چند سالتان باشد، مسلما پی بردن به اینکه پدرتان به مادرتان خیانت میکند، برای شما بسیار سخت و ناراحت کننده خواهد بود.فرزندی که شاهد خیانت پدربه مادرش بوده است دچار شوک روحی و سردرگمی میشود. چرا که نمیتواند با پدرش همانند قبل ارتباط برقرار کند و علاوه بر این نمیداند واکنش صحیحی که باید به مسئله خیانت پدر به مادر نشان دهد چیست. آیا باید بی تفاوت باشد؟ 

فارغ از اینکه چگونه به خیانت پدرتان پی برده باشید، مهمترین موضوعی که قبل از هر چیز لازم است به یاد داشته باشید اینست که روابط عاطفی زن و شوهر دارای پیچیدگی های فراوانی است که برای افراد خارج از رابطه قابل درک نیست. مسلما زمانی که یکی از دو نفر به دیگری خیانت میکند در رابطه آن ها مشکل جدی وجود دارد. اما شما با وارد شدن به مسائل خصوصی رابطه و یا مثلا در جریان قرار دادن مادرتان بدون در نظر گرفتن شرایط، ممکن است به شدت به این مشکلات دامن بزنید و آن را پیچیده تر کنید. پس تا حد امکان در روابط شخصی پدر و مادرتان دخالت و تجسس نکنید و حل مشکلات رابطه را به خود آن ها بسپارید. به خصوص اینکه درنظر داشته باشید ممکن است مادرتان خودش به موضوع خیانت پی برده باشد ولی بنا بر مصلحتی ترجیح داده باشد موضوع را آشکار نکند. اصرار شما به آشکار شدن خیانت پدر ممکن است تمام معادله رابطه را بهم بریزد و با از بین رفتن حریم هایی که در حال حاضر بین دو نفر وجود دارد، خانواده را در خطر فروپاشی قرار دهد.اینکه چه تصمیمی برای مواجهه با خیانت پدر باید گرفت به عوامل متعددی بستگی دارد.مثلا به رابطه شما با پدرتان . اما به عنوان خواهر بزرگتر میتوانید حامی خوبی از لحاظ روانی برای خواهرتان باشید. همچنین در نظر داشته باشید ورود بیشتر وتمرکز بر روی این مسئله توسط شما میتواند بر روی روابط شما ونامزدتان تاثیر گذار باشد.بنابراین به جای راهکارهای اشتباه ،با ترفندی از پدر ومادرتان بخواهید که نزد مشاور بروند تا نزد یک کارشناس مسائلشان را مطرح کنند واز ایشان کمک بگیرند.

همچنین شما باید کارهایی برای بهبود زندگی خودتان انجام دهید:

۱)خودتان را درگیر نکنید و جانب‌گیری هم نکنید. درست کردن اوضاع وظیفه شما نیست. بااینکه چنین اتفاقی مطمئناً روی شما تاثیر می‌گذارد ولی تصمیماتی که والدینتان می‌گیرند تصمیمات خودشان است، نه تصمیمات شما.

۲)جاسوسی نکنید. ممکن است وسوسه شوید که شواهد و مدارکی علیه پدر تان که خیانت می‌کند پیدا کنید ولی این کار هیچ ارتباطی به شما ندارد و وظیفه شما نیست. این ازدواج شما نیست که احساس کنید به شما خیانت شده است. شما فرزند آن خانواده هستید. با این وسوسه مقابله کنید و سعی نکنید موبایل  او را چک کنید.

۳) زود نتیجه گیری نکنید.شما جای پدر تان که خیانت کرده است نیستید و این احتمال وجود دارد که از کل ماجرا باخبر نباشید. ازدواج مسئله‌ای بسیار چالش‌انگیز است و هر دو طرف در مورد آن سهیم هستند. ممکن است مشکلی وجود داشته باشد که شما چیزی از آن نمی‌دانید. زود نتیجه‌گیری کردن درمورد اتفاقی که افتاده است کمکی به رابطه شما ووالدین تان نمی‌کند؛ البته ناگفته نماند که هیچ دلیلی نمی تواند خیانت را توجیه کند اما این یک مسئله خصوصی بین پدرومادرتان است.

۴)زندگی خود را پیش ببرید.بااینکه خیانت پدرتان ممکن است تهدیدی برای آینده خانواده باشد ولی زندگی خودتان هنوز در جریان است. شما می‌توانید کنترل بعضی مسائل در زندگی را به دست گیرید، مخصوصاً وقتی که احساس می‌کنید کنترلی روی بعضی دیگر از مسائل آن ندارید.

 در نهایت‌اینکه اگر می بینید وفاداری در خانه شما پایمال شده است پس شما به عنوان فرزند خانواده، تصمیم بگیرید این ضد ارزش را نیاموزید و با آن مقابله کنید.ضمن اینکه همیشه به خاطر داشته باشید که یکی از خصوصی ترین و محرمانه ترین روابط، رابطه زن و شوهری است که هیچکس نباید در آن دخالت داشته باشد مگر با اجازه خود آنها.

به ترتیب زندگی والدین خود دست نزنید و به طور مستقیم مادرتان را متوجه این امر ننمایید. در اکثریت غریب به اتفاق خیانتها وبی وفایی ها هر دو طرف متوجه اتفاق روی داده هستند اما بنا به برخی از مصلحتهای درست یا نادرست، برخورد جدی با آن نمی کنند لذا شما هم بهتر است در روابط خصوصی والدین خود تجسس نکنید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
ملت عشق

معرفی درس
امپراطوری رابطه
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه