سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

فرار از تعهد

پرسش

تاریخ ثبت : 01 خرداد 1398
557  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با کسی هستم که واقعا دوستم داره و همیشه میگه مطمئنم کسی پیدا نمیشه که به اندازه تو بتونم باهاش بسازم، از طرفی هم میگه جرئت شروع برای ازدواج رو ندارم و نمیتونم مسئولیتش رو بپذیرم چون هنوز تکلیف زندگی خودم هم مشخص نیست
از طرفی هم نمیگه که منتظر بمون!

مهمترین سوال :
نقش من چیه توی این رابطه؟
چه کاری ازم برمیاد برای گذر از این دوره

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
12 آذر 1398 ساعت 20:48

 سلام و وقت به خیر.از حسن اعتمادتان  به گروه پرسش 24 کمال تشکر را داریم .

 سوالی که مطرح کرده اید دارای دو وجه متفاوت است . از یک طرف سوال شما مربوط به این است که در رابطه ای که ذکر کرده اید شما چه نقشی میتوانید بر عهده بگیرید و از طرف دیگر برای آسان طی کردن مرحله گذر ،درخواست راهنمایی کرده اید . در نتیجه من متوجه نشدم که هدف شما بر ماندن یا رفتن از رابطه استوار است .در هر صورت پاسخی که می توان به شما داد این است که فرد مورد نظرتان با اینکه به شما علاقه مند است  ، آینده ای را برای رابطه تان ترسیم نکرده  و حتی به روشنی به شما اظهار کرده است فعلا شرایط و آمادگی لازم برای ازدواج را نداشته  وپیشنهاد اینکه صبوری کنید و منتظرشان بمانید را هم  نداده است.  آنچه که لازم است به آن توجه کنید این است که دلیل ماندن شما در رابطه ای  که آینده ای  برای آن متصور نیستید چیست؟ اگر آینده رابطه تان برای شما اهمیتی ندارد و صرفا از کنار هم بودن لذت می برید ،به دنبال چه نقشی در رابطه می گردید ؟ 

از احساس خودتان به ایشان صحبتی نکرده اید . اگر شما نیز به ایشان علاقمند هستید ،  درکتان میکنم که نگران از دست دادن ایشان و احساسات ناراحت کننده  تمام شدن یک رابطه عاطفی باشید . بنابراین بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که  با ایشان در مورد رابطه و آینده آن بطور واضح صحبت کنید . بعد از پاسخ ایشان است که باید تصمیم بگیرید در رابطه ای بدون آینده مشخص بمانید و یا از رابطه خارج شوید.

امیدوارم مسیر زندگیتان همواره روشن باشد . در کنارتان هستیم ...

 نسرین قربان زاده _ خانه توانگری 


معرفی درس
رابطه عاطفی بهتر
پس از جدایی عاطفی و طلاق
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه