سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چقدر باید محبت کنم؟!

پرسش

تاریخ ثبت : 04 خرداد 1398
2,472  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من زني ٤٠ ساله هستم. ظاهر نسبتا خوبي دارم، اجتماعي و معمولا مورد توجه قرار ميگيرم. ولي هميشه بعد از شروع ارتباطم با هر آقايي در مدت كوتاهي تبديل ميشم به دوست صميمي و معمولي اون شخص و بهم ميگه مي خوام به عنوان يه دوست هميشه كنارم باشي. تا جايي كه شروع ميكنه در مورد دخترهاي ديگه نظرم رو بپرسه. سعي كردم طبق آموزشها، خواهر دلسوز نباشم ولي در اون حالت هم چون شخصيتم نمايشي ميشه آدمها ازم دور ميشن. گاهي حتي ميگن گير ميدي! واقعا دارم اذيت ميشم! تو اين مدت هم لااقل چهار پنج مورد با همين شرايط داشتم. الان يک رابطه جديد شروع كردم كه آقا ميگه تو خيلي مهربوني و من اين رو دوست دارم ولي باز هم حس مي كنم داره ازم دور ميشه! اگه بخوام كمتر محبت كنم در واقع خصوصيتي كه دوست داره رو ازش دريغ كردم و اگر بخوام مثل هميشه محبت كنم مي ترسم مثل بقيه آدمها بشم واسش، يه دوست دم دستي كه نگران از دست دادنم نيست! لطفا بگين من چه كار كنم؟ حس مي كنم ایشون ترس از وابستگي احساسي هم تا حدي داره. ولي از طرفي هم به خاطر دور بودن از خانواده اش شديدا تشنه احساسه، ولي باز هم مطمئن نيستم كه بايد تا چه حد بهش محبت كنم و در تماس باشم؟

مهمترین سوال :
در چه حد به طرفم محبتم رو نشون بدم و در تماس باشم كه نه دم دستي بشم و نه ازش دور بشم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

ساجده ودودی
ساجده ودودی
11 آذر 1398 ساعت 20:12

سلام 

از اینکه اعتماد کردید و مسئله خود را با ما در میان گذاشتید خرسندیم . امیدوارم که پاسخ من بتواند تا حدی به شما کمک کند. 

شما عنوان کرده اید  که به دفعات افرادی که با شما در ارتباط هستند به یک دلیل واحد شما را ترک می کنند . به نظر می رسد شما از یک اتوماسیون رفتاری خاص استفاده می کنید که کارامد هم نیست . در نوشته تان بیان کرده اید که اگر محبت نکنید یعنی خصوصیتی که فرد مقابلتان دوست دارد دریغ کرده اید. منظور این نیست که محبت نکنید . منظور این است که محبت شما مانند یک مادر نباشید. اصطلاحی که به " مامان بازی " مشهور است. 

یک مرد از شریک عاطفی خود انتظار ندارد که مانند مادرش باشد. مراقبت از غذا و دارو ، نوع پوشش،  ساعت خواب و رفت و آمد محبت هایی مادرگونه است. بیشتر  پرداختن به این موضوعات شما را یک یار عاطفی مطلوب جلوه نخواهد داد. 

شما باید جلوه های زنانه خود را بشناسید و از آنها استفاده کنید.
برای تحقق این امر باید 'هنر ظریف حفظ تعادل' را یاد بگیرید و برای ادغام آهسته و نامحسوس وجوه زنانه و مادرانه خود از صبر لازم برخوردار شوید.
جستجوی قهرمانانه برای کسب قدرت بر دیگران،فتح و غلبه نیست ، جستجویی است برای ایجاد تعادل در زندگی از طریق پیوند وجوه زنانه و مادرانه سرشت خود.


موفق و پایدار باشید. 

ساجده ودودی

خانه‌ توانگری



معرفی کتاب
ژرفای زن بودن / مورین مورداک

معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
جذابتر شدن و محبوب ماندن
بسته شفای زنانگی 1 و 2 و 3
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه