سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

عشق یا ترحم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 06 خرداد 1398
870  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من مدت 8 ماهه وارد رابطه عاطفی شدم با همکلاسی م ما یه سری اختلافاتی داریم که بر میگرده به تفاوت دیدگاه مذهبی مونه و همیشه ایشون سر مواردی مثل عکس پروفایل مانتو جلو باز بگو بخند با نامحرم و.. از این قبیل موارد خیلی حساسیت نشون میدن در صورتی که من دختر جلفی نیستم و توی همه چیز متعادل رفتار میکنم آدم شادی هستم ظاهر و تیپ برام مهمه و الان احساس محدودیت میکنم هرقدرهم که تلاش میکنن قانعم کنن دو روز تو فاز م اما بعدش دلم میخواد جوری که قبلا بودم باشم از یه طرف ایشون با توجه به اینکه خیلی مذهبی هستن تماس فیزیکی زیادی با من برقرار میکنن که من رو اذیت میکنه و همچنین توی تناقض میزاره و وقتی ازشون توضیح میخام میگن مدل تو باعث برانگیخته شدن پسر های دیگه میشه اما کار من چیزیه که بین خود ماست و چون همو دوست داریم اشکال نداره(گناه شیرینه) اما کار تو سودی برا تو نداره و به دیگران سود میرسونه :( راستش از یه طرف خیلی پسر خوب و سالمیه بهم ارزش میده تمام تلاششو میکنه حالمو خوب کنه خیلی دوسم داره از یه طرف حساسیت های زیادش اذیتم میکنه نمیدونم ادامه بدم یا نه ..قراره تا وقتی کار پیدا کنه و بیاد جلو

مهمترین سوال :
میخوام بدونم چقدر حق با ایشونه چقدر حق با منه؟ بعضی وقتا فکر میکنم ما دو نفریم که هیچ کدوم بد نیستن ولی برای هم خوب نیستن الان که اینو گفتم واقعا یجوری شدم دوست ندارم برای کس دیگه ای باشه.. دوستش دارم اما میترسم توی آینده به مشکل بخوریم من کسی م که دوست داره تو همه مجالس بدرخشه و بهترین باشه ایشون برعکس دوست دارن کم تر تو چشم باشن و به قول خودش تبرج نکنه :)
راستی یه مشکل دیگه اینکه ایشون خیلی مرد رمانتیکی هستن و من بیشتر منطقی و دوست دارم اکثرا جدی باشیم و منطقی نظر بدیم و هر ازگاهی رمانتیک بشیم و مطمعنا این نوع برخورد من و اینکه کمتر عشقولانه میکنم ایشونو اذیت میکنه (سرد مزاجیه من و گرم مزاجی ایشون)
راستش بعضی وقتا شک میکنم که واقعا دوسش دارم یا دارم ترحم میکنم گاهی خیلی دوسش دارم گاهی متنفر میشم
احساس میکنم اصلا طبیعی نیستم و دارم اذیتش میکنم..

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
06 آذر 1398 ساعت 23:56

دوست عزیز ، از اعتمادی که به ما کردید از شما سپاسگزاریم . 

یکی از مواردی که در یک رابطه سالم و ایمن بهتر است مورد توجه قرار گیرد هماهنگی  و  هم ترازی بین دو طرف یک رابطه است که این هماهنگی در زمینه های مختلف خانوادگی ، اقتصادی ، تحصیلی ، فرهنگی ، مذهبی و موارد دیگر است. همان طوری که خودتان اشاره کرده اید از لحاظ نگرش مذهبی تفاوتی بین شما وجود دارد که این موضوع می تواند یکی از ریسک فاکتورهای رابطه شما باشد. از طرف دیگر ایشان نسبت به سبک پوشش ، نحوه ارتباط شما با دیگران و به طور کلی انتخاب های شخصی شما  حساسیت نشان می دهند. اینکه چقدر حق با شماست و چقدر حق با ایشان ، مشکلی را حل نمی کند . مواردی که بهتر است به انها توجه کنید این است که  شما تا چه انداره می توانید در رابطه تان کنترل شدن را بپذیرید؟  همان طوری که اشاره کردید پذیرفتن خواسته های ایشان در کوتاه مدت ممکن است برایتان ازار دهنده نباشد آیا در رابطه ای طولانی و دراز مدت ، توانایی پذیرش خواسته ها و محدودیت های تعیین شده از طرف ایشان را دارید ؟ 

اینکه ایشان فردی مذهبی هستند اما در روابط خود با شما مرزهای اعتقادی خود را  رعایت نمی کنند نیز نکته ای است که لازم است به آن توجه بفرمایید. تعارض موجود بین رفتار و نگرش ایشان که تحت عنوان  " گناه شیرین " تعبیر می شود می تواند در سایر جنبه های زندگی ایشان نیز وجود داشته باشد. تماس های فیزیکی که با شما برقرار می کنند شما را آزار می دهد . واکنششان نسبت به این حس شما چه بوده است؟ اگر از این رفتار احساس رضایت نمی کنید صراحتا به ایشان  اعلام کنید  و چهار چوب و مرزبندی هایتان را برایشان توضیح دهید. همان گونه که ایشان درخواست هایی از شما داشته اند که ممکن است برخلاف میل شما باشد ، شما هم می توانید محدودیت هایی در رابطه تان ترسیم کنید و انتظار داشته باشید که از طرف ایشان مورد احترام و پذیرش قرار بگیرد.

به نظر میرسد شما فردی برونگرا هستید که روابط اجتماعی قوی دارید و از قرار گرفتن در جمع لذت می برید و ایشان فردی درونگرا . این اختلاف تیپ های شخصیتی نیز ممکن است باعث بروز مشکلاتی برایتان بشود. اینکه شما فردی منطقی هستید که دوست دارید اکثر مواقع جدی باشید و در پاره ای از اوقات رمانتیک ، ربطی به سرد مزاجی شما ندارد . ضمن اینکه در یک رابطه عاطفی ما نمیتوانیم تعیین کنیم  که چه وقت هایی منطقی باشیم و چه وقت هایی عاطفی و رمانتیک ! توجه به نیاز های یکدیگر و اولویت بندی آنها لازمه یک ارتباط سالم و عمیق به همراه احترام  متقابل است.

آرزو میکنیم همواره از زندگی و ارتباطاتتان لذت ببرید. 

نسرین قربان زاده _خانه توانگری



معرفی کتاب
همسر مناسب شما ... نوشته پاول تیگر و باربارا تیگر
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه