سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

دلیل رفتارهای ضد و نقیض

پرسش

تاریخ ثبت : 10 خرداد 1398
3,931  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام.من حدود یکسال پیش با اقایی در حد مشتری و فروشنده اشنا شدم.بعد تو اینیستا باهم رو ب رو شدیم.البته رفتار ایشون حین خرید بنده و مادرم جوری بود ک بخواد خودش رو ب چشم بیاره. در اولین برخورد ایشون بودن ک سر صحبت رو باز کردن و من از اینکه ایشون میشناختن و این کار رو میکردن یا ن مطمئن نیستم.نهایتا اینکه ایشون فهمیدن اون پیج تو واقعیت متعلق ب چ کسیه و الان رفتارهایی دارن ک ن میتونم بگم علاقه ای دارن ن میتونم بگم ندارن.از خودشون هم پرسیدم ک اگ از کسی خوششون نیاد چیکار میکنن ک گفتن رک میگن ک نمیتونن با طرف مقابل باشن.درحالیکه تا الان ب من همچین حرفی نزدن و اینکه ب کلام عامیانه با دس پس میزنه و با پا پیش میکشه.من چندباری ب ذهنم رسیده ک برم و رک باهشون حرف بزنم و تکلیفم رو بدونم ولی منطقم این اجازه رو بهم نمیده چون فک میکنم حتی اگه دیوانه وار هم من رو بخواد با ابراز علاقه من از من متنفر میشه...
ی مسئله هم اینکه دوستم بی اطلاع از من خواسته باهاشون حرف بزنه ک اون اقا گفته من نشناخته نمیتونم چیزی بگم و وقتی فهمیده من اجازه ندادم دوستم اسمم رو بگه بهش برخورده و گفته هر جور صلاحشه

مهمترین سوال :
من از رفتارای ضد و نقیض یک مرد چ برداشتی داشته باشم و اینکه برم خودم باهاش رک صحبت کنم از نظر روانشناسی درسته یا خیر
ضمن اینکه هر کاری میکنم فراموشش کنم دقیقا ی برنامه جدید راه میندازه و باعث میشه من امیدوار بشم ولی اقدام جدیی نکرده😔😔😔 ضمن اینکه قبلا یکبار ب شدت از نظر عاطفی ضربه خورده و آیا ممکنه دلیل این رفتار هاش باشه و اگه نیاز ب صبر کردنه چ‌مدت باید صبر کنم تا تکلیفش با خودش مشخص بشه
ممنون از جوابتون

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
16 آبان 1398 ساعت 13:10

درود بر شما

نامه تان را خواندم.

گاهی اوقات آنچه که از نظر ما ابهام در رفتار طرف مقابل است، درواقع نوع تفکر ما برداشتهای شخصی نسبت به رفتار واضح آن فرد است.

ممکن است شما برای ایشان جذاب بوده باشید ولی صحبت کردن ایشان با شما نمی تواند دلیل به علاقمندی باشد.

 در نظر داشته باشید که یک آقا اگر به خانمی علاقه داشته باشد محکمتر و قاطعتر رفتار خواهد کرد. به خصوص اگر به فکر ایجاد آینده ای مشترک با آن خانم باشد.

با توجه به توضیحاتی که مرقوم فرموده اید به نظر می رسد که این کشش صرفاً از سوی شما به ایشان وجود دارد و آن آقا چنین نظری ندارد. شاید ایشان فردی است که روابط عمومی بالا دارد و به همین دلیل شما جذب این اخلاقش شده اید و مدل صحبت کردنش را تلاش برای جلب توجه خودتان برداشت کرده اید. وقتی به شما در مورد علاقه داشتن حرفی نزده به این معنا نیست که " با دس پس میزنه و با پا پیش میکشه" بلکه به احتمال فراوان بدین معناست که اصلا علاقه ای وجود ندارد.

دوست خوبم؛ احساس شما کاملاً محترم است و حس دوست داشتن نیز یک خواسته طبیعی در افراد است. اما بنا نیست که ما براساس آنچه که در ذهن مان هست و هیچ تطابقی با عالم واقعیت ندارد برای خود مشغله ذهنی درست کنیم. البته برای اینکه  از این ابهام خارج شوید ضمن توجه به نکاتی که خدمت تان عرض شد به این موارد هم توجه کنید:

·  به طور کلی لازم است علایم و البته دلایل یک علاقه مندی درست را بشناسید تا به اشتباه نیفتید و پیش از اینکه اطمینان حاصل نکرده اید اقدام خاصی نکنید. همچنین مطمئن شوید که ایشان در رابطه عاطفی با کسی نیست.

·  در مجموع حتی با وجود داشتن یک فرد مورد اعتماد نیز استفاده از واسطه توصیه نمی شود. چون احتمال دارد که پیام شما به درستی منتقل نشود.

·  نحوه ارتباط کاری شما به چه صورت است؟ آیا امکان گفتگوی رو در رو  وجود دارد؟

·   در صورت امکان گفتگو، می توانید به شیوه غیرمستقیم ایشان را متوجه علاقه خود کنید به گونه ای که مسئله ای برای شما ایجاد نشود و عزت نفس شما نیز آسیب نبیند.

·  مثلاً می توانید از خوبیها و امتیازاتی که ایشان دارد تعریف کنید و خاص بودنش در نظرتان را به او نشان دهید. معمولا آقایان از شنیدن تحسین هایی که در خصوص برتری آنان نسبت به سایر مردان است لذت می برند.

·  اگر ایشان هم متقابلا چنین حسی به شما داشتند موقعیت برای آشنایی بیشتر را ایجاد نموده اید و اگر هیچ واکنشی از سوی ایشان دریافت نکردید، بدین معنا می تواند باشد که ایشان بنا به هردلیل نظری مانند شما ندارند. بدین ترتیب هم تکلیف شما مشخص خواهد شد و هم اینکه برای مسئله ای که به نظرتان مهم بوده تلاش خود را کرده اید. فقط توجه داشته باشید که اگر ایشان خواستار آشنایی بیشتر با شما نشد و واکنشی نشان نداد، از رفتارهایش برای خودتان معانی و مفاهیم عشقی بیرون نیاورید؛ چون پاسخ واضح است: به شما علاقه ندارد.

نکته پایانی اینکه اگر شما مورد علاقه کسی نبودید به معنای ناخواستنی بودن شما نیست، فقط با ملاکهایش جور نبوده اید.

موفق باشید.

از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه