سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خسته ام از این زندگی سرد و بی روح

پرسش

تاریخ ثبت : 07 خرداد 1398
1,402  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
خانمی سی و نه ساله هستم. چهارده ساله که با مردی حدود چهار سال بزرگتر از خودم اردواج کردم یه دختر دوازده ساله دارم. شاغلم و مشکلم اینه که همسرم کلا آدم سردیه و اولویت آخرش من و زندگی مونه. همه راه ها رو برای بهتر شدن رابطه امتحان کردم ولی اون اصلا راه نمیاد. دنبال علایق و کارهای خودشه. به بهونه کار کمتر خونه است. برای ما وقت نمیذاره. همیشه میگه تو که میدونی من گرفتارم. میدونم خیانت نمی کنه، شاید در حد ارتباطات کلامی باشه ولی دنبال خیانت نیست، چون از نظر جنسی هم ضعیف و سرده. دخترم هم علاقه ای به پدرش نداره. سه سال پیش مشکلات مالی هم برای همسرم پیش اومد و خیلی بیشتر بهم ریخت ولی من همیشه در کنارش بودم و حمایتش کردم. الان که وضع مالیش بهتر شده، کلا درگیر خودشه. یه حالت عقده داره انگار، یه حسرت سیری ناپذیر. مدتیه دائما برای خودش خرید میکنه. نمی دونم چجوری میشه به زندگی برگرده؟ خسته شدم. من به خاطر دخترم و شرایط خانوادگیم نمیخوام طلاق بگیرم. خودم همیشه به رابطه سالم اعتقاد داشتم و دارم ولی دلم میخواد نیازهای منم تامین بشه خسته شدم از این همه سردی و بی محلی

مهمترین سوال :
بهترین راه حل برای من توی این شرایط چیه؟ یه راهی که خودم هم حالم خوب باشه. اصلا ادامه این زندگی صحیح است یا خیر؟ یه راه حلی که خیلی بهم پیشنهاد میشه و میخوام از شما هم بپرسم. به نظر شما در حین حفظ رابطه زناشویی دنبال کسی باشم که نیازهای عاطفی و جنسی من رو تامین کنه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

ساجده ودودی
ساجده ودودی
07 آذر 1398 ساعت 07:49

سلام 

از اینکه به ما اعتماد کردید و مسئله خود را درمیان گذاشتید سپاسگذاریم . متن شما را خواندم . احساس شما را درک می کنم زندگی در خانه ایی که عشق جریان ندارد حتما خیلی سخت است .اما  به یاد داشته باشیم که یک رابطه حتما دو سو دارد. بیان کرده اید که همه راه ها را امتحان کرده اید ؟  برای من سوال ایجاد شد که منظور از همه راه ها دقیقا چیست ؟ در مواردی از همسرتان نوشته اید که مطمئن هستید که ایشان خیانت نمی کنند .. اما مهمترین سوالی که برایتان به وجود امده این موضوع است که آیا داشتن رابطه موازی راه حل خوبی ست ؟ 

کاری که برای دیگری نام خیانت دارد اما برای شما راه حل محسوب میشود ...این تضاد را چگونه معنا می کنید ؟  داشتن رابطه موازی نه تنها به شما کمک نخواهد کرد بلکه آسیب های بیشتری را ممکن است متوجه شما، زندگیتان و فرزندتان کند. من تصور می کنم نوشته اید دخترم هم علاقه ایی به پدرش ندارد .. در خانه ایی که هیچ کس دیگری را دوست ندارد چطور می توان زیست و شاد بود ؟ شاید اگر سوال تان را عوض کنید مسئله کمی تغییر کند ‌ و ذهن شما قدرت تحلیل بهتری دارد و راه حل ها نیز متفاوت تر میشود . شاید بهتر باشد بپرسید سهم من در ایجاد و تداوم مشکلات در رابطه چیست ؟ و برای بهبود این رابطه به جز ایجاد رابطه چه می توانم انجام دهم ؟ 

طبق نظر ویلیام گلاسر مهمترین مسئله در روابط عاطفی این موضوع است که برای تغییر روی خودمان متمرکز باشیم تا طرف مقابلمان . 

و دو اصل را فراموش نکنیم امید به تغییر و تداوم در رفتار . 

در نهایت به شما پیشنهاد می کنم حتما در کنار یک یک زوج درمانگر قرار بگیرید تا توصیه های تخصصی ببشتری در اختیار شما باشد . و احتمالا بررسی الگوی زندگی شما بتواند بیشتر کمک کند. 

ساجده ودودی 

خانه توانگری 


معرفی کتاب
ازدواج بدون شکست / ویلیام گلاسر / ترجمه علی صاحبی

معرفی درس
مجموعه نجات رابطه عاطفی 1 و 2
مجموعه نبوغ عاطفی 3
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه