سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

گذشته طرف چقدر مهم است

پرسش

تاریخ ثبت : 07 خرداد 1398
779  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام و وقت بخیر
آیا در ارتباط با خواستگار نباید به گذشته اش توجه کرد؟ خیلی ها میگن گذشته ادمها به خودشون ارتباط داره ولی به نظر من گذشته ادمهاست که شخصیت امروزشونو ساخته. اینکه طرف در گذشته ارتباطهای زیادی داشته و به خودش یه سری مجوزها و روابط جنسی رو داده، آیا در شخصیت طرف تاثیر نداره؟. یا به عنوان مثال طرف قبلا برای به دست اوردن پول یکسری راههای غیرمجاز رو رفته. و معمولا این ادمها مصر هستن که گذشته ادمها مهم نیست. ایا این مسائل نباید تو شناخت ما از طرف و در نهایت انتخابمون تاثیر داشته باشه؟

مهمترین سوال :
گذشته طرف رو چقدر چک کنم و تو انتخابم در نظر بگیرم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
31 شهریور 1398 ساعت 23:05

باسلامواحترام

دررابطهباسوالشما،نکته مهم اینستکهنبایدبراساسسلایقشخصیونظردیگرانتصمیمگیریکردچراکهدرهرصورتروابطانسانیازاصولیپیرویمیکندوبانادیدهگرفتنایناصول،یعنیبهمسیراشتباهرفتنودرنهایتدیگرانرامقصردانستن.بررسیگذشتهفردیکهمیخواهیدبااوازدواجکنیدیکموضوعفردیاستوقطعاگذشتهدرمواردیمیتواندمهمباشد.اینکهدرگذشتهچهاتفاقیبرایویرخدادهوآسیبدیده‌یانه،قطعارویساختارشخصیتیشتاثیرمی‌گذارد. بنابرایناخلاقوشخصیتمی‌تواندتحتتاثیرگذشتههرفردیباشد.

اینکهفردیدرگذشتهچگونهبوده،چهخصوصیاتیداشته،باورهاونظامفکریاوچهبودهو...قطعابراکنونویتاثیرگذاربودهاست،چراکهافرادیعنیمجموعتمامیلحظاتزندگیشان. تاثیرگذشتهمی‌تواندمثبتیامنفیباشدبایدجنساثراتگذشتهفردراشناساییکرد

حالاگرشخصیاعتقادشاینستکهمیتوانددرشرایطیکهناچاراستازهرراهیکسبدرامدکندیابهدلیلباورهایشبهخودمجوزمیدهدکهواردروابطمتعددشود،اینفرددارایاینطرزتفکراست. همچنینباازدواجقرارنیستاتفاقخاصیدرنظامباورهایفردرخدهدبنابرایناینکنجکاویتاحدیمعقولاستامادرابتدابایدبدانیمهدفمانازاینبررسیچیستوبهدنبالچههستیم. سپسنبایدموشکافانهوبابیاعتمادیازجزئیترینمسائلویابیاهمیتترینمسائلسردراورد.همچنیندرنظرداشتهباشیدکهاگربهفردیعلاقهمندهستید،ابتداازخودبپرسیدکهباکنکاشگذشتهاوبهدنبالچهچیزیهستید. میخواهیدرابطهراتمامکنیدیاادامهدهید؟اگربدانیدکهقبلازشمارابطهاحساسییاجنسیداشتهچهتاثیریرویرابطهتانمیگذارد؟آیامیتوانیداینموضوعرافراموشکنید؟میتوانیداورارهاکنید؟چراوبهچهمیزاناینموضوعبرایتاناهمیتدارد؟دانستناینموضوعچهکمکیبهشمامیکند؟اگرباارادهتصمیمبهازدواجگرفتیدآیامیتوانیدمتعهدانهرفتارکنید؟برایداشتنیکازدواجموفقچهمعیارهاییبرایخودتانمشخصکردهاید؟

امااینکهفردیدرگذشتهرابطهداشتهاستیانه،بهنظراینمسئلهمهماستکهآیاآنرابطهتمامشدهیانه؟آیانسبتبهآنهنوزدرگیریذهنیداردیاخیر؟

گذشته طرف مقابلتان در صورتی که بر زندگی مشترک شما تاثیر بگذارد، اهمیت دارد،برای آن که از صداقت او اطمینان حاصل کنید می توانید از طریق آشنایی بیشتر به یک شناخت پیش از ازدواج برسید. اما برای آن که شناخت تان درست باشد باید بتوانید جنبه های مختلف شخصیت او را در موقعیت های متفاوت بررسی کنید، این کار نیاز به صرف زمان و مهارت دارد.

اینها از جمله مسائلی است که باید از آن مطلع شوید. ضمن اینکه بررسی فرمایید اگر این کنجکاوی شما از حالت تعادل خارج شده ونسبت به هر مسئله ای احساس بی اعتمادی میکنید باید کمی نسبت به این موضوع در رابطه با خودتان نیز حساس تر باشید.

باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگریطوبی


معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه