سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رابطه با مرد متاهل

پرسش

تاریخ ثبت : 08 خرداد 1398
628  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
7 ماه پیش برای طراحی منزل مون با یه گروه طراح آشنا شدم توی نگاه اول یه جورایی ازش خوشم اومد با شروع به کار شدنش متوجه نگاه های خاص اش شده بودم و سعی میکردم بی تفاوت باشم تا اینکه بین صحبت هاش متوجه شدم که متاهله تمام مدتی که توی خونه امون مشغول به کار بود یه جورایی سر صحبت و شوخی رو هم توی تلگرام هم رو در رو باز میکرد تا اینکه ابراز علاقه کرد با وجود اینکه ازش خوشم می اومد سعی کردم از خودم دورش کنم من تا این سن باهیچ پسری رابطه نداشتم و شرایط خانواده ام و متاهل بودنش باعث میشد بترسم وارد رابطه بشم باهاش مدام بهش گوش زد میکردم که زن داره اما گوش نمیکرد روز به روز بیشتر بهم وابسته میشدیم عاشقش شده بودم با اینکه میدونستم اشتباهه خصوصیات اخلاقیش خیلی شبیه خودم بود و همین باعث میشد بیشتر وابسته اش بشم از طرفی هم عذاب وجدان داشت خفه ام میکرد مدام احساس میکردم وسط زندگی شونم اما اون میگفت این طور نیست روزی که از حس هایی که داشتم براش گفتم خیلی ناراحت شد و گفت اصلا نباید به زندگیش فکر کنم بعد از آخرین باری که همدیگه رو دیدیم دیگه پیام نداد چند بار بهش پیام دادم که خیلی سرد جوابمو داد

مهمترین سوال :
سوالم اینه که یه دفعه چرا رفتارش عوض شد و اینجوری تموم کرد رابطه ای که خودش اصرار داشت که شروع بشه فقط میخواست منو وابسته خودش کنه هدفش چی بود؟
یک ماه که همه چی تموم شده اما من هر لحظه بهش فکر میکنم و دلتنگشم نمیدونم با این حال بدم چیکار کنم؟
ممنون میشم کمکم کنید

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
01 آبان 1398 ساعت 15:02

باسلام واحترام

با توجه به آنچه شما مطرح فرمودید؛ مواردی را نادیده گرفته اید که چنین سوالاتی در ذهن شما ایجاد شده است وحتی اکنون دقیقا نمیدانید که علت این حال بد شما و واکنش درست چیست.

یکی از اشتباهاتی که در برقراری رابطه بین زن و مرد در جامعه رخ می‌دهد رابطه داشتن یک دختر یا یک خانم با یک مرد متاهل می‌باشد. اما آنچه که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که رابطه با مرد زن دار فریبی بیش نیست.شاید فکر کنید مردی که با او در ارتباط هستید تمامی ویژگی‌هایی را که از همسرایده آینده تان می‌خواهید دارد، اما گویا این ویژگی مهم را فراموش کرده‌اید که او مال شما نیست. او در دسترس شما نیست. مهم نیست به شما چه گفته و شما دوست داشتید چه بشنوید یا به چه باوری برسید. حقیقت این است که او با شخص دیگری ازدواج کرده است و با او زندگی می‌کند و قصد ترک کردن او را هم ندارد.

رابطه ممنوعه هیجان زیادی دارد و یکی از دلایلی که آدمها توی این نوع روابط  گیر میکنند همین است که به آن میزان هیجان معتاد میشوند . مردان متاهل به دلایل مختلفی سراغ روابط موازی میروند از جمله
·  تنوع طلبی
·  خسته شدن از بار مسوولیت متاهلی و متعهدی
·  خشم از زنان خود
·  همسران بی توجه خود
·  جوگیر شدن از حرفهای سایر مردان متاهل بی بند و بار

نکته ای که بسیار مشخص است اینست که در بسیاری از این روابط دختران زنگ تفریحی برای چنین مردانی میشوند وفقط برای خوشگذرانی از آنها استفاده میشود. زیرا در مجموع کمتر مردی زندگی اصلی خودش را به خاطر علاقه های موقتش کنار میگذارد حتی اگر دختر دومی را خیلی دوست داشته باشد.

بنابراین بهتر است به جای سوالهایی که تقریبا جوابی ندارد، واقع بینانه این رابطه اشتباه را بررسی کنید واکنون به فکر خودتان وترمیم روانتان باشید.چرا که وقتی در جریان یک رابطه عاطفی قرار میگیریم اصلا حواسمان نیست که چه زخم هایی ممکن است به روان و حس دوست داشتن ما وارد شود.

اما اکنون راهکار درست از دید “دکتر شیری “چیست؟

✔️ زخم را بشناسيد : انكار مشكلى كه پيش آمده فقط باعث می‌شود دوباره و ده‌باره آن تجربه را تكرار كنيم. اما شناختن زخم و اشتباهى كه باعث به وجود آمدن آن شده، به رشد انسان و التيام درد كمك می‌کند.
✔️ واقع‌بین باشيد: واقع‌بین بودن و يادآورى اشتباهاتى كه کرده‌ایم لااقل اين مزيت را دارد كه يادمان می‌آید ما هم فرشته نبوده‌ایم و الآن هم به يك فرشته بی‌گناه ظلم نشده.این‌طوری بهتر می‌شود تبعات زخم را از بين برد.
✔️ رصد نكنيد : رصد كردن كسى كه رفته، خودمان را دچار فرسودگى می‌کند. رديابي طرف مقابل در شبکه‌های اجتماعى و جاهاى ديگر و موشكافى درباره اينكه الآن در چه حال است ما را از واقعيت دور می‌کند. از دوستان مشترك و واسطه‌ها به‌نوعی كسب خبر كردن تنها موجب می‌شود به هم بريزيد.
✔️جايگزين نكنيد : تا وقتى كه زخم‌های روحمان از رابطه قبلى هنوز تازه است، كار خطرناكى است كه رابطه جديدى را تجربه كنيم. سؤال اين است كه كى می‌توانیم به پيشنهادهاى بعدى ازدواج پاسخ مثبت بدهيم؟ از وقتى كه يادآورى خاطرات قبلى موجب دردهاى شديد نشود.
باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
اشتباهات یک زن، اثر ام سوسا

معرفی درس
20+40 نکته نبوغ عاطفی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه