سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

اهمیت محل زندگی و کفویت تحصیلی خانواده ها

پرسش

تاریخ ثبت : 08 خرداد 1398
1,282  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام. دختری ۲۷ ساله هستم که به تازگی از مقطع ارشد فارغ التحصیل شده و به دنبال کار هستم. در حال حاضر خواستگاری دارم که از خیلی از جوانب (اخلاقی، اعتقادی ، تحصیلی ، شخصیتی و...)ویژگی های مورد نظر من روداره ولی شغلش در شهر کوچکی هست که در فاصله ۶۰ کیلومتری ازمحل زندگی من هست و احتمال پیدا کردن کار برای من در این شهر پایینه. خانواده م معتقدن من نمیتونم اونجا زندگی کنم و اگر اونجا کار پیدا نکنم تحصیلاتم و تمام تلاش هام به هدر رفته و سرخورده میشم. از طرفی خودم هم از فک کردن به اینکه در چنین شهری و به دور از خانواده خودم زندگی کنم راضی نیستم .اما فک میکنم با هم میتونیم تلاش کنیم و ایشون از اداره شون به جایی نزدیک اصفهان انتقالی بگیرن که البته یه موضوع ۱۰۰درصدی نیست.

مهمترین سوال :
سوال من اینه که محل زندگی چقدر اهمیت داره و اینکه در ابتدا من این خواستگار رو به خاطر این موضوع رد کنم و شناخت بیشتری نسبت بهش پیدا نکنم عاقلانه ست؟ چون من با انجام تست کمال طلبی در درجه متوسط قرار داشتم و نمیخام به خاطر کمال طلبی و وعده یه مورد بهتر این گزینه رو از دست بدم چون خیلی از ویژگی های اخلاقی و اعتقادی ایشون از نظر من مطلوب است و موضوع محل زندگی و هماهنگی کمی که خانواده ها از لحاظ تحصیلات دارند منو نگران کرده.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
15 شهریور 1398 ساعت 16:01

درود بر شما

ازدواج تصمیمی است برای یک عمر. بنابراین لازمست با دقت و تفکر کافی صورت بگیرد.

در مورد محل زندگی، چنانچه ایشان را مورد مناسبی یافته اید و مواردی که از نظر شما در اولویت است، در ایشان دیده اید و تنها مسئله مهم حال حاضر برای شما همشهری نبودن است؛ بهتر است چک کنید که دوری از خانواده برای شما در چه جایگاهی از اهمیت برخوردار است. یا ازدواج می کنید و شما به شهر ایشان می روید و برای دیدار خانواده تان به شهر خودتان می روید و آنها نیز به همین صورت. یا اینکه می توانید مطرح کنید که آیا ایشان می تواند انتقالی به شهر شما بگیرد یا خیر؟ حتی اگر احتمالش هم کم باشد مطرح کردنش به عنوان یک گزینه برای شماست.

ازدواج خوب ارزش سرمایه گذاری را دارد. ولی لازمست شما در این مورد تعارف و احتمال را کنار بگذارید. اگر وابستگی شما به خانواده در حدی است که نمی توانید دوری از آنها را تحمل کنید لازمست این مسئله را جدی بگیرید. ضمن اینکه اگر مسئله زندگی دور از خانواده برای شما قابل قبول نباشد، این خواستگار چه در ابتدا و چه در هر زمان دیگری و با هر میزان شناختی از او، همین شرایط را خواهد داشت. شناخت بیشتر شرایط این آقا را عوض نمی کند. این شما هستید که برای خودتان مشخص می کنید که آیا شرایط دوری از خانواده را می پذیرید یا خیر.

نوشته اید: فک میکنم با هم میتونیم تلاش کنیم و ایشون از اداره شون به جایی نزدیک اصفهان انتقالی بگیرن که البته یه موضوع ۱۰۰درصدی نیست.

به این بخش هم بایستی فکر کنید که اگر ایشان نتوانند انتقالی بگیرند آیا با در نظر داشتن اینکه احتمال داشتن شغل در شهر این آقا پایین است حاضرید با ایشان ازدواج کنید؟ چون شما برای ازدواج باید شرایط حال حاضر را در انتخاب تان لحاظ کنید نه آنچه که احتمال می دهید شاید در آینده انجام شود.

در بخش پایانی نامه تان مرقوم نموده اید: هماهنگی کمی که خانواده ها از لحاظ تحصیلات دارند منو نگران کرده.

اگر این هماهنگی کم سبب دو سبک زندگی متفاوت و یا حتی در مواردی متضاد با هم شود بهترست بیشتر دقت کنید. البته نمی توان معیار ارزش وجودی یک فرد یا خانواده اش را تنها بر اساس تحصیلات آنها دانست اما در انتخاب همسر، مسئله مدل زیستن آدمها مطرح است. تفاوت تحصیلی به معنای تفاوت در فکر، اندیشه، راه و روش و شیوه زندگی است. بنابراین خوبست که چک کنید این تفاوت تحصیلی اولاً در چه حدی است؟ دوم اینکه چه تأثیری در سبک زندگی شما و ایشان دارد.

پس به طور خلاصه توجه بفرمایید:

- چک کنید که زندگی دور از خانواده برای شما در چه جایگاه اهمیتی است؟

- اگر ازدواج کردید و نتوانستید شاغل باشید چه تدبیری برای این شرایط دارید؟

- اگر ایشان موفق به انتقالی گرفتن نشد مجموعِ شرایط برای شما پذیرفتنی است؟

- تفاوت تحصیلی خانواده ها چه تأثیری بر روی سبک زندگی دو خانواده گذاشته و میزان تفاوتهای شما در چه حدی است؟


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه