سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بعد از یک سال جدایی

پرسش

تاریخ ثبت : 13 خرداد 1398
1,255  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. با دختری بسیار خوب و با تحصیلات و خانواده دار به مدت پنج سال رابطه عاطفی داشتم. رابطه خوبی داشتیم، ولی متاسفانه من چند بار اشتباه و خیانت کردم که هر بار فهمید و بخشید. اواخر رابطه مون هم، من کمی بی توجه بودم که همه اینها باعث شد ایشون قید این ارتباط رو بزنه، خسته شد و حدود یک سال پیش رابطه رو تموم کرد. بعد از یک سال جدایی، حالا میخواهیم به هم برگردیم و صددرصد قصدمون ازدواجه.
اما موضوعی هست که من رو آزار میده و اون هم اینکه در این یک سال، ایشون یک رابطه سطحی و فقط در حد آشنایی با پسر دیگری داشتند. آخرین بار بعد از جدایی، فکر میکردم که به هم بر میگردیم و مثل سری های قبل من رو میبخشه. زمان گذشت و دیگه برنگشت. تا چند روز پیش که احساس کردم با کسی هستش. ازش پرسیدم که تایید کرد دو ماهه با یک نفر آشنا شده، البته رابطه شون به هیچ وجه جدی نیست. حتی وقتی بهش گفتم تمومش کن که به هم بر گردیم، گفت تمومش میکنم ولی به رابطه با تو برنمیگردم. من از کارهای گذشته ام واقعا پشیمونم و قصد زندگی دارم باهاش و خیلی هم دوستش دارم. الان هم چراغ سبز هایی برای برگشت نشون داده اما این موضوع همش میاد توی ذهنم و نمیتونم هضمش کنم.

مهمترین سوال :
آیا امکان اینکه این مسئله حل بشه وقتی خودم میخوام هست؟ الان هم قبول کرده بریم پیش مشاور. میخوام راههایی که بتونم با این موضوع کنار بیام رو بگین بهم که بتونم مسئله رو حل کنم؟ که دیگه این مساله نیاد تو ذهنم. من با رابطه قبلی ایشون، قبل از آشنایی با خودم هم مشکل داشتم و خیلی زمان برد تا باهاش کنار اومدم. خواهش میکنم کمکم کنید

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
01 آذر 1398 ساعت 23:39

باسلام واحترام

به نظر میرسد با توجه به آنچه دغدغه ذهنی شماست، به مهمترین مسئله در یک رابطه دقت ندارید که اینگونه سردرگم هستید.

نکته بسیار مهم که تقریبا از آن غافلید این است که رابطه یک امر دوسویه است وهر دو طرف آن رابطه در بهبود یا مسائل آن سهیم هستند. اما باتوجه به نوشته تان گویا اینگونه فکر می کنید که تنها فرد تصمیم گیرنده اصلی که میتواند از اشتباهات طرف مقابلش ناراحت شود وهمچنین افکار منفی در ذهنش وجود داشته باشد، شما هستید . این در حالیست که باید در نظر داشته باشید که در طول رابطه تقریبا طولانی شما، چند بار به واسطه به قول خودتان اشتباه شما، اعتماد شریک عاطفی تان مخدوش شده است و ایشان بدون اینکه بخواهند تبعات کار شما را نشانتان دهند شما را بخشیده اند. اما به نظر شما آیا باید برای شما چند بار دیگر فرصت قائل میشدند؟ اینکه فردی سعی میکند از رابطه ای که در آن تعهدی وجود ندارد بیرون رود، آیا مسئله پیچیده ایست؟ اینکه شما در طول رابطه با ایشان روابط دیگری را نیز به طور موازی داشته اید قابل بخشش است؟ اما چه میشود که طرف مقابلتان در زمانیکه با شما نیست و وارد رابطه دیگر میشود شما را دچار پریشانی وافکار منفی میکند؟

سؤال مهم دیگر این است که چه اتفاق ویا تغییری رخ داده است که تصمیم به بازگشت رابطه وجدی شدن آن گرفته اید؟ 

اگر نتوانید در رابطه با این مسائل به یک حساب وکتاب درست برسید قطعا مشکلات پیچیده تری را تجربه خواهید کرد. تا زمانی که طرفین نخواهند سهم خود را در ایجاد مشکل پیدا کنند ونسبت به آن تغییراتی لحاظ کنند قطعا توهم حل مسئله را دارند.

کاملا طبیعی است که هر دوی شما به واسطه رابطه طولانی وخاطراتی که بایکدیگر داشته اید دوباره بخواهید به ادامه وجدی شدن آن بیاندیشید اما باید مشکلات و نقاط ضعف خودتان وهمین طور رابطه تان را بررسی کنید، سپس برای حل مسئله به یک توافق برسید و آنگاه به فکر جدی شدن رابطه تان باشید.

قطعا در این زمینه یک مشاور حرفه ای میتواند به شما کمک کند اما به شرط اینکه پذیرای حقایق و قبول مسئولیت باشید.

پیشنهادات نهایی:

 

ارتباط هدفدار:

در این ارتباط باید یک درک متقابل به وجود آید.


درک درست:

در این مرحله ما تفاوت های یکدیگر را شناخته و به آن ها احترام می گذاریم.


خودداری از قضاوت های عجولانه:

باید که نسبت به هم و طرف مقالمان قضاوت های منفی و غیر معقول نداشته باشیم.


مسؤولیت پذیری:

دو طرف می پذیرند که مشکلات رابطه به هر دو نفرشان مربوط است، پس گذشت و صبوری نیاز دارد.


باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
رهایی از زندان ذهن

معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه